استعفای سرمربی تیم لوکوموتیو مسکو به دلیل حمله روسیه به اوکراین

مارکوس گیسدول، سرمربی لوکوموتیو مسکو روز سه‌شنبه گفت که در اعتراض به جنگ روسیه با اوکراین از سمت خود استعفا داده است اما باشگاه تاکید کرد که او اخراج شده است.

استعفای سرمربی تیم لوکوموتیو مسکو به دلیل حمله روسیه به اوکراین

به گزارش استار، در بیانیه ای که روزنامه آلمانی بیلد منتشر کرد، گیسدول گفت که با مشاهده آنچه در اوکراین می گذرد مجبور به انجام اقدامی شده است.

این مربی 52 ساله گفت: نمی توانم کار خود را در کشوری که رهبر آن مسئول یک جنگ تجاوزکارانه در وسط اروپا است، دنبال کنم. این با ارزش‌های من همخوانی ندارد، به همین دلیل است که از سمت خود به عنوان مربی استعفا داده‌ام. من نمی توانم در زمین تمرین در مسکو بایستم، بازیکنان را آموزش دهم، خواستار حرفه ای بودن باشم و در چند کیلومتری من دستوراتی داده می شود که رنج بزرگی را برای کل مردم به همراه دارد. این تصمیم شخصی من است و من کاملاً در آن مصمم هستم.

با این حال، باشگاه او در توییتر اعلام کرد که گیسدل اخراج شده است. لوکوموتیو اعلام کرد مارکوس گیسدول از سرمربیگری اف سی لوکوموتیو برکنار شد. باشگاه و تیم طبق روال گذشته کار می کنند و تمرکز خود را برای کسب حداکثر نتایج در بازی های آتی دارند.

گیسدول، سرمربی آلمانی که پیش از این تمام دوران بازی و مربیگری خود را در کشورش سپری کرده بود، اخیراً در کلن حضور داشت.

این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که فیفا و یوفا به طور مشترک تیم‌های روسی را از تمامی فوتبال‌های بین‌المللی محروم کردند، به این معنی که اسپارتاک مسکو، تنها تیم روسیه که در رقابت‌های اروپایی باقی مانده است، دیگر در لیگ اروپا شرکت نخواهد کرد.

لوکوموتیو در لیگ اروپا نیز حضور داشت اما در قعر گروه خود قرار گرفت.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها