خرابی سرور چه مشکلاتی را به وجود می‌آورد؟

اگر یک سایت داشته باشید قطعا می‌دانید که خرابی سرور می‌تواند چه مشکلاتی را به وجود بیاورد.

خرابی سرور چه مشکلاتی را به وجود می‌آورد؟

سرورها در اصل کامپیوترهایی دائما روشن هستند که سایت ما را به کاربرانی که وارد آن می‌شوند نمایش می‌دهند. حال واضح است که اگر سرور به مشکل بخورد، چه اتفاقی می‌افتد و چه بلایی سر سایت ما می‌آید. سرورها نیز مانند دستگاه‌های دیگر، دلایل عمده خرابی دارند و بیش‌تر در زمینه‌های بخصوصی به مشکل می‌خورند. از این رو برای کارشناس، دلیل خرابی سرور می‌تواند به راحتی معلوم شود. دلیل به مشکل خوردن سرور یا سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری است و برای تعمیر سرور هم باید فردی متبحر حاضر شود. برای تماس با کارشناسی متبحر می‌توانید به سایت شرکت جاده ابریشم رایانه بروید که خود وارد کننده تجهیزات سرور است.

تناناتناتن

دلیل خرابی سرورها چیست؟

به هر حال مشکلات همانطور که اشاره شد می‌تواند سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری باشند. در ادامه اشاره‌ای به مشکلات معمول در سرورها خواهیم داشت تا شما هم یک دید مناسب به سرور خود و مشکلات آن داشته باشید. یکی از مشکلاتی که می‌تواند برای سرور شما پیش بیاید، ورود بیش از اندازه کاربران به سایت است، که اصطلاحا به آن Overload گفته می‌شود و زمانی اتفاق می‌افتد که کاربران زیادی به سایت سر بزنند و سرور هم آنقدر قدرتمند نباشد که از آن‌ها میزبانی کند.

مورد دیگری که می‌تواند پیش بیاید، بی‌توجهی در هنگام خرید سرور است. زمانی که شما می‌خواهید یک سرور تهیه کنید باید به نیاز خود توجه داشته باشید و فقط به قیمت فکر نکنید. اگر سروری که شما خریداری کرده‌اید، با سایت، تعداد کاربران و ظرفیت اطلاعات شما هم‌خوانی نداشته باشد، گویی اصلا سرور تهیه نکردید و سایت شما درجا به مشکل می‌خورد.

از طرفی دیگر، مشکل سرور شما می‌تواند خیلی هم عمیق نباشد و فقط به یکی از برنامه‌های سرور مربوط شود. برنامه‌های زیادی بر روی سرور نصب می‌شوند که همگی بر روی کارایی دستگاه تاثیر دارند و این برنامه‌ها نیز مانند بسیاری از برنامه‌های دیگر می‌توانند دچار مشکل شوند و سرور شما را از کار ‌اندازند.

در صورتی نیز مشکل می‌تواند خیلی عمیق باشد و به سخت‌افزار سرور مربوط شود. ممکن است قطعات سرور شما عمر خود را گذرانده و کار افتاده باشند، از این رو سرور شما در زمینه سخت‌افزاری نیز می‌تواند به مشکل بخورد. اگر سرور را درجای بدی نگه دارید، در آن موقع نیز سرور شما در لبه تیغ خرابی قرار می‌گیرد.

به هر حال نگران نباشید، زیرا تیم‌های بسیار حرفه‌ای در ایران، به تعمیرات سرور مشغول هستند. یکی از این تیم‌ها، جاده ابریشم رایانه بوده که به عنوان مرکز  سرور اچ پی در ایران شناخته می‌شود و وارد کننده تجهیزات سرور است. از این رو کارشناسان این شرکت می‌توانند با قیمت کمتری مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سرور شما را رفع و رجوع کنند. برای تماس با کارشناسان شرکت جاده ابریشم، کافی است که به سایت این شرکت مراجعه کنید و با کمی جستجو به بخش درخواست کارشناس برسید.

صثقصثقثقصث

نکات نگهداری از سرور و افزایش طول عمر آن

شما درمورد نگهداری از لپ تاپ، یک سری نکات را بلدید و مثلا می‌دانید که لپ تاپ همیشه نباید در شارژ باشد. نکات برای سرورها نیز نکاتی وجود  دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید از خرابی جلوگیری کنید و طول عمر سرور خود را افزایش دهید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

  • RAID فناوری‌ای است که به نوعی از اطلاعات محافظت می‌کند و سبب هماهنگی میان هاردهای شما می‌شود. RAID یک ابزار نظارتی پیشرفته دارد. البته این ابزار فقط در نسخه‌های مدرن دیده می‌شود، اما به هر حال این ابزار به شما کمک می‌کند که از مشکلات هاردهای خود مطلع شوید و پیش از اینکه خیلی مشکل جدی شود، هارد مشکل‌دار را تعویض و یا تعمیر کنید.
  • اگر اطلاعات غیر ضروی و بی‌اهمیت دارید، می‌توانید آن‌ها را حذف کنید. مانند هر دستگاه دیگری افزایش اطلاعات در سرورها می‌تواند مشکل‌آفرین باشد. بسیاری از اطلاعاتی که بر روی سرورها هستند، اهمیت چندانی ندارند یا اهمیت آن‌ها به قدری نیست که بر روی سرور باقی بمانند و می‌شود آن‌ها را به یک هارد دیگر انتقال داد.
  • شاید شما فکر کنید که پردازنده یک سرور باید از ۱۰۰ درصد توانایی خود استفاده کند؛ اما اینطور نیست، نه پردازنده و نه هاردها نباید خیلی در فشار باشند. اگر پردازنده و سرور شما خیلی درگیر هستند باید سرور دیگری را به مجموعه خود اضافه کنید، زیرا پردازنده و هارد شما نمی‌توانند از پس کلاینت‌ها بربیایند.
  • درمورد لپ تاپ‌ها می‌دانید که نباید دچار گرد و غبار شوند و این موضوع درمورد هر دستگاهی که فن دارد، صدق می‌کند. سخت‌افزار سرورها نیز نباید با گرد و غبار مزین شوند و شما باید هر از چندگاهی به سرورها سر بزنید و آن‌ها را تمیز کنید. بهتر است زمانی که به سرورها سر می‌زنید، یک سری از بررسی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را نیز انجام دهید تا از مشکلاتی که ممکن است در آینده اتفاق ‌افتند، جلوگیری کنید.

عخعهخعهخهع

بعد از خرابی سرور چه کاری باید کرد؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که سرور دستگاهی پیچیده است و شما نمی‌توانید آن را تعمیر کنید، پس باید به سراغ کارشناس بروید. برای درخواست یک کارشناس می‌توانید به بخش تعمیرات سرور جاده ابریشم بروید و یک کارشناس تهیه کنید.

پس از اینکه سرور به مشکل خورد، دست و پای خود را نباید گم کنید و درنظر داشته باشید که روشن ماندن یک سرور خراب می‌تواند اوضاع را خیلی بدتر کند. پس به محض خراب شدن، سرور را خاموش کنید. البته این کار را باید به طور ایمن انجام دهید و سرور باید به طور دستی خاموش شود. در نهایت پس از خاموش کردن، سریعا با کارشناس تماس بگیرید. بهتر است بدانید از آن جهت که جاده ابریشم، خود وارد کننده تجهیزات سرور به شمار می‌رود، می‌تواند به هزینه بسیار کمی سرور شما را تعمیر کند. شما می‌توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی سایت جاده ابریشم به نشانی https://www.myhpe.ir/ در خصوص تعمیر و خرید سرور مشاوره دریافت کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها