با موافقت رئیس مجلس صورت گرفت:

افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به میزان 90 درصد حقوق شاغلین

با موافقت رییس مجلس ، پیشنهاد دکتر پور ابراهیمی برای افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به میزان 90 درصد حقوق شاغلین در دستور کار مجلس قرار گرفت.

افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به میزان 90 درصد حقوق شاغلین

به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور: صبح امروز پیشنهادی از طرف دکتر پورابراهیمی رییس کمیته اقتصادی برنامه هفتم  مبنی  لزوم افزایش حقوق  بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی  با رعایت ترتیبات قانونی این سازمان  از طریق وزیر تعاون  کار و رفاه اجتماعی، شورا عالی کار، شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی  در دستور کار صحن مجلس قرار گرفت.

 رئیس مجلس در ادامه خطاب به دکتر پورابراهیمی عنوان کرد پیشنهاد  خود را  ارائه کند تا در  ذیل تصمیمات  مربوط به بازنشستگان کشوری اعمال شود.

در ادامه دکتر پور ابراهیمی مطرح کرد با توجه به اینکه  ترتیبات افزایش حقوق سازمان تامین اجتماعی براساس  قانون خاص انجام  می شود  و اینجا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  مکلف است  از طریق شورای عالی کار و شورای  عالی رفاه تامین اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهد  لذا متن  پیشنهادی با رعایت ترتیبات قانونی تنظیم به رییس مجلس ارائه شد.

 پس از تدوین متن توسط  دکتر پور ابراهیمی و همچنین همراهی فراکسیون کارگری مجلس،  متن  مورد توافق رییس مجلس قرار گرفت  و با دستور ایشان  به معاونت قوانین، مقرر گردید متن  پیشنهادی در دستور کار صحن علنی قرار گیرد.

در ادامه دکتر پور ابراهیمی گفت : براساس متن پیشنهادی،  قرار است در طول سه سال اول برنامه همانند بازنشستگان کشوری و لشکری حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به میزان 90 درصد  شاغلین  افزایش یابد ، ضریب افزایش  در سال  اول 40 درصد، در سال  دوم 30 درصد و در سال سوم  نیز 30 درصد خواهد بود

وی ادامه داد:  از پایان سال سوم به بعد  همه ساله حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی براساس ضریب 90 درصد  شاغلین  انجام خواهد شد.

پورابراهیمی ابراز امیدواری کرد همانگونه که برای بازنشستگان  دولتی براساس قانون  دولت در روز گذشته اتخاذ تصمیم شد  برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی که قانون خاص دارند  این پیشنهاد در صحن  علنی به رای نمایندگان ان شالله برسد.

 وی ابراز امیدواری کرد ظرف امروز و فردا مصوبه صحن علنی هم در این خصوص ارائه شود.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بازنشسته تامین اجتماعی
    0

    حکم سالیانه بنده سال 1401 و هم 1402در اسفند ماه سال 1402 به صورت غیر قانونی تغییری کردن چرا؟ سازمان تامین اجتماعی در اسفند ماه سال 1402 به صورت غیر قانونی حقوق و مزایا بنده را در حکم سال 1401 و هم حکم سال 1402 کم کرده است چرا؟
    کد ملی: 1531439901













اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها