4 مکان دیدنی باتومی گرجستان

باتومی یک شهر بندری در گرجستان است که با دریای سیاه هم مرز بوده و در سال 2012 توسط آکادمی مهمان نوازی آمریکا، به عنوان بهترین مکان گردشگری در گرجستان انتخاب شده است.

4 مکان دیدنی باتومی گرجستان

باتومی آب و هوای گرمی دارد و اگرچه در تمام طول سال جذابیت هایی برای دیدن دارد اما tpttravel.io به شما می گوید که بهترین زمان سفر به این منطقه، فصول بهار و پاییز است.

با ما در این مقاله همراه شوید تا چند مکان دیدنی تور باتومی گرجستان را به شما معرفی نماییم.

2

1.برج الفبا

برج الفبا با ارتفاع 130 متر، یکی از نمادهای باتومی و همچنین نمایانگر الفبای گرجی است. این برج در سال 2011 توسط یک معمار اسپانیایی ساخته شده و یکی از بلندترین و شناخته‌ شده‌ترین ساختمان‌ های باتومی است. ظاهر خاص این برج شبیه به یک مارپیچ دوگانه DNA است که با تمام 33 حرف الفبای گرجی مدرن تزئین شده است. این طراحی منعکس کننده علاقه و عشق مردم محلی به زبان گرجی است.

برج الفبای باتومی گرجستان در پارک معجزه در بلوار قدیمی واقع شده است. این برج امکانات زیر را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد:

  • مرکز اطلاعات توریستی
  • رستوران گردان پانوراما
  • سکوی دید با تراس باز

رستوران گردان این برج 360 درجه می چرخد ​​و به بازدیدکنندگان امکان می دهد تا در طول یک ساعت علاوه بر صرف غذا، از منظره باتومی نیز لذت ببرند.

سکوی تماشا و رستوران پانورامای این برج نیز چشم اندازهای بی نظیری از شهر باتومی، کوه های آجارا و دریای سیاه را به بازدیدکنندگان ارائه می دهند.

2.افسانه علی و نینو

مجسمه های علی و نینو یکی دیگر از جاذبه های گردشگری باتومی است که برای هر بیننده ای هیجان انگیز است.

این مجسمه های فلزی نمادی از داستان علی و نینو یا همان رومئو ژولیت قفقازی است که اگرچه در زمان متفاوتی بوده اند اما از نظر تراژدی یکسان هستند.

هر روز عصر راس ساعت 19، این فیگورهای 8 متری زن و مرد که در بلوار باتومی قرار دارند، به صورت دایره ای حرکت می کنند  و در تور باتومی می توانید از دیدن آن ها لذت ببرید. فیگورها هر 10 دقیقه یکبار به هم نزدیک شده، ادغام می شوند و سپس از هم جدا می شوند. مجددا ده دقیقه بعد، دوباره نزدیک همدیگر شده، ادغام می شوند و از هم جدا می شوند.

وقتی پیکره های علی و نینو که از ورقه های فلزی نازک ساخته شده اند، از هم جدا می شوند، مشخص می شود که تک تک اجزای یک کل، هرگز نمی توانند به تنهایی کامل باشند.

طراحی و ساخت این مجسمه توسط یک هنرمند و مجسمه ساز گرجستانی به نام تامار کوسیتادزه انجام شد. هدف این مجسمه ساز از این حرکت دایره ای، نمایش نمادینی از عشق ابدی بوده است که امروزه مردم از سراسر دنیا برای دیدن آن به باتومی می آیند.

الهام‌بخش این مجسمه ساز برای خلق این اثر، کتاب پرفروش جهانی علی و نینو بود. این کتاب در سال 1937 منتشر شد و داستان، علی شیروانشیر یک اشراف آذربایجانی با نینو کیپیانی دختر یک گرجی را به تصویر می کشید. اگرچه برخی معتقدند که این داستان حقیقت دارد اما بسیاری معتقدند که این داستان فقط یک افسانه حاصل تخیل قربان سعید نویسنده این کتاب بوده است.

3

3.آبشار Khuntseti

روستای ماخونتستی بالا یکی از روستاهای نزدیک باتومی است که کوه های سرسبز آن مسحور کننده هستند. اگرچه باتومی را اغلب به عنوان یک شهر ساحلی کنار دریا می شناسند اما همه می دانیم که هرجا آب باشد، درختان و جنگل نیز به وفور یافت می شود.

در کوه‌های آجارا در این روستا، یکی از محبوب‌ترین آبشارهای گرجستان به نام آبشار ماخونتستی قرار دارد که در فاصله کوتاهی (پنج دقیقه پیاده روی از جاده اصلی) قرار دارد و چیزی حدود 50 متر به داخل یک استخر طبیعی بزرگ که اطراف آن را فضای احاطه کرده، فرو می‌رود.

آبشار ماخونتستی در تمام ایام سال باز است و مکان‌های پیک‌نیک زیادی نیز در اطراف آن وجود دارد. فروشندگان محلی نیز در این منطقه، همه چیز از غذاهای محلی آجری گرفته تا عسل ارگانیک و میوه های تازه و ...  می‌فروشند.

همچنین می توانید با قایق از روستای ماخونتستی به سمت ساحل رود آچاریستسکالی بروید. علاوه بر این می توانید روی یکی از بزرگترین پل های قوسی آجارا (که قدمت آن به حدود قرون 9 تا 10 باز می گردد)، پیاده روی کنید.

4.پارک ملی Mtirala

نام "Mtirala" به معنی کوه گریان است. این نام برگرفته از آب و هوای این کوه می باشد. این پارک 30 کیلومتر با باتومی فاصله دارد.

هوای این کوه در تمام طول سال بارانی بوده و بنابراین به نام کوه گریان لقب گرفته است. در این منطقه سالیانه 4250 میلی‌متر بارندگی می شود. قله کوه ارتفاعی معادل 1761 متر از سطح دریا دارد. اگر در روزی که هوا صاف است به این کوه بروید، می توانید منظره خیره کننده دریای سیاه را نیز از بالای آن ببینید.

با کاوش در جنگل‌های پوشیده از مه این کوه، حس می کنید در دنیای دیگری وارد شده اند.

دریاچه و آبشار تسابلناری از دیگر دیدنی های چشم نواز این جنگل های اولیه هستند.

می توانید در مسیرهای مشخص شده در پارک ملی Mtirala پیاده روی 1 تا 2 روزه داشته باشید. این مسیرها، مجهز به پیک نیک و کمپینگ و حتی یک پناهگاه توریستی هستند که می توانید شب را در آن بمانید.

تور باتومی گرجستان

برای سفر به گرجستان می توانید با تور باتومی به راحتی به این منطقه ساحلی بروید و از مناظر و دیدنی های آن لذت ببرید. سفر با تور به شما امکان می دهد بدون دغدغه بابت هزینه ها، شناخت مکان ها و ... به راحتی سفری خیال انگیز را برای خود ترتیب دهید.

4

تی پی تی تراول

تی پی تراول یک آژانس گردشگری معتبر است که علاوه بر رزرو بهترین پروازها و هتل ها، خدمات بیمه مناسبی نیز به شما ارائه می دهد تا سفر امن، راحت و خاطره انگیزی را تجربه کنید. پس اگر قصد سفر کاری یا تفریحی به گرجستان را دارید، همین حالا با تی پی تی تراول تماس بگیرید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد