روزنامه کیهان: مردم اوکراین حتی به اندازه یک مترسک هم مقاومت بلد نیستند

«وقتی به کشوری حمله نظامی می‌شود، اگر مردمان آن کشور به‌اندازه یک مترسک هم اَدای مقاومت را در بیاورند، می‌توانند دشمن را شکست دهند.»

روزنامه کیهان: مردم اوکراین حتی به اندازه یک مترسک هم مقاومت بلد نیستند

روزنامه کیهان نوشت: اکنون که در حال مطالعه این یادداشت هستید، تقریبا تمام ورزشکاران، مربیان و تیم‌های ورزشی روسیه از سوی تمام سازمان‌های بین‌المللی ورزشی تحریم، توبیخ، تنبیه و از همه میادین ورزشی محروم شده‌اند!

رفتار امروز غرب با ورزشکاران روسیه نشان داد، رفتار ورزشکاران کشور‌هایی مثل ایران با رژیم اشغالگر صهیونیستی، صحیح بوده و آمریکو فیل‌ها و همین سازمان‌های بین‌المللی باید پاسخ دهند که چرا، ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ما را به دلیل عدم رویارویی با رژیم اشغالگر صهیونیستی محروم کرده و تحت فشار قرار داده‌اند!

یک نکته مهم دیگر درباره جنگ اوکراین، این است که چرا اوکراین ظرف همان ۴۸ ساعت اول، برخی شهر‌های خود را از دست داد و روسیه توانست خیلی راحت و سریع وارد این کشور شود در حالی که، تقریبا تمام دنیای غرب سمت اوکراین ایستاده‌اند؟ ممکن است عده‌ای بگویند، برای اینکه روسیه کشور بسیار قدرتمندی است. یا مثلا آمریکا و ۲۷ کشور اروپایی حاضر نشدند وارد جنگ مستقیم با روسیه شوند.

اینجا با دو تجربه متفاوت، پاسخ این سؤال مهم را می‌دهیم. اول: در جنگ تحمیلی ۸ ساله، ایران با ۴۰ کشور به طور مستقیم و غیر مستقیم درگیر جنگ بود. حتی همین روسیه قدرتمند [شوروی سابق] هم جزو آن ۴۰ کشور بود. نشان به آن نشان که ما از کشور‌های زیادی اسیر گرفتیم. اما مردم ایران حتی اجازه اشغال یک وجب از خاک کشور را ندادند.

وقتی به کشوری حمله نظامی می‌شود، اگر مردمان آن کشور به‌اندازه یک مترسک هم اَدای مقاومت را در بیاورند، می‌توانند دشمن را شکست دهند. وقتی کشوری ظرف تنها ۴۸ ساعت شهرهایش را از دست می‌دهد و «صف فرار از کشور» طولانی‌تر از «صف شرکت در جبهه‌های جنگ» می‌شود یعنی، مردمان آن کشور مقاومت را بلد نیستند حتی به‌اندازه آن مترسک!

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • ژپتو
    2

    شما هم به اندازه پینوکیو دروغ می گید. به همون اندازه هم ابلهید چون هنوز نفهمید که کانال اطلاعاتی مردم فقط صدا و سیمای میلی نیست.

    نظرات شما -
    • علی
      9

      حداقل چهار تا از دروغهاشو نام میبردی

  • جلال عامری
    2

    مسایل داخلی دیگر کشورها به شما چه مربوطه. نخود هر اش

    نظرات شما -
    • علی
      5

      دخالت در امور همه کشورها توسط عمو سام چی

  • اوکراین
    2

    مزید اطلاع کیهان و اربابش: تصاویر مقاومت مردم اوکراین و رییس جمهور شجاعش از دست خالی جلو تانک رفتن تا کندن خندق و سنگر و ...در همه کانالهای خبری جهان بجز کاناهای روسیه و اقمارش از جمله شما به کرات پخش شده است.

    نظرات شما -
    • علی
      7

      واقعا خسته نباشن با این همه تلاش

  • ناشناس
    2

    شما نفست از جای گرم درمیاد کیهان خودتم صدای تره بشنوی در میری قایم میشی پس لطفا خودتو بامردم بی گناه جنگ زده مقایسه نکن مفت خور

    نظرات شما -
    • علی
      7

      ایشان خبر ارائه داده نه تحلیل.آفرین بع غیرت ایرانی که مقابل دنیا با توکل به خدا ایستاد البته منهای غرب گدایان

    • به علی مزدور
      1

      برای یه ساندیس ارزش این کارا نداره تا کی میخوای مزدور باشی.پایان شب سیه سفید هست.

  • Malek
    2

    جناب شریعتمداری اول اینکه ملت اوکراین در حد توان در حال مقابله و مقاومت هستند.
    دوم اینکه شما تصور نکنید جوانان امروز که دست پرورده سیاستها و نظام شما هستند مانند جوانان 40 سال قبل توان مقابله و مقاومت دارند، جوانی که از هر طرف سرخورده شده و در اعماق افسردگی فرو رفته چه انگیزه ای برای مقاومت دارد ؟؟؟؟
    ما و نسل ما را دشمنان داخلی با جای مهر پیشانی و چفیه نابود کردند.
    حرف از مقاومت و مترسک نزن که امثال شما جوانی و تمام امید آرزوهایمان را بر باد دادید.

    نظرات شما -
    • علی
      8

      جوانان امروز به مراتب از جوانان اول انقلاب هم فهمیده تر و هم میهن دوست ترند. به دور و بر خودت نگاه نکن

    • ناشناس
      1

      ز به علی ساندیسی
      حالا دیگه مطمئن شدم شما خارج از کشور زندگی میکنی و هیچ شناختی نسبت به جوانان کنونی نداری. عمو جان این جوانهای کنونی کاملا متنفرند حتی از اسم انقلاب نمی دانی بدان! با کدوم جوانان پز انقلابی می دهی؟ جوانی که یک ریز به اول تا آخر انقلاب فحش میدهد؟ نابرابری می بیند اختلاس های هزاران میلیاردی افراد نظامی و سپاهی را می بیند فساد شهردار و نماینده و کاندیدای مجلس را میبیند؟ بنظرم جنس خوب مصرف می کنی که چنین لاف غربتی می زنی

  • ناشناس
    2

    کیهان تو دهنت ببند. چون جز شرور ، فحاشی و اراجیف چیزی برای گفتن نداری

    نظرات شما -
    • علی
      4

      تو که اونقدر به فحش دادن عادت کردی که نمیتونی عادی صحبن کنی. خوبه حداقل یه فضای مجازی هست تا خودت رو خالی کنی

  • مهدی
    2

    گذاشت آن زمان الان اگه به ایران هم حمله شود .بدتر از این می شود چون اکثر مردم ناراضی هستند هیچ کس به جنگ نمی رود.

    نظرات شما -
    • علی
      4

      مردم از مسئولان نالایق خسته اند چه ربطی داره به میهن . کشور واسه ملته .

  • اولاف
    2

    زمان پاسخ كيهان را خواهد داد

    نظرات شما -
    • علی
      7

      پاسخ کیهان آنقدر دارای ژرف منطقی است که زمان هم بارها و بارها نتونسته پاسخش رو بده. فقط چون حرف و تحلیل کارشناسی ارائه میده کسی خوشش نمیاد.چون خواننده دوست داره تحلیل با فکر اون هم نظر باشه که این از سردار قلم بر نمیاد

  • ناشناس
    2

    اون مردمی که مرد جنگ بودند دست پرورده پهلوی بودند .

    نظرات شما -
    • علی
      6

      هر چی بدبختی داریم از دست همین شاهان نالایقه.هی رفتند صفا سیتی و اومدن یه تیکه از کشور رو دادن رفت .

  • عوام
    2

    خیلی از مقاومت مردم اوکراین در برابر اربابت اتیش گرفتی نوکر روسیه به امید اون خدایی که شما قبول نداری کومنیست پوزه اربابت روسیه رو همین مردم با دست خالی به خاک میمالند

  • حمید کرمی کارشناس ارشد اقتصادوبیمه
    0

    تجاوز به خاک هر کشور ممنوع است .لذا کار روسیه قابل قبول نمی باشد واگر قرار بود تحولی صورت بگیرد باید توسط مردم دو استان صورت می گرفت .لذا حمله روسیه به اکراین قابل قبول نمی باشد .واما منافع حرف اول را در منازعات سیاسی دارد .حال ایران حمایت کند از روسیه باید دید ایران چه منفعتی از این حمایت می برد.

  • ناشناس
    0

    کلا دروغ های کیهانی جامعه جهانی رااز ما دورکردده دروذ بر ریس جمهور جوان و مردمی اکراین در طول تاریخ هرچه می کشیم از دست پوتینهای شوروی صفت است درست زلنسکی همپیمان امریکااست ولی خیلی جسوره

  • داود
    0

    من حاضرم به صفوف مقاومت مردم اکراین در برابر روس های متجاوز بپیوندم به تلافی جنایات روس ها در زمان قاجاریه به ما ایرانیان.لعنت بر پوتین استالین پطر و کاترین و الکساندر دوم تزارهای روس

  • قوقولی قوقو
    0

    اگر چیزی حالیته یک کاری برای تیتراژه روزنامه ات بکن که با تمامی حمایتهای در ایران 80 میلیونی 20 هزار نسخه هم نیست بگو برگشتی بعلاوه فروش کیلویی دکه ها چقدر است ؟

  • قلندر واقعی
    0

    ین خبر جعلی است یه تبلیغ بیشتر نیست با این حال حسین شریعتمداری تایید کرد که روسیه یه کشور غاصب و اشغالگره

  • اله قلی خان
    0

    دفاع جانانه رئیس جمهور ارتش و مردم اوکراین ره بوضوح دیدیم من هر چه اخبار مرز خروجی اوکراین به لهستان را دنبال کردم در تایید سازمان ملل متحد بیش تر از ۹۰ درصد آوارگان و پناهجویان اوکراین زنان و کودکان مظلوم هستند. و همین مقاومت جانانه اوکراین هیمنه پوشالی روسیه را شکست و ارتش ناکام روسیه در حال عقب نشینی و فرار از اوکراین است ولی این جنگ ضعف بنیه نظامی و فقدان استراتژیک روسیه در مدیریت و حل بحران جنگی را عیان کرد و مجموع این عوامل و آگاهی دیگران از این موضوع، روسیه را به هدف کشورهای مدعی برای حمله و تصرف روسیه در آینده خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها