سریر خون بن سلمان؛ آیا در عربستان کودتایی در حال وقوع است؟

گزارش‌ها حاکی از این است که برخی اعضای بلندپایه آل سعود دستگیر شده اند. دستگیری برخی از اعضای بلندپایه خاندان سلطنتی عربستان باعث بالا گرفتن گمانه‌زنی‌ها در خصوص مرگ پادشاه این کشور شده است.

سریر خون بن سلمان؛ آیا در عربستان کودتایی در حال وقوع است؟

به گزارش خبر فوری ، اخبار ضد و نقیضی در ساعات اخیر درباره مرگ ملک سلمان(پادشاه عربستان سعودی) منتشر شده است. ابتدا برخی روزنامه نگاران اماراتی و عربستانی خبر مرگ ملک سلمان را منتشر کردند. بعد از این، یک روزنامه‌نگار اردنی در توئیتی مدعی فوت پادشاه عربستان شد. "غاده عناب" نوشت: اعلام رسمی خبر مرگ سلمان بن عبدالعزیز به تعویق افتاد تا جایگاه محمد بن سلمان به‌عنوان شاه جدید تثبیت شود.

همچنبن یک منبع بلندپایه سعودی نیز در گفت‌وگو با القدس العربی گفت که تلفن‌های پسران شاهزاده‌های سعودی از دو روز قبل مسدود و تماس‌های آن‌ها با خارج از کشور قطع‌شده، که این نشانگر اتفاقات پیشگیرانه است.

هم اکنون برخی اتفاقات در عربستان در حال وقوع است که نشان از نوعی به هم ریختگی سیاسی دارند. گزارش‌ها حاکی از این است که برخی اعضای بلندپایه آل سعود دستگیر شده اند. دستگیری برخی از اعضای بلندپایه خاندان سلطنتی عربستان باعث بالا گرفتن گمانه‌زنی‌ها در خصوص مرگ پادشاه این کشور شده است. طبق گفته غاده بازداشت شماری از شاهزادگان بلندپایه سعودی هم در همین چارچوب صورت گرفته است.

پس از مرگ ملک سلمان چه اتفاقی می‌افتد؟

اکنون پرسش این است که اگر واقعا ملک سلمان از دنیا رفته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر بن سلمان قرار است بدون خون ریزی و به راحتی بر تخت پدرش بنشیند پس این همه بگیر و ببند در ریاض به چه علت است؟ آیا بن سلمان مخالفانی دارد که او در این مدت قصد سرکوب آنها را دارد؟

پیش از این هم برخی تحلیل‌گران از برخی تلاشها جهت مقابله با بن سلمان سخن گفته بودند. پس از قتل "عبدالعزیز الفغم" (بادیگارد مخصوص ملک سلمان) پس از عزلش، برخی فعالان توییتر از ایجاد نوعی حلقه قدرت در مقابل بن سلمان سخن گفتند. طبق این ادعا، برخی اطرافیان غالبا نظامی ملک سلمان و نیز برخی شیوخ وهابی از اقدامات غرب گرایانه بن سلمان راضی نیستند و علیه او توطئه می‌کنند. این افراد اما توسط حلقه امنیتی ولیعهد جوان سعودی شناسایی شده و تک تک عزل شده یا به قتل رسیده اند( اینجا بخوانید).

به جز این حلقه امنیتی، اختلافات نسبتا شدید بن سلمان و بن زاید (نایب فرمانده دبی و از سران امارات متحد عربی) در یمن باعث شد در بین اعضای خاندان سعودی نیز یک حلقه اپوزیسیون شکل بگیرد. برخی خالد بن سلمان برادر کوچک محمد را یکی از این افراد دانسته و تاکید دارند او با توییتهای جنجالیش در اوج درگیری عربستان و امارات نشان داد که از حامیان بن زاید است و می‌تواند در مقابل برادر ولیعهدش بایستد( اینجا بخوانید).

البته این اخبار به زودی تکذیب شد؛ اما این مطلب به وضوح به اثبات رسید که هنوز زمین خشک عربستان برای به تخت نشینی محمد بن سلمان هموار نشده است.

فارغ از این ماجرا، هنوز مشکلات خارجی گریبان ولیعهد عربستان را گرفته است. شکستهای پیاپی در یمن و عقب نشینی منفعلانه سیاسی در مقابل ایران بخشی از این مشکلات است. اما مشکل اصلی هنوز خون جمال خاشقچی است که همچنان می‌جوشد. سال گذشته بود که نیویورک تایمز در مقاله ای از این نوشت که بخش عظیمی از دموکراتهای آمریکا حمایت خود را از بن سلمان برداشته اند. نویسنده گزارش نیویورک تایمز از این گفت که بهتر است آمریکا متحد اصلی خود در منطقه را تغییر داده و دست از حمایت بن سلمان بکشد.

آیا در عربستان کودتا رخ می‌دهد؟

القصه، برخی اقدامات جاری در عربستان سعودی نشان از این دارند که چه پادشاه پیر عربستان مرده باشد و چه در حال مرگ باشد، نوعی کودتا در عربستان در حال وقوع است. گویی بن سلمان به سرعت در حال پاک کردن آل سعود از دشمنان خود است.

مجتهد، افشاگر معروف توییتری عربستانی پس از افشاگری شب گذشته خود مبنی بر بازداشت شاهزادگان و سپس تأیید این خبر از سوی رسانه‌های آمریکایی، امروز در توئیت دیگری از بازداشت افسران عالی رتبه امنیتی، ارتش و گارد حافظتی و افراد مرتبط با این پرونده خبر داد. از پیام مجتهد این معنا قابل برداشت است که بن سلمان عملیات تصفیه خود را آغاز کرده و سریر خون خود را آماده می‌کند.

اینکه آیا بن سلمان به هدفش می‌رسد یا نه؛ به نظر امری مشخص است. با این حال، باید دید مخالفان بن سلمان واقعا جرات مقابله با او را دارند یا در این چند روز بیش از پیش در سوراخ خود خزیده و پنهان می‌شوند.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • کاربر ناشناس
    0

    بن سلمان روباه حیله گری مثل قمارباز ترامپ است بیرحم وخونخوار وملعون مرگ وننگ بر هردوتاشون به ترامپ گفتنند شاهدت کیه گفت دمم بن سلمان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دوستان نگران نباشیدظهورحضرت امام زمان نزدیکی است ازامام صادق روایتی است که ظهورامام عصر زمانی خواهد بود که در عربستان یک خلع سیاسی رخ می دهد درحجاز یک پادشاهی است به نام عبدالله او می میرد بعدازموت برسرپادشاهی نزاعی رخ می دهد اون طایفه میگوید شاه باید از طایفه. ما باشد این طایفه. میگوید باید از ما باشد این مشکل حل نميشود تا اینکه حضرت ظهور کند حالا بروید خودتون تطبیق کنید شاه عبدالله پنج سال پیش مرده جالب اینجاست که روایت میگوید دریک روز چند شاه برمیزمینشیند وعصراوراعزل میکنند وشاه دیگرراجایگزینش میکنند

  • کوروش
    0

    خیالتان راحت باشدکه درعربستان احتمال کودتا صفراست چون سیستم بسیارقدرتمندی درعربستان حاکم است وبرخلاف تصورهمگان عربستان کشوری دموکراتیک است.

    نظرات شما -
    • فرزاد
      0

      کورش توخیلی خیلی دروغگویی.دموکراتیک!ملتهای دنیا که میدانند عربستان یک کشور دیکتاتوری وصددرصد بسته است ومحمد بن سلمان یک جنایتکار کثیف است نه به فامیلهاش رحم میکنه که تا حالا چندصدنفررادرخارج از عربستان ترورکردقتل جمال خاشقچی روزنامه نگاردرسفارت عربستان درترکیه .حمله ناجوانمردانه به کشور مظلوم یمن ‌.شهادت آیت الله نمر.همدستی بارژیم صهیونیستی وامریکا درایجاد گروهای تروریستی داعش والقاعده وبوکوحرام .وهمکاری با امریکا ورژیم صهیونیستی درترور سردار سلیمانی.کورورش شاید تو داعشی باشی .دستگاه اطلاعاتی سپاه حتما وحتما باید پیگیر این موضوع خیلی مهم باشدتاببیند تو(کورش)کی هست.

    • هادی فاطمی نصر
      0

      دوستان باید بدونید کسیکه از کسی تعریف میکنه خواه ناخواه همون ذات و افکار و عملکرد رو در صورت امکان خواهد داشت این اقا هم که به دروغ اسم خودشو کوروش گذاشته هم در افکار و عملکرد و هم در آرمان های وطن دوستی یک مخالف کوروش هست مثل اربابش که اسمش محمده اما مثل یزید ملعون عمل میکنه باید عملکرد بن سلمان رو بخونی و خودت رو ببینی البته شما کور و کر هستی قطعا

    • جعفر
      0

      کوروش بدون توهمین ایران اونای که مرگ برامریکا نمیگن اما ازته دل خواهان نابودی عربستان وامارات هستن مرگ بر بن سلمان

    • اميد
      0

      فرعون هم قوي بود اما چي شد؟؟؟؟!!!!!

  • مراد
    0

    انشاالله سقوط آل سعود ملعون

    نظرات شما -
    • وجدان راحت
      0

      دوزاربده آش به همین خیال باش

  • جان
    0

    ملک سلمان و بن سلمان خونخوار و جنایتکار ملعون

    نظرات شما -
    • کوروش
      0

      ۴۱ساله به هرکی رسیدید فحاشی کردیدولعنت ومرگ وپرچم آتش زدن ودریغ ازیک لحظه تفکر! الانم دست به دامان آمریکاواسراییل شدید تابراتون واکسن کرونا بسازه. چندچندین باخودتون؟ درگیریداباخودتون!

    • فرزاد
      0

      درجواب کوروش. باید بگم ظاهرا شما عاشق آدمهای کثیف وجنایتکاریداالبته امسال شما بی رگ وخودفروخته زیادند یکی هم تو.

  • مجید بیات
    0

    انشاالله تقاص خون کلیه شهدای یمن شهدا شیعه عربستانی دامن آل سعود کافر وهابی را خواهد گرفت

    نظرات شما -
    • کورش
      0

      فرزاد--- خودفروش ماییم باشما وهم مسلکانتان گه ایرانی بودنتان رامنکرمبشید وبا آهنگ عربهای کینه توز می رقصید شرف راخوردید وحیا راقورت دادیدحکایت ما وشما حکایت میش وبز وپریدن ازجوی آبه البته باشما حرف زدن مثل یاچویک به سنگ کوبیدنه چون شستشوی مغزی شدید دماغتان یک پا دارد تو همون توهم خودت بمونی بهتره برات

  • فرزاد
    0

    انشاالله درعربستان جنگ داخلی بشه وهمه چی بهم بریزه ‌تا ملت مظلوم یمن نفسی بکشند ودرنهایت پیروز این جنگ ناخواسته شوند.انشاالله

  • آنا
    0

    خدا کند امام زمان از زندان ۱۴۰۰ ساله غیبت بیاید و ما را از زندان خانگی نجات دهد، ما که برایش دعایی نکردیم کاری نکردیم او بیایدو ما را از این دنیای دیوانه کننده نجات دهد.

  • محمود
    0

    چرا دوستان ازنظرات مخالف بیزارند؟ تضارب آرایعنی هرکسی نظرات خودرابیان کند بدون اینکه ازکسی واهمه ای داشته باشد وبه نظربنده خبرفوری این رسالت اصلی رسانه رابه خوبی انجام می دهد ودرجواب فرزاد وامثال فرزادها بایدبگوییم که دست ازتهدید وارعاب بردارندزیرا کارداعش دقیقا همین است.

  • سبحان
    0

    بن سلمان شبیه ساسی مانکن نیست؟

  • مرد بزرگ
    0

    سرزمین وحی میزبان قر و مشروب و کنسرت شده و کعبه‌رو قرنطینه کرده . احسنت . درود بر مرد بزرگ بن‌سلمان . خوب مذهبیون رو افسار زده در حجاز. واقعا لایق کعبه داریه

  • غلام
    0

    دیگه تو این 41 سال فهمیدید زندگی یه چیزای دیگه ایی هم داره. الان بر اثر کرونا مسئولان حکومتی کشور به این فکر افتادن که ای دل غافل چه برنامه هایی که از دین برای این ملت نساختیم و از دین چه دکانهایی درست کردیم. بنازمت کرونا که همه چی رو خوب لو دادی

  • محمد
    0

    دوستان این کوروش که اسم اجدادعزیزماروبرای گمراه کردن گذاشته رو خودش .عربستانی ود اعشی هستش .من فکرنکم کسی جزبعضی ازآمریکاییا اونم برای دوشیدن موافق. عربستان باشه .به امیدخداتخت ظلم بن سلمان فرومیریزه واون خودفروخته ها.شرمنده میشن .

  • ناصر
    0

    روزی امیرالمومنین علی علیه السلام برفرازمنبرنشست وگفت به خداقسم شما ملت عرب ایران رابه اسلام دعوت کردیدروزی فرا می رسد که همان ملت ایران شمارا به اسلام دعوت میکنند همان روز رسیده ببینید که درعربستان وسایرکشورهای عربی چه اتفاقاتی می افته الان یمن را نگاه کنید درچه خطی ایستادند انقلاب یمن برای ظهورامام زمان خیلی موثر است اصلا روایت داریم که درآخرالزمان دریمن انقلابی رخ می دهد وزمینه ظهور امام زمان رافراهم میکند ودرروایت است که هیچ پرچمی برترازپرچم یمانی نیست وبهترین یاران امام عصر از یمن خواهد بود

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      یا پیغمبر. این حدیث رو از کجا آوردی؟ منبع بده

    • ضدناصر
      0

      بسه خرافات مغزمون پره از این چرندیات آخوندی و رائفی و صداسیما . یعنی دیگه حالم بهم میخوره از خودتون و دین تون و..

  • مصطفی
    0

    ما ایرانی هستیم با افتخار سلمان وقاسم سلیمانی عزیز هم ایرانی بود ببینید چقدر حق مظلومین بدست آن دو و دیگر شهدا گرفته شد ولی کافی است در مورد بن سلمانها کمی بیندیشیم مخصوصا دوستداران آنها جانم فدای رهبر

  • رسولی
    0

    کمی صبرکنیدخبرتعویض حکومت سعودی به حکومت یک یهودی غرب تبارباردای بلندسفیدواسب سفیدباکلی هاچ وواج به صحنه میایدمثل فیلم.....ضهوراین شخصیت مسلمان درباطن صهیونیستی برگرفته ارطرحی بزرگ برایه شبحه جزیزه عربستان.امارات.عمان.بحرین.کویت.یمن.سودان.پاکستان.است تادرمقابل قیام امام زمان اماده شوند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها