مزایا و معایب چیلر آب خنک و هوا خنک که باید بدانید

برای تنظیم دما و کنترل دما در محیط های بزرگ تجاری، صنعتی و مسکونی؛ نیاز به دستگاهی قوی و مدرن است. یکی از بهترین فناوری های تهویه هوا، چیلرهای تراکمی آب خنک و هوا خنک هستند. امروزه صاحبان صنایع بزرگ، مراکز تجاری و مجتمع های مسکونی از این سیستم تهویه مطبوع بسیار استفاده میکنند.

مزایا و معایب چیلر آب خنک و هوا خنک که باید بدانید

چیلر هوا خنک و آب خنک دستگاهی از نوع چیلر تراکمی محسوب می‌شود. معمولا اپراتورها و مهندسان به دنبال چیلر‌هایی هستند؛ که بتواند سال‌ها خدمات قابل اعتماد و بادوامی را ارائه کند. شاید انتخاب اینکه چه نوع چیلر صنعتی‌ای با چه برندی خریداری شود، دشوار باشد زیرا رنج قیمت چیلر تراکمی نسبت به نوع عملکرد، تناژ و برند متعلقاتش بسیار متفاوت است.

اما جای نگرانی نیست! در این محتوا قرار است به مزایا و معایب دو چیلر هوا خنک و آب خنک بپردازیم، تا انتخاب و خرید برای شما راحت‌تر شود. لطفا تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

مزایا و معایب چیلر آب خنک و هوا خنک

چیلرهای هوا خنک و آب خنک، دو انتخاب محبوب برای خنک کردن ساختمان‌های اداری، تجاری و صنعتی بزرگ هستند. که معمولا هر نوع چیلر مزایا و معایبی دارد و باید با نیازهای خاص ساختمان یا کاربری آنجا، سنجیده شود.

در ادامه به برخی از مزایا و معایب خرید چیلر هوا خنک و چیلرهای آب خنک اشاره می‌کنیم.

مزایای چیلر هوا خنک:

  1. بدون نیاز به برج خنک کننده یا منابع آب
  2. دوستدار محیط زیست
  3. نگهداری و نصب آسان
  4. اندازه کوچکتر و فشرده‌تر (ایده‌آل برای فضاهای کوچکتر)
  5. مقرون به‌صرفه‌تر

Picture2

این چیلرها همچنین دارای معایبی هستند که عبارتند از:

  1. به طور کلی مصرف انرژی کمتری نسبت به همتایان با آب خنک به‌ویژه در آب و هوای گرم دارند.
  2. ممکن است پر سر و صدا باشند، زیرا از فن‌ در ساختارشان استفاده می‌شود.
  3. آنها بیشتر در معرض عناصر بیرونی مثل: گرد و غبار و ذرات و ... قرار دارند.

مزایا و معایب چیلر هوا خنک را بیان کردیم، حال در مورد مزایا و معایب خرید چیلر آب خنک صحبت می‌کنیم.

مزایای چیلر آب خنک:

  1. در شرایط آب و هوایی گرم کارآمدتر هستند
  2. سر و صدای کمتری دارند

اما معایبی نیز دارند که شامل موارد زیر است:

  1. به برج خنک کننده نیاز دارند.
  2. نیاز به منابع آب دارند.
  3. نصب آنها پیچیده است.
  4. نگهداری از آنها گران است.
  5. حجیم هستند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

Picture3

کدام یک انتخاب بهتری است؟ چیلر هوا خنک یا آب خنک

انتخاب بین چیلرهای هوا خنک و چیلرهای آب خنک به عوامل مختلفی مانند: کاربرد، اندازه سیستم خنک کننده، محل ساختمان و ترجیحا مالک بستگی دارد. اما به‌طور کلی چیلرهای هوا خنک مزایای بیشتری از نظر قابلیت استفاده و نگهداری نسبت به چیلرهای آب خنک دارند.

یک چیلر هوا خنک نیازی به آب ندارد و از فن‌ها برای دفع گرما در فضای باز استفاده می‌کند؛ در حالیکه چیلر آب خنک به یک برج خنک کننده نیاز دارد، که آب را به چیلر می‌فرستد تا گرمای ناخواسته را جذب کند و سپس آن گرما را از طریق فرآیند برج خارج کند.

همچنین ممکن است چیلر آب خنک از نظر انرژی کارآمدتر باشد؛ اما از نظر هزینه نصب، هزینه تعمیر و نگهداری، تعداد تجهیزات و چندین جنبه دیگر رقابت سختی را با چیلرهای هوا خنک دارد.

در این محتوا به طور خلاصه و مفید در مورد مزایا و معایب چیلرهای تراکمی صحبت شد؛ که امیدواریم مفید واقع شود. حال انتخاب با خودتان است.

یک چیلر تراکمی پیشرفته انتخاب کنید

چیلرهای صنعتی و مسکونی تجهیزاتی هستند، که به‌منظور خنک‌ کردن یا گرم‌ کردن مایعات، انواع پروسه‌ها و تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بنابراین زمانی‌که قصد خرید هر نوع چیلر صنعتی و ساختمانی‌ای (مانند: چیلرهای جذبی یا چیلرهای تراکمی هوا خنک و آب‌ خنک) را دارید؛ لازم است که نوع کاربری، مزایا و معایب آن‌ها را بدانید.

می‌توانید انواع چیلری که برای کنترل دمای مکان مورد نظرتان نیاز دارید؛ مخصوصا چیلرهای تراکمی آب خنک و هوا خنک را با بهترین کیفیت، از برندهای پرفروشی نظیر پارس تهویه گیتی، بدون واسطه و با قیمتی مناسب خریداری کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها