چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان تا موضوع همکاری شهرداری تهران با «طرح نور » در موضوع حجاب

از موضوع همکاری شهرداری تهران با «طرح نور » در موضوع حجاب تا بحث بازرسی های آژانس، اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) 11 اردیبهشت ماه 1403 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان تا موضوع همکاری شهرداری تهران با «طرح نور » در موضوع حجاب

توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »

شهردار تهران گفت: به هر دستگاهی در شهر که خدمتی می‌کند، بسته به نیازشان کمک می‌کنیم.

علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره نحوه همکاری شهرداری با ناجا در موضوع «طرح نور »، گفت: به هر دستگاهی که در شهر خدمتی می‌رساند، کمک می‌کنیم.دستگاه‌ها نیازهای‌شان را به ما اعلام می‌کنند و ما طبق وظیفه و در چارچوب ضوابط به آنها کمک می‌کنیم.

شهردار تهران همچینین با بیان اینکه برخی نمی‌خواهند در قضیه واگن‌های مترو، مردم سود کنند، اظهارکرد: اصلا خوب نیست که عده‌ای خاص در این کشور سود ببرند، اما مردم ضرر کنند. این رفتار با انسانیت ناسازگار است.

عین اللهی: مصوبه ارایه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد

وزیر بهداشت مصوبه دولت درباره ارایه خدمات رایگان به کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی توضیحاتی ارایه و اعلام کرد که این مصوبه به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر حادثه یا  بیماری که در هفت سال اول زندگی رخ دهد، در بقیه عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیات دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا داز این طریق سلامت آنها ایمن شود. این به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداشت همچنین درباره کمبود دارو برای بیماران تالاسمی گفت: بنای ما این است که با تقویت شرکت های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم. در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد. کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌کنیم.

زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که فاز اول پایگاه چابهار که برای ارسال پرتابگرهای سوخت جامد به فضا در دست ساخت است، تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: به مناسبت روز معلم یک بسته اینترنتی را برای معلم‌هایی که در نرم‌افزار شاد حضور دارند، اختصاص می‌دهیم.

وی ادامه داد: معلمان عزیز تا سقف ۳۰ گیگابایت از این بسته اینترنتی به صورت رایگان استفاده کنند. این بسته به صورت اتوماتیک برای آنان فعال می‌شود و نیاز به ثبت‌نام نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فاز اول پایگاه چابهار که برای پرتابگرهای سوخت جامد در دست ساخت است، گفت: امیدوارم فاز اول این پایگاه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. این پایگاه پایگاه راهبردی و استراتژیک در صنعت فضایی کشور برای فرستادن ماهواره به فضا خواهد بود.

زارع‌پور ادامه داد: با ساخت و به بهره‌برداری رسیدن این پایگاه امکان خدمت‌رسانی به کشورهای همسایه و کشورهای متقاضی و ارسال ماهواره به مدارهای مختلف جو وجود خواهد داشت.

وی رفع فیلترینگ کشور را منوط به قانون جرائم رایانه‌ای دانست و گفت: منتقدان این قانون را مطالعه کنند تا در جریان جزییات کار قرار بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسشی درباره فروش خطهای رند اپراتورها به قیمت‌های نجومی، اظهارکرد: اگر این خطوط در چارچوب مصوبات باشد، بلا اشکال است.

اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای صلح آمیز نبودن برنامه هسته ای ایران، یادآور شد که رافائل گروسی گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

 محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفته آینده اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای برگزار می‌شود، اظهار کرد: حدود ۴۷۷ مقاله ارائه شده، ۱۸۰ ارائه خواهیم داشت که توسط شرکت کنندگان غیرایرانی ارائه خواهند شد. گروسی مدیرکل آژانس نیز به عنوان مهمان ویژه در این کنفرانس حضور خواهد داشت و سخنرانی می‌کند.

وی ادامه داد: در المپیاد مخترعین جهان در سوسیس، از مدارس انرژی اتمی ما شرکت کرده بودند و ۵ دانش آموز ما ۵ مدال به دست آوردند و ایران مقام اول را کسب کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی، درباره حل مسائل پادمانی با آژانس اظهارکرد: همواره در حال تعامل و گفت‌وگو درباره مسائل پادمانی هستیم. تاکنون ۲ مکان باقی مانده و ۲ مکان حل و فصل شده درباره دو مکان در حال گفت و گو هستیم،  بیانیه اسفند ۱۴۰۱ از نظر ما پابرجاست و براساس آن تعامل داریم. اما این بیانیه توسط جریان مخربی که در غرب علیه ایران اقدام می کند، زیرسوال رفته است، ما اما بر این بیانیه تاکید داریم.

وی همچنین تاکید کرد : آقای رافائل گروسی اعلام کرده است در ایران دیدارهایی خواهند داشت و من هم با وی دیدار دارم و مطمئن هستم که ابهامات برطرف می شود و در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط خود را با آژانس تقویت می‌کنیم.

اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آنها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایندهای همکاری با آژانس این موصوع را مکرر اثبات کرده و آنها هم به آن اذعان دارند.

وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز تصریح کرد: این ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

سخنگوی دولت: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یافت

سخنگوی دولت با اعلام اینکه به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار، افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تصویب شد گفت: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت .

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز کارگر، معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، اظهار کرد: امروز به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار، افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تصویب شد و حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت و یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. برای سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیات وزیران تصویب شد.

وی ادامه داد: شش ماه از ابلاغ سیاست های اقتصاد دریا می گذارد و قرار بود تا دولت برنامه آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان بندی شده به تصویب دولت رسید. سازوکار اجرای این برنامه و وظایف هر دستگاه مشخص شده است این برنامه جامع است و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

سلاجقه: حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اعلام اینکه حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است، نسبت به بهبود شرایط این تالاب اظهارامیدواری کرد.

 علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حق آبه هیرمند، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیئت حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است. سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کنند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم بتوانیم انحرافی که بر روی این رود وجود دارد را مسدود کنیم، وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد. حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است.

حسینی: امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ دولت و مجلس بهتر شود

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است، اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد.

سید محمدحسینی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

ساترا مسئولیت دارد تا جلوی پخش محتوای تحریف شده که به درک اجتماعی لطمه می زند و افکار عمومی را منحرف می کند را بگیرد

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

واکنش وزیر کشور به گزارش مربوط به نیکا شاکرمی

خبر وزیر ورزش درباره نوشته شدن آیین‌نامه حق پخش ورزش

وزیر ورزش و جوانان گفت: آیین‌نامه حق پخش توسط وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما نوشته می‌شود.

 کیومرث هاشمی در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، گفت: حق پخش متعلق به ورزش کشور است و محدود به دو باشگاه نیست.

وی ادامه داد: حق پخش گره ورزش است و باید باز شود. این اتفاق بعد از نوشته شدن آیین‌نامه مربوطه توسط وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما که در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده، می‌افتد. آیین‌نامه مذکور بعد از نهایی شدن در هیئت دولت تصویب و ابلاغ می‌شود. با پرداخت حق پخش خیلی از مشکلات رفع می‌شود و بخش خصوصی راحت‌تر به حوزه ورزش ورود می‌کند.

کیومرث هاشمی  با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، اعلام کرد: قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا از جمله این موفقیت‌ها بودند که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است

وزیر کشور از در دست بررسی بودن طرح تقسیم استان تهران خبر داد .

 احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران درخصوص اجرای طرح انسداد مرز در شرق کشور، بیان کرد: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و چند بار شروع و رها شده بود که با دستور جمهور و تخصیص منابع، در شرق کشور دنبال می‌شود و در حال اجراست.

وی درخصوص تقسیم استان تهران به تهران شرقی و غربی نیز عنوان کرد: برنامه تقسیمات کشوری طبق نیازهای هر منطقه طراحی می‌شود و تقسیم استان تهران در دست بررسی است.

وزیر جهاد کشاورزی: گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ کمبودی در هیچ بخش بازار میوه و تره بار وجود ندارد. گرانی‌های جاری ناشی از کمبود کالا نیست، بلکه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌های مسوول است.

 محمدعلی نیک‌بخت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم.

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در حوزه تخصیص ارز کالاهای اساسی در سال گذشته، گفت: سال ۱۴۰۲ بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود. ۱۳ میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیک‌بخت با اشاره به شیوه وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار کالاهای اساسی، گفت: تامین از طریق تولید داخل را دنبال می‌کنیم به همین دلیل سیاست حداکثرسازی و یکنواختی تولید محصولات کشاورزی را دنبال می‌کنیم تا  نوسانات کمی و قیمتی به حداقل برسد. همزمانی عید نوروز و ماه رمضان فشار زیادی برای تامین مایحتاج مردم ایجاد کرد، اما با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده با کشاورزان، عرضه محصول به بازار و قیمت‌ها را کنترل کردیم.

وی ادامه داد: وقتی عرضه به اندازه کافی انجام شود قیمت متعادل می‌شود. تک تک محصولات در بخش‌های تولید، عرضه و نظارت را دنبال می‌کنیم. مازاد نیاز کشور را بدون محدودیت صادر می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خرید تضمینی در سال ۱۴۰۳ گفت: پیوند بین صنعت، بازرگان و تجارت با بخش تولید و کشاورزی را طبق تجربه سال گذشته ادامه می‌دهیم. صنایع غذایی به عنوان بخشی از زنجیره که مسوولیت فرآوری محصولات خام مواد کشاورزی را بر عهده دارد، مورد توجه جهاد کشاورزی است. این صنایع به خدمت تولیدکنندگان درآید. به عنوان مثال انواع میوه، سبزی‌جات و سیفی‌جات امکان فرآوری، عرضه به بازار داخل و صادرات را دارد.

نیک‌بخت ادامه داد: به صورت مرتب با صاحبان صنایع کشاورزی جلسه داریم و آنان را تشویق به خرید محصولات مازاد کشاورزان می‌کنیم تا این هدف‌گذاری انجام شود. برای محصولاتی چون برنج، چای و دانه‌های روغنی در تلاشیم دولت خرید تضمینی را انجام ندهد، بلکه بازرگانان وارد کننده یا کارخانجات تولید کننده را وارد به انجام این کار کنیم. به عنوان مثال اعلام کردیم  ۷۰ هزار تن دانه روغنی را بازرگانان و وارد کنندگان روغن یا دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری کنند.

وی با اشاره به نوسانات قیمتی بازار میوه، گفت: هیچ کمبودی در هیچ بخش بازار میوه و تره بار وجود ندارد. گرانی‌های جاری ناشی از کمبود کالا نیست، بلکه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌های مسوول است.

معاون علمی رئیس جمهور: دستیابی به فرمولاسیون یک کود پرکاربرد کشاورزی

معاون علمی، فناوری رئیس جمهور از دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی خبرداد.

روح الله دهقانی فیروز آبادی در جلسه امروز هیات دولت با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

جبلی :باید کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود

رئیس صدا و سیما نمره این رسانه در بحث حجاب را خیلی بالا ندانست و یادآورشد که نه اینکه کار زیادی انجام نشده است، بلکه باید کارهای بیشتری انجام شود.

جبلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه انتخاباتی صداوسیما، اظهار کرد: مناظره ها و برنامه های انتخاباتی در حال ضبط است و در زمان تبلیغات پخش خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه نمره ای به عملکرد صداوسیما در موضوع عفاف و حجاب می دهید، اظهار کرد: نمره خیلی بالایی نیست، نه اینکه کار زیادی انجام نشده است، بلکه باید کارهای بیشتری انجام شود، چون موضوع حجاب فراگیری زیادی دارد. برنامه های صداوسیما آماده شده و به حجم آن از  لحاظ کمی و کیفی اضافه می شود. برنامه ما غلبه دادن گفتمان کارآمدی حجاب در امر اجتماعی و کنشگری عفیفانه زن مسلمان است.

جبلی در خصوص دلیل بسته شدن دفتر صداوسیما  در کشور  آذربایجان، گفت: اطلاعات به روز ندارم، ولی از سال های پیش محدودیت هایی برای صداوسیما و سایر نهادهای فرهنگی ما ایجاد شده بود و تلاش می کنیم از طریق وزارت خارجه این محدودیت برداشته شود.

وی درباره دلیل پخش نشدن سریال حشاشین در ایران، گفت: ساترا مسئولیت دارد تا جلوی پخش محتوای تحریف شده که به درک اجتماعی لطمه می زند و افکار عمومی را منحرف می کند را بگیرد. سریال حشاشین براساس واقعیت نیست، بلکه تحریف تاریخ است و ساترا برای پخش آن به سکوها تذکر داده و سکوها هم حذف کردند.

مرتضوی :افزایش لازم در بیمه کارگران انجام شده است

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که در رابطه با بیمه کارگران ما افزایش لازم را انجام داده‌ایم، اظهار کرد که امیدواریم با مدیریتی که در حوزه اقتصاد صورت می گیرد و با مهار تورم و از طرفی با کمک های معیشتی که دولت در برنامه دارد قدری از مشکلات کم کنیم .

صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره  دائمی شدن قرارداد کارگران اظهار کرد: موضوع دائمی شدن قراردادها در کمیسیون اصلی دولت تصویب شده است و در دستور کار دولت است و ان‌شاءالله هر وقت نوبت‌اش شود، مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی‌ در مورد  بیمه کارگران، اظهار کرد: در رابطه با بیمه کارگران ما افزایش لازم را انجام داده‌ایم و پیشنهاد نمایندگان کارفرمایان و کارگران این بود که آنچه افزایش پیدا می‌کند، مبنایی باشد تا در دوران بازنشستگی اثر داشته باشد و ما افزایش ها را روی ردیف های مبنا انجام دادیم که افزایش بیش از  ۳۵  درصدی اعمال شد یعنی تقریبا نسبت به سال ۱۴۰۲ حدود ۹ درصد بیشتر از سال قبل افزایش داده شد و امیدواریم با مدیریتی که در حوزه اقتصاد صورت می گیرد و با مهار تورم و از طرفی با کمک های معیشتی که دولت در برنامه دارد و به آحاد مردم به ویژه جامعه کارگری کمک می کند، بتوانیم قدری از مشکلات کارگران عزیز را برطرف کنیم.

خلجی :استان تهران مورد توجه قرار گیرد

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد که باید در نگاه متوازن که دولت دارد ، استان تهران مورد توجه قرار گیرد.

سپهر خلجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره دیدار اخیر رئیس جمهور با بخشی از مردم تهران، اظهار کرد: استان تهران یکی از استان های محروم است به رغم اینکه تهران پایتخت است و این تصور وجود دارد که  دارای امکانات است، اما به واقع یکی از استان‌های محروم کشور همین استان تهران است.

وی‌افزود : یکی از محرومیت‌های بزرگ در استان تهران موضوع آموزش و پرورش و مدارس قدیمی است. باید در نگاه متوازن که دولت دارد ، استان تهران مورد توجه قرار گیرد.  با این نگاه برنامه‌ریزی صورت گرفت که در کنار سفرهای استانی رئیسی جمهور، باید به استان تهران هم  توجه شود، ولی چون تهران بزرگ است باید منطقه به منطقه این سفر انجام شود و برای  نیازمندی‌هایی که مردم مناطق مختلف دارند، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 52
  • فاطمه ح
    35

    هییت دولت باید به اتفاق بیحجابی را محکوم کنند مثل من که محکوم کردم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      کاربر باغ ازگل بیجا به اسم من نظر می دی

    • ناشناس
      3

      مثل هفته قبل یاوه گویی و خزعبلات

    • ناشناس
      2

      از کجا میدونی اونه

    • ناشناس
      2

      خخخخخخخخ

    • ناشناس
      0

      تو خودتی که اونه اونه می کنی ....

    • محمد
      0

      حاج خانم صدات از جای گرمی میاد از حجاب مهمتر وضعیت اقتصادی مردم است

    • ناشناس
      1

      کارخوبی کردی. تمام بی‌حجابها عزا گرفتن

  • تلمبه
    1

    امروز هم طبق روال گذشته جمع شدند و گفتن یه سوراخ مالیات پیدا کنیم و مالیات جدید ببندیم

  • دهاتی
    1

    المپیاد مخترعین در سوسیس !!!!!!!

  • چای دبش باغ ازگل
    1

    آبی از این نشست و نشستها گرم نمیشه اما چرا سرد میشه یخ می بنده

  • نسرین
    1

    همون حرفهای بی اساس که همیشه میزنن .گفتن رو ما اصلا حساب نکنید .ما کاره ای نیستیم .

  • ناشناس
    0

    مردم هر چه می کشند از خرافاتی است که به دین چسبیده است و همان دستاویز کثیف این دین فروشان قرار گرفته است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      اتفاقا اینها هم مثل تو خرافه می گن ..خرافه بود تو هم میتوانستی شعر متن الهامی بنویسی ...هرچی می کشیم از لقمه کثیف فرویده چه بصورت ماری پنهان می ره..

    • ناشناس
      0

      کسی منکر کمک کردن به مردم وبچها نیست اما با کوچکترین دقت میتونی متوجه بشی که تعداد بچها جوانها ومردم که توی نقطه به نقطه همین سرزمین خودمون که تعدادش خیلی بیشتر از مردم غزه وفلسطین ووووو هستند خیلی خیلی نیازمندتر از اونها هستن حالا شما به عنوان یک پدر یا مادر اولین اولویت در زندگیت نسبت به فرزندان خودت هست یا دیگران ؟؟مثال همیشگی چراغی که به خونه رواست به مسجد حرام است توی همین سر زمین خودمان خیلی خیلی که نبود حتی غذای حداقل یک وعده غذای روزانه محروم هستن بماند بقیه نیاز های ضروری مثل درمان بهداشت ووووو .کمک کردن خیلی عمل زیبا و پسندیده ای هست به شرط اینکه خودت نیازمند محص نباشی

  • فال زاده
    0

    وزرا در حیاط دولت راجع به همه چیز صحبت کردند بجز بدبختی مردم و گرانی ها و بی ارزش شدن پول ملی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا کسی بفکر مردم فقیر نیست ؟؟؟؟؟؟؟

  • بازنشسته
    0

    لطفا همسان سازی حقوق بازنشستگان را که سالهاست از طریق دولت اجرایی نشده رو پی گیری کنید .

  • چای دبش باغ ازگل
    25

    بی حجابی را محکوم میکنم لطفا برخورد کنید

  • ناشناس
    0

    قیافه همشون تو عکس بیانگر وضعیت جامعه است...!!!!!

  • عادل
    4

    من میدانم در هیت دولت چه گذشت تصمیم گرفته شد تا بیشتر جیب ملت زده بشه خرج غزه بشه وسلام

    نظرات شما -
    • ناشناس
      26

      خجالت هم نمی کشی نعش. بچه های غزه را چیده بودند و وقتی تو عید بودی سه ماه گرسنه بودند نه اینکه ندارند راه بسته بود تفکرات قرصی داری از آن می سوزی

    • حسن ستار
      2

      به ۵۷ ۱۷ اول اینکه این کودکان را که میگی دارن تاوان حماقت وبی ش..حماس رامیدهنددرثانی اگه عِرق ایرانی داری بایدخجالت بکشی که فراموش کردی همین فلسطینیها راکه سنگشان به سینه میزنی بهمراه عراقیها درجنگ ۸ساله خون مردم ایران را میریختندوازروی نعششان ردمیشدند

    • ناشناس
      9

      نوشته های تو حماقته ..چون از اول تا آخر غلط مسخره نقل می کنید ...عمدا آنجا کودک می کشه لذت می بره و برای کودک کشی آمده و هشتاد ساله برنامه داره ..کودک کشی جنایت جنگیه و طرفدار چماق کدخدایی که علیرغم ارتکاب تخلف جنگی باز توجیه می کنی....حماس خود مردم غزه آند و خود ترامپ هم اعتراف کرد که مبارزه کردند و ناراحت کننده تکه تکه شدند ....اتفاقا.اطفال غزه تربیت اصول شاد قرصی که اینجا دنبالشی رو کردند

    • ناشناس
      11

      آخه اینم تازه درآوردی کم دروغ بباف ...چنین چیزی نگفتند که غزه در جنگ عراق بوده بلکه نتانیاهو و آمریکا با صدام بودند..آخه کم دروغ بباف آنها هشتاد ساله خود در جنگ آند و در ضمن با عربستان هم مخالف آند

    • ناشناس
      7

      دروغها را از کجایت در می آوری اصلا همچین حرفی نبوده که غزه جنگ عراق بوده ...برعکس آمریکا اسراییل آنجا بودند ...در ضمن با دهانت خون آنها را پایمال نکن....در هیچ جنگی نمیان عمدا کودک بکشند و اتفاقا ده سال قبل نیروهای حماس که خود مردم آند باز آنها را بیرون کرد آمده بودند تصرف کنند

    • ناشناس
      5

      چه دروغگویی که این حرف می زنی همچین حرفی نبوده که غزه مردمی کشور بسیار کوچک آن ور دنیا به چنگ ربط داشته باشد .‌‌‌‌‌‌برعکس اسرایییل به صدام تسلیحات می فرستاد

    • ناشناس
      2

      کودکان که می گی چنان با عزت سخنرانی میکنند. که فقط کرامت خدا می تونه به کودک انجور قدرت سخنرانی بده.....حماس نبود آنها در صبرا شکیلا کودک می کشتند و هر حرف چرتی بگی دلیل نمی سه چون برای کودک کشی آمدند نه جنگ و در جنگها هم کجا همچین چیزی بوده که هزاران نوزاد بکشند

    • سهیل
      5

      دیگه معلوم شد نتانیاهو چه پدر سوخته ای بوده که نوزاد عمدا قتل عام می کنه نه اینکه با کسی جنگ کنه ....منتها از چماق کدخدا دست نمی کشی ...به فرض دروغهایت راست باشه آنجا نوزاد می کشند می گی پنجاه سال قبل با ما جنگیدند و حالی نیستی آنها نوزادند و ضمن اینکه دروغ عراق را از خودت درآوردی چرت می گی... فلسطین انموقع به ایران تعلیمات جنگ زمینی تجربیاتشان را می آمدند یاد می دادند ...اسراییل با صدام بود برعکس

    • ناشناس
      3

      خیلی حرف احمقانه جنایت جنگی جرمه و نتانیاهو برای لذت بردن از کشتار اطفال آمده و اصلا در جنگ قتل عام نوزاد جرمه منظور نتانیاهو جرم کرده تو زر دیگری را می زنی

    • ناشناس
      5

      اسراییل که سنگش را به سینه میزنی بمب‌های قوی به صدام می داد و بمباران خانه از خصوصیات اسراییله ....در جنگ غزه حماس که خود مردم آند خانه مسکونی بمباران نمی کنه که بخوان انموقع هم ....و از خصوصیات اسراییله که از هوا می زنه و زر دروغ نباف و سنگین ترین بمبها را اسراییل داره..

    • ناشناس
      1

      به مطالعه ای در اینترنت کن بعد نظر بده در جنگ عراق ریگان آمریکا و انگلیس سوئد و کشورهای اروپایی سلاح می فرستادند غزه بمب سنگین داشت که الان اسراییل را می زد جک نگو‌..از کشورهای عربی هم آن زمان اردن و عربستان با صدام بود که هر دو دشمن غزه آند .. منتها بمب را آمریکا داشت که به صدام می فرستاد

    • ناشناس
      0

      برای کودک کشیعمدی نتانیاهو چه دلایلی میاری برو همان به عیدت برس

    • ناشناس
      1

      فاطمه حیدری خیلی بی تربیتی
      مگه کسی به تو توهین کرده که میگی زر می زنی
      آدم میتونه در عین حال که حرفش رو می رسونه ادب هم داشته باشه

    • ناشناس
      0

      چرا الکی اسمت رو گذاشتی سهیل که شناخته نشی

    • حسن ستار
      0

      من منکر کمک کشورهای دیگربه عراق نیستم وازاسراییل هم طرفداری نمیکنم اما شماییدازروی احساس وتعصب کورمنکرهمراه بودن فلسطینیها با عراقیها درجنگ‌تن به تن به ایرانینها بودندهستیددرضمن محض اطلاع غزه هم جزیی ازفلسطین است وبه اون کسی گفت زرمیزنی بهتره به بی نزاکتی فکری کنی تا دلسوزی برای غزه

    • حسن ستار
      1

      اولاً به کسی توهین نکردم‌ثانیاًعاقلان که جنگ ایران وعراق رادیده اند میدانندمن چه میگویم درضمن من منکرکمک کشورهای دیگربه عراق درجنگ هشت ساله نیستم به اونایی که توهین کردندبهتره اول دلشان به حال خودوبینزاکتی شان بسوزدبعدبرای غزه

  • ناشناس
    0

    یکی از یکی بیسوادتر و مفت خورتر! فقط یک ذره وزیر ارتباطات سواد داره وگرنه ایشون هم کاره ای نیستند و فقط روی کاغذ وزیر هستند.

  • رضا
    0

    اگر هیئت دولت یکماه بروند مرخصی مملکت گل و بلبل می شود

  • ناشناس
    1

    نشستند و گفتند و بر خواستند همین به نظر آبی از این جماعت برای مردم گرم میشود خیر

  • ناشناس
    0

    ریئسشون شش کلاس سواد داره

  • ناشناس
    1

    همش حرفای تکراری و کلیشه ای.تهران هزاران مصیبت داره،آن وقت این آقا پول ملت را صرف بنر نویسی،شعار نویس پوچ و بی حاصل و کارهایی که مورد قبول مردم نیستند،می کند.،بقیه وزرا هم حرف به درد بخوری نمی زنند اصلا بزنند،تا اون حرف اجرا بشه،هیهات است،در پیچ و خم اداری آن حرف گم می شود و باز روز از نو و روزی از نو

  • جامدار
    0

    تو این مملکت کسی شریک مشکلات مردم نیست اینها فقط در مورد دشمنی با آمریکا و حجاب صاحب نظر و البته پای کار هستند
    ملتی که سالهاست مسخ شده است

  • همرزم هادی
    7

    برادر عزیز جناب زاکانی درهمکاری باطرح نور با انحطاف ومهربانی ومشوقها شما واردشویداخلاق درقلوب انسانها باید جاخوش کند موفق باشید

  • ناشناس
    2

    چطور با وجدان آسوده می‌خوابید در حالی که بنابه آمار بانک مرکزی تورم ۵۲درصد هست که البته دولت با توجه به اینکه این آمار تورم به ضررش است آمار مرکز آمار که ۴۰درصد مبنا قرار میده میائید حقوق بازنشسته تامین اجتماعی که بخش غیر دولتی است با اعمال نفوذ وارعاب نمایندگان بازنشستگان ۲۲درصد وعده ای هم که رو خط مرگ بودن ۳۵درصد اضافه کردید که این افزایش هم با رسیدن دلار به مرز بالای ۶۰هزار تومان در ابتدای سال دود شد وعملا تازه منفی شد ای افزایش حقوق

  • ناشناس
    1

    طبق معمول حرف مفت

  • فرزندایران
    0

    باعرض سلام و خسته نباشید این هم یه پیشنهاد برای بازدید زیاد از رسانه خبری شما
    یه سری به پیج اینستای شما زدم چیزی نبود بجز چندتا عکس از مجموعه زحمت کش شما چیزی دیگه ای نبود.
    همین خبرها رو تو اینستاگرام وایرال کنید خیلیا از اون طریق از سایت شما به راحتی برای دیدن خبرها بدون مراجعه می‌کنند.
    یه خواهش از شما لطفا به حال مردم غمگین بسوزید پیگیر اختلاس و رسوایی آنها باشید 🙏😔

  • ناشناس
    1

    دولت بی خاصیت و تشریفاتی

  • ناشناس
    0

    ف حیدری شکمت سیر خبر از گرسنه نداری جای گرم نرم غذای خوب حقوق مفت مسکن خوب خلاصه ...

  • ناشناس
    0

    لطفا وعده ندهید عمل کنید دوره چهار ساله در حال پایان است

  • ناشناس
    0

    با آمدن نیروهای شهرداری چه نوربارانی خواهد شد. مخصوصا اینکه این برادران تجربه موفق برخورد و جمع آوری دستفروشان و کسبه‌های غیر قانونی را هم در کارنامه دارند!

  • ناشناس
    0

    هیچ کس از کاظم صدیقی حرفی نزد

  • ناشناس
    0

    افزایش تورم ، افزایش قیمت ها ، افزایش حقوق ها ، افزایش چاپ پول در گردش ، تا کجا ادامه خواهد داشت ؟ شاید عدم وجود دیدگاه علمی اقتصاد عامل این همه نابسامانی باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها