چهارشنبه 2 اسفند ماه 1402

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از موضوع توطئه اسرائیل در حادثه خطوط گازرسانی تا امنیت برگزاری انتخابات

از موضوع توطئه اسرائیل در حادثه خطوط گازرسانی تا امنیت برگزاری انتخابات، اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) 2 اسفند ماه 1402 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از موضوع توطئه اسرائیل در حادثه خطوط گازرسانی تا امنیت برگزاری انتخابات

اوجی: توطئه اسرائیل غاصب در حادثه خطوط گازرسانی، سریعا ترمیم شد

وزیر نفت از خنثی‌سازی سریع توطئه اسرائیل غاصب در حادثه خطوط گازرسانی، خبر داد.

 اوجی چهارشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دشمن قصد داشت بخش گاز خانگی مردم را دچار چالش کند و الحمدلله آمادگی کاملی داشتیم و این کار خبیثانه‌ دشمن بدون این‌که اتفاقی در شهرها و روستاها رخ دهد، خنثی و خطوط گازرسانی سریعا ترمیم شدند.

وی افزود: بعد از دو ساعت از انفجار، همکاران ما مشغول کار شدند و خطوط در حال بهره‌برداری است و توطئه اسرائیل غاصب به نتیجه نرسید و تنها به چند شاخه لوله آسیب زدند و این توطئه خنثی شد.

اطمینان وزیر اطلاعات از برگزاری انتخابات در کمال امنیت

وزیر اطلاعات با تبریک بازگشت اموال بابک زنجانی به مردم توسط سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضاییه، عنوان کرد: کار مهمی صورت گرفت که اموال مردم برگشت و این حادثه ارزشمندی برای مردم بود.

سید اسماعیل خطیب صبح امروز چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازگشت اموال مردم توسط سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضاییه را به همه مردم تبریک می‌گویم. کار مهمی بود که اموال مردم برگشت و این حادثه ارزشمندی برای مردم بود.

وی درباره جاسوس‌های اسرائیلی که از ۲۸ کشور مختلف دستگیر شدند گفت: اطلاعیه‌اش را که دادیم، کشورهایش را هم اعلام کردیم، جزییاتش هم معلوم است و بعضی از اخبار دنیار را هم اگر پیگیری کنید بعضی کشورها خودشان اعلام می‌کنند.

وزیر اطلاعات در ادامه درباره عملکرد و دستاوردهای وزارت اطلاعات یادآور شد: این را باید از مردم بپرسید ولی ما آنچه را که در توانمان بود انجام دادیم. در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داده شد که به لطف خدا با همکاری و هم‌افزایی واحدها و مجموعه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور در کمال امنیت برگزار شد.

خطیب همچنین تاکید کرد: ان‌شاءالله که انتخابات هم در کمال امنیت برگزار می‌شود. نکته مهمی که وجود دارد این است که ما امروز داعشی که از حکمرانی مایوس شده در منطقه سرگردان است و آمریکا و رژیم صهیونیستی و عوامل آنها در جهت اقدامات تروریستی در حال بهره‌برداری از آنها هستند.

زارع‌پور: ۱۴ میلیون گیمر از سامانه رادار گیم استفاده می‌کنند

وزیر ارتباطات از استفاده ۱۴ میلیون گیمر از سامانه رادار گیم خبر داد.

عیسی زارع‌پور چهارشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: ما از ابتدای این دولت بهبود تجربه کاربری عموم کاربران و اقشار خاص را دنبال می‌کنیم. یکی از اقشاری که تأخیر برایشان سخت است، گیمرها هستند.

وی خاطرنشان کرد: وعده رییس‌جمهور این بود که تجربه کاربری این قشر بهبود یابد و امروز اعلام می‌کنم که بیش از ۱۴ میلیون نفر از سرویس رادار گیم استفاده می‌کنند و بازی‌های مورد تأیید نهادهای فرهنگی را به این سرویس آوردیم.

اسماعیلی: نمایشگاه مطبوعات تا فردا بعد از ظهر تمدید شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمدید زمان برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران تا بعد از ظهر فردا - پنجشنبه - خبر داد.

 محمد مهدی اسماعیلی چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت:به دلیل استقبال مردمی تا فردا بعدظهر نمایشگاه مطبوعات تمدید شد.

وی اظهار کرد: 450رسانه در این نمایشگاه مشارکت کردند و جریان قهری نداشتیم و خیلی پررونق برگزار شد.

اسلامی: گروسی برای سفر به ایران اظهار تمایل کرده‌ است

رئیس سازمان انرژی اتمی از اظهار تمایل رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سفر به ایران خبر داد.

 محمد اسلامی صبح امروز چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  تعاملات ایران با آژانس در یک روال طبیعی تداوم دارد و در جهت رفع ابهامات و توسعه همکاری‌ها، گفت‌وگوها صورت می‌گیرد. آقای گروسی هم برای سفر به ایران اظهار تمایل کرده‌اند و در دستور کار ایشان است و در برنامه ما هم قرار دارد که در زمانی که تنظیماتش صورت بگیرد، انجام خواهد شد.

وی افزود: به دلیل تراکم برنامه‌ها بعید است این سفر در اسفند باشد و با توجه به اینکه در اردیبهشت آینده اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای را برگزار می‌کنیم و از کشورهای مختلف جهان اعلام آمادگی کرده‌اند که حضور پیدا کنند.

اسلامی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ که پنجاهمین سال انرژی اتمی است و این یک رویداد خواهد بود. ضمن اینکه سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای و اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای خواهد بود مهمانان زیادی خواهد داشت و از آقای گروسی هم دعوت شده که در آن کنفرانس سخنرانی کنند.

وی همچنین یادآور شد: در کنفرانس‌ها عناصر علمی و تحقیقاتی می‌آیند. ما از ۱۳۰ محقق و افراد برجسته هسته‌ای دعوت کرده‌ایم. تا هفته پیش که من پیگیری کردم بیش از ۳۰ درصد مهمانان  اعلام حضور کردند. بقیه هم در دست پیگیری است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است گزارش جدیدی علیه ایران به شورای امنیت برود؟ خاطرنشان کرد: آژانس به طور طبیعی هر سه ماه یک بار برای شورای حکام و هر ۶ ماه یک بار برای شورای امنیت سازمان ملل گزارش می‌دهد. گزارش مدیر کل دو بخش دارد. یک بخش گزارش‌های پادمانی است. یک بخشی از گزارش در بخش پادمان رفتار جاری صنعت هسته‌ای ما و نظارت‌هایی است که صورت می‌گیرد. دوربین‌هایی که دارند و بازرسی‌هایی که صورتی می‌گیرد جزیی از این گزارش است.

اسلامی همچنین گفت: گزارش بخش دومی دارد که ویژه برجام است و برجام طبق قطعنامه ۲۲۳۱ در دستور کارشان است که انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می‌کنند و با توجه به اینکه بر اساس مواد ۲۶ و ۳۶ برجام برای اینکه طرفین متعهد به تعهداتشان عمل نکردند، ما طبق قانون اقدام راهبردی عمل می‌کنیم که گزارشات آن هم باز توسط آژانس تهیه و منتشر می‌شود.

حسینی: امیدواریم تا قبل از عید بودجه نهایی شود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: امیدواریم تا قبل از عید بودجه نهایی شود تا دولت از اول فروردین مطابق بودجه عمل کند.

محمد حسینی، چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعضی موارد بودجه را شورای نگهبان مغایر اعلام کرده بود. نمایندگان بر نظر خود اصرار کردند و الان باید در مجمع تشخیص تایید شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا قبل از عید بودجه نهایی شود تا دولت از اول فروردین مطابق بودجه عمل کند.

مرتضوی: طرح فجرانه کالابرگ با موفقیت اجرا شد 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که «نزدیک به ۳۷ میلیون نفر از طرح فجرانه کالابرگ استفاده کرده‌اند»، عنوان کرد: مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه دارد و بعد از آن دو ماه به صورت ماهانه هر ماه جداگانه اعتبارات را شارژ خواهیم کرد.

 سید صولت مرتضوی صبح چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: طرح کالابرگ از اسفند پارسال آغاز شد و روش‌های مختلف و ابداعاتی را اجرایی کردیم که در دهه فجر امسال به اوج این طرح رسیدیم و مقرر شد یارانه مضاعف یا تشویقی برای هفت دهک جامعه پیش‌بینی و به صورت کالابرگ الکترونیکی پرداخت شود.

وی با بیان این‌که «طرح فجرانه کالابرگ با موفقیت اجرا شد و در مرحله نخست به مدت سه ماه ادامه دارد»، افزود: مرحله اول آن که از ۱۸ بهمن‌ماه آغاز شد تا روز گذشته تقریبا با استقبال ۱۲ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۱۶ خانوار مواجه بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: حدودا جمعیتی بالغ بر ۳۷ میلیون نفر یعنی حدود ۶۲.۵ درصد تاکنون از این طرح فجرانه کالابرگ استقبال کرده‌اند و مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دهک‌های درآمدی که از طرح فجرانه کالابرگ استفاده کرده‌اند شامل دهک یک ۸۵.۷، دهک دو ۶۸ درصد، دهک سه ۶۹ درصد، دهک چهار ۸۴ درصد، دهک پنج ۴۳ درصد، دهک ششم ۴۶ درصد و دهک هفت ۴۲ درصد هستند.

مرتضوی در ادامه بیان کرد: معدل اعتباری که صورت گرفته است و خریدی که از بنگاه‌های مختلف هم شرکت‌های زنجیره‌ای و هم فروشگاه‌های عمومی تاکنون صورت گرفته است ۳۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ۳۴.۶ همت خرید شده است که از این مجموع ۷.۸ همت از یارانه و ۲۶.۸ از منابع مردم استفاده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: دهک‌های مختلف خیلی تعجیل نداشته باشند مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه دارد و دو ماه دیگر هم بعد از ۱۷ اسفند به صورت ماهانه هر ماه جداگانه اعتبارات را شارژ خواهیم کرد و امید است بتوانیم بخشی از وظایفمان را نسبت مردم به‌خصوص به دهک‌های ضعیف ایفا کرده باشیم.

وزیر دفاع: حضور مردم در انتخابات بازدارندگی بسیار بزرگی ایجاد می‌کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: حضور مردم در انتخابات ارزیابی دشمن را تغییر می‌دهد.

امیر محمدرضا آشتیانی صبح امروز چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند گفت: وقتی مردم حضور پیدا می‌کنند ارزیابی دشمن را تغییر می‌دهد و قطعا بازدارندگی بسیار بزرگی ایجاد خواهد کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین اظهار کرد: ما هم توصیه و تشویق می‌کنیم که همه ان‌شاءالله در انتخابات شرکت کنند.

وحیدی: تغییر قوانین مهاجرت در مجلس بررسی می‌شود

وزیر کشور از بررسی تغییر قوانینی مهاجرت در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

 احمد وحیدی چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارت هوشمند اتباع تهیه شده و در حال توزیع است. اتباع غیرمجاز باید برگردند و بقیه ساماندهی شوند. لایحه ای هم درباره نحوه مواجهه با افراد غیرمجاز تهیه شده که الان در مجلس است.

وی در پاسخ به این پرسش که اجاره ساعتی خانه مجاز است؟ گفت: نه من یادم نیست کسی این چنین مجوزی را صادر کرده باشد.

وحیدی درباره تبلیغات انتخابات نیز بیان کرد: زمینه خوبی برای تبیلغات در صداوسیما و فضای مجازی فراهم شده است و داوطلبان مراقب کنند یگدیگر را تخریب نکنند و موضوعاتی که خارج از حوزه و اختیاراتش است قول ندهند.

وزیر کشور در پایان درباره حذف گزینه عجله دارم از تاکسی های اینترنی، گفت: باید به این مورد رسیدگی شود.

دو سه مورد اختلاف کوچک در زمینه بودجه میان دولت و مجلس وجود دارد مه در چند روز آیند هدر مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان حل خواهد شد

مخبر: ۲۰ همت برای طرح دارویار تخصیص داده شد

معاون اول رئیس جمهور از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان برای طرح دارویار و حل مشکل تولیدکنندگان دارو خبر داد.

محمد مخبر صبح امروز چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اعتراض تولیدکنندگان دارو به عدم تعهد تامین اجتماعی اظهار کرد: دیروز یکی از کارهایی که کردیم همین بحث دارویار بود و ۲۰ همت (هزار میلیارد تومان) تخصیص داه شد که در همین یکی دو روزه به آنها داه خواهد شدو این بخش حل می‌شود.

وی درباره اقدامات دولت بیان کرد: کارخانه‌هایی که نیمه‌تعطیل بودند الان دارند با ظرفیت کامل کار می‌کنند. سرمایه در گردش مشکل داشت و تعمیراتی که روی کارخانه‌ها باید انجام می‌شد که همه این کارها در حال انجام است. کارها و پروژه‌های بزرگی هم در حال احداث است که آنها را هم پشتیبانی می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین گفت: کارخانه شوشتر مشکلی درباره روابظش با بانک داشت که آن را هم گفته‌ایم حل بشود.

بهادری جهرمی: بدهی هزینه برق شرکت‌های دولتی پرداخت می‌شود

سخنگوی دولت مصوبات امروز هیئت وزیران را تشریح کرد.

 علی بهادری جهرمی صبح امروز چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز جوان، اظهار کرد: در جهت تقویت تولید در حوزه انرژی برای تولید برق در کشور، امروز منابع مالی و روش‌های تسویه بدهی برای شرکت‌هایی که دولت برای پرداخت هزینه‌های تامین برق به آنها بدهی داشت پیش‌بینی شد و با تصویب هیئت وزیران این تسویه صورت خواهد گرفت.

وی همچنین درباره پروژه راه‌آهن رشت-آستارا گفت: این پروژه یکی از بخش‌های مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور است که از اولویت‌های این دولت به منظور تقویت و توسعه توان ترانزیتی جاده‌ای کشور است امروز منابع روش تامین مالی این طرح مشخص شد و به تصویب هیئت وزیران رسید.

بهادری جهرمی در ادامه یادآور شد: امروز هیئت وزیران مصوبه خوبی برای تسهیل تامین مالی بخش تولید و حمایت مالی از بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف و تقویت ابزارهای مالی زنجیره‌ای به منظور هدایت نقدینگی به سمت تولید داشت.

وی افزود: این آیین‌نامه به دستگاه‌های اجرایی اجازه می‌دهد که اوراق گواهی اعتبار مولد یا همان اوراق گام را به عنوان تسویه مطالباتشان از اشخاص حقیقی و حقوقی بپذیرند. اوراق گامی که سه ماه فرصت تا تسویه‌شان وجود داشته باشد می‌توانند به عنوان تسویه بدهی به دستگاه‌های اجرایی بدهند. این در اوراق گام توان‌افزایی ایجاد می‌کند و امکان استفاده بیشتر را برای کسانی که این اوراق را در اختیار دارند فراهم می‌کند.

سخنگوی دولت در پایان بیان کرد: در راستای اقدامات زیست محیطی دولت سیزدهم و توسعه و تقویت منابع مالی به منظور انجام پروژه‌ها و طرح‌های حفاظت از محیط زیست، با اصلاح آیین‌نامه بهینه‌سازی مصرف انرژی، اصلاحاتی در این حوزه صورت گرفت تا هم منابعش بهتر تامین شود و هم در بهره‌برداری از آن تسهیل صورت گیرد و هم به طور خاص صندوق ملی محیط زیست برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیست محیطی مصوب این صندوق، اجازه بهره‌برداری از منابع حساب بهینه‌سازی مصرف انرژی را پیدا کرد.

تشکر رئیس‌جمهور از اقدامات جهادی در بازگرداندن اموال بابک زنجانی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: اقدام جهادی بانک‌ مرکزی، وزارت نفت، اطلاعات سپاه و اهتمام قوه قضاییه در بازگشت اموال بابک زنجانی نقش تعیین‌کننده‌ای داشت.‌

سپهر خلجی صبح چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره بازگشت اموال بابک زنجانی اظهار کرد: تاخیری به ویژه در دوره گذشته اتفاق افتاده بود اما بحمدالله در دو سال گذشته با همکاری که همه بخش‌ها با دستگاه قضایی کردند پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت.

وی در ادامه یادآور شد: به ویژه بانک مرکزی و وزات نفت و از همه این‌ها مهم‌تر اقدام جهادی برادران‌مان در اطلاعات سپاه که نقش تعیین‌کننده‌ای در بازگشت این اموال داشتند. جا دارد از همه این عزیزان و عزیزانمان در قوه قضاییه که اهتمام داشتند و این پرونده به نتیجه رسید و نشان داد اگر بر موضوعات مختلف این همراهی و همدلی و همکاری بین بخش‌های مختلف باشد حتما این موارد به نتیجه مطلوب می‌رسد.

خلجی با بیان این‌که «باید یک تشکر ویژه هم از قاضی شجاع این پرونده داشت که پرونده را به نتیجه رساند»، خاطرنشان کرد: قبل از این دو سال احساس می‌شد که یک مقاومتی در بخش‌های دیگر هست که این کار به نتیجه نرسد ولی بحمدالله با این همکاری که در این دو سال شکل گرفت این یک نمونه خوب و موفق بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره جزییات این پرونده گفت: چون به هر حال پرونده توسط دستگاه قضایی جمع شده است اطلاعیه خوبی هم دیشب دادند که به مسئله کمک می‌کند. بخشی از اموال و دارایی‌هایی که خارج شده بود دوستان‌مان یک کار جهادی در اطلاعات سپاه برای شناسایی این اموال و دارایی‌ها انجام دادند. در این مسیر هم وزارت نفت و هم بانک مرکزی در این مسیر کمک کردند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان این‌که «امروز هم آقای رئیس‌جمهور در جلسه دولت از همه کسانی که در جمع شدن این پرونده نقش داشتند تشکر کرد»، درباره اینکه آیا اموال به خزانه واریز شده یا خیر گفت: اجازه دهید در این موضوع دستگاه قضایی که متولی پرونده است اطلاع‌رسانی کند همانطور که در این یکی دو روز هم رئیس محترم قوه قضاییه و بقیه بخش‌ها اطلاع‌رسانی کردند. این موضوع به تدریج توسط مسئولان اطلاع‌رسانی می‌شود.

منظور: بودجه امسال را بدون کسری پشت سر می گذاریم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما امسال بودجه را بدون کسری پشت سر می گذاریم البته منابع ما کامل تحقق پیدا نمی کند.

 داود منظور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره همکاری ایران و ارمنستان، اظهار کرد: هجدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان توافق خوبی انجام گرفت. ما به دنیال این هستیم کریدور شمال جنوب را از خلیج فارس به دریای سیاه برسانیم که در این زمینه توافقاتی صورت گرفت. در زمینه تجارت، گمرک، بهداشت و درمان، مناطق آزاد و گردشگری ۲۱ بند توافق نامه صادر شده است تا به تجارت ۳ میلیاراد دلار با ارمنستان نزدیک شویم.

وی ادامه داد: عیدی همه کارکنان کامل تخصیص داده شده و به تدریج در حال پرداخت است. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره میزان تخصیص بودجه عمرانی در سال جاری، بیان کرد: پیش بینی می کنیم امسال تخصیص بودجه  در طرح های تملک به حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برسیم که نسبت به سال گذشته که ۲۵۰ هزار میلسارد تومان بوده است، افزایش خوبی محسوب می شود.

وی درباره عملکرد دولت در اجرای بودجه، گفت: ما امسال بودجه را  بدون کسری پشت سر می گذاریم البته منابع ما کامل تحقق پیدا نمی کند که هیچ سالی این منابع کامل محقق نمی شود. با ابزار تخصیص و مدیریت درامد و هزینه امسال را بدون نگرانی به پایان می رسانیم. پرداخت های ما کامل ترازمند بوده است. در پرداخت هزینه های جاری پرسنلی بالای ۹۸ درصد عملکرد داشتیم. در اموزش و پرورش بالای صددردصد عملکرد داشتیم. در  پرداخت جاری دستگاه ها هیچ مشکلی نداریم.

منظور گفت: دو سه مورد اختلاف کوچک در زمینه بودجه میان دولت و مجلس وجود دارد مه در چند روز آیند هدر مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان حل خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: رشد اقتصادی در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۱ درصد مثبت و بدون نفت ۲.۵ درصد است. در بخش خدمات حدود  ۵درصد رشد داریم. دربخش صنعت و معدن ۶.۹ درصد رشد داریم و در بخش کشاورزی رشد سه ماهه گذشته به ۱- درصد رسیده است. در ۹ ماهه اول امسال رشد نرخ نزدیک به ۷درصد نسبت به ۹ ماهه سال گذشته بوده است.

ضرغامی: وقتی اینفلوئنسری دعوت می‌کنیم باید یک سیمکارت بدون فیلتر داشته باشد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای انعکاس بهتر جشنواره‌های گردشگری و صنایع دستی، به اینفلوئنسرها، رسانه‌های خارجی و مقامات جهانی سیمکارت بدون فیلتر دادیم.

سید عزت‌الله ضرغامی صبح امروز چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مهمانان دو نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: بالاترین مقام صنایع دستی جهانی یعنی آقای سعد قدومی که دفترشان در سوئیس است مهمان ما بودند و سخنرانی بسیار خوبی کردند و هم ایشان و هم سایر مهمانان نسبت به توانمندی‌های جمهوری اسلامی نکات خوبی را گفتند.

وی ادامه داد: ما چند روز قبل هم حضور آقای زوراب که بالاترین مقام گردشگری جهانی است را داشتیم؛ با اینکه جو شدیدی برای ایشان ایجاد کردند که به ایران نیاید و در این جشنواره شرکت نکند و این را در ملاقاتش با آقای رئیس جمهور هم مطرح کردند. البته آقای زوراب نه تنها به این جو شدید اعتنا نکردند بلکه ادای احترام سنگینی نسبت به جایگاه و تمدن و گردشگری ایران داشتند. ایشان در صفحه اینستاگرام خودشان ۶، ۷ پست مهم درباره جایگاه جمهوری اسلامی در حوزه گردشگری گذاشتند و از همه مردم دنیا دعوت کردند که بیایید ببینید ایران چه جای مهمی است. البته سیمکارت بدون فیلتر نداشت که برایشان جور کردیم.

ضرغامی همچنین تصریح کرد: وقتی اینفلوئنسری دعوت می‌کنیم بنده خدا باید یک سیمکارت بدون فیلتر داشته باشد چرا که ما او را صدایش کرده‌ایم که بیاید بگوید در ایران چه خبر است. درست است عربستان برای تبلیغ گردشگری مسی را دعوت کرده اما ما ده‌ها میلیون دلار پول نداریم و اگر داشته باشیم هم نمی‌دهیم چون به اندازه کافی خودمان بدل مسی را بهتر از مسی داریم. ما صادق بوقی داریم که وقتی مردم گیلان را دعوت می‌کند اثرش بیشتر از خارجی‌هاست. به هر حال توانستیم تعدادی سیمکارت بدون فیلتر تهیه کنیم و به اینفلوئنسرها، رسانه‌های خارجی و مقامات جهانی بدهیم و خوشبختانه انعکاس جشنواره گردشگری و هم جشنواره صنایع دستی ما بسیار خوب بود.

دهقان: ملت ایران همانند همیشه حماسه جدیدی خلق کنند

معاون حقوقی رئیس جمهور تاکید کرد: شرکت در انتخابات صرفا انتخاب افراد نیست بلکه مایه استحکام پایه‌های پیشرفت و امنیت کشور است.

 محمد دهقان صبح امروز چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخش مهمی از مردم و افرادی که فرصت و امکان شرکت در انتخابات دارند با همه همت خود حضور پیدا خواهند کرد و می‌دانند که شرکت در انتخابات شرکت در سرنوشت خودشان است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات صرفا انتخاب افراد نیست بلکه مایه استحکام پایه‌های پیشرفت و امنیت کشور است، افزود: دشمنان ما دشمن انتخابات و دوستان ما دوستان انتخابات هستند، کسانی که دل در گرو کشور و پیشرفت کشور دارند انتخابات را مایه و بستری برای پیشرفت کشور می‌دانند و در آن مشارکت می‌کنند.

دهقان همچنین بیان کرد: کسانی که مردم را از انتخابات مایوس و تلاش می‌کنند که مردم پای صندوق‌های رای حاضر نشوند، به کشور خدمت نمی‌کنند بلکه دانسته یا نادانسته ضربه می‌زنند و دشمنان کشور را خوشحال می‌کنند.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پایان بیان کرد: ملت ایران همانند همیشه حماسه جدیدی خلق کنند و با توجه به موضوعاتی که در منطقه و دشمنی‌هایی که نسبت به جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران وجود دارد این انتخابات، انتخابات بسیار پرشوری باشد و موجب استحکام پایه‌های بیشتر نظام اسلامی شود.

واکنش بذرپاش به خبر مشارکت چینی‌ها در ساخت‌وساز مسکن

وزیر راه و شهرسازی در واکنش به خبر مشارکت چینی‌ها در ساخت‌وساز مسکن گفت: بیشتر به منابع مالی نیاز داریم تا تکنولوژی.

مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران  با بیان این‌که «سامانه خودنویس با هدف رایگان کردن معاملات بخش اجاره راه اندازی شد» افزود: از سال آینده اگر ابزارهای آن مهیا شود چون اتصالات سایر دستگاه ها را نیز نیاز دارد؛ خرید و فروش ملک نیز  در سامانه خودنویس انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که «تا امروز ۱.۲۶۸ میلیون نفر از سامانه خودنویس استفاده کردند» هم‌چنین گفت: «۳۴۷۸۷۵ » نفر قرارداد خود را در سامانه خودنویس وارد کردند.

وی در واکنش به خبر مشارکت چینی‌ها در ساخت‌وساز مسکن هم گفت: چینی‌ها پیشنهادات متعددی در وزارتخانه به ما دادند و در چندین مورد با هم توافق کردیم. هدفگذاری ما بیشتر آوردن سرمایه خارجی در بخش ساختمان و مسکن است و به دنبال جذب سرمایه خارجی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در برخی تکنولوژی ها چینی ها دستاوردهایی داشته اند  ولی ما در حوزه ساختمان و مسکن در تکنولوژی رشدهای خوبی داشتیم و نیازمندی و وابستگی مان حداقلی است.

بیشتر از آنکه به تکنولوژی نیاز داشته باشیم به منابع مالی نیاز داریم تا بتوانیم پروژه ها را سرعت بیشتری بدهیم.

وی با بیان این‌که « ۵۰ درصد عملیات ساخت به حوزه‌های تک طبقه و ویلایی اختصاص پیدا کرده است» گفت: تک طبقه و ویلاسازی در مقیاس های انبوه عملیات های ساخت را به خود اختصاص داده است که در این روش زیاد نیازمند تکنولوژی نیستیم.

وی اظهار کرد: طبیعتا برای بلندمرتبه‌سازی نیازمند تکنولوژی با سرعت ساخت بالا هستیم.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    زارع پور لطفاً بالای سی و پنج سال سابقه های زیر ساخت را بفرست منزل گیم کنند ، صواب داره

  • ناصر
    0

    عجب وزیر پر کاریه وزیر کار؟! هیچ حرفی با این وضع معیشت بازنشستگان در حیاط دولت نداره.احسنت

  • ناشناس
    0

    جناب زارع پور برای فوریتهای پزشکی خیلی هزینه میکنید ولی آیا میدانید پزشکان این مرکز از چند متری بیماران را معاینه میکنند و ارزشی برای آنها قائل نیستند چون فکر میکنند آنها بیماران مفتی هستند ؟؟؟!!!

  • محمد گلکار
    0

    سلام علیکم
    برخی از دولتمردان مصاحبه نکنند بهتر است چون با چند کلمه حرف به بازار التهاب وارد و مردم را با مشکل روبرو می‌کنند.
    برخی از دولتمردان حرف که به درد حال و آینده بخورد را بلد نیستند چون برنامه ای ندارند .

  • ناشناس
    0

    همگی بر شیره مالی هرچه بیشتر سر ایرانیان تحت ستم تاکید کردند

  • ناشناس
    0

    سهمشان از اختلاس بعدی

  • تلمبه
    0

    اولی توگوش دومی و سومس گفت سرویس بهداشتی خو بید اونان گفتند خوب بید جلسه تموم شد

  • سعادت
    0

    امروز وزرا در حیاط چه گفتند؟
    مهم نیست همه حرف مفتند....

  • دیده باز
    0

    وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟
    هیچ...همه حرف مفتند....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها