۱۰۰ تخت جدید کرونا در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زاهدان ایجاد شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۱۰۰ تخت جدید برای بیماران کرونایی در بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی علی بن ابیطالب(ع) زاهدان اختصاص یافته است.

۱۰۰ تخت جدید کرونا در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زاهدان ایجاد شد

دکتر سید محمد هاشمی شهری اظهارداشت: ظرفیت‌های موجود در سیستان و بلوچستان برای بستری بیمار جدید کرونا مثبت که توسط وزیر بهداشت عنوان شده مورد تایید است.

وی افزود: در طول چند ماه اخیر و با پیش‌بینی احتمال وقوع موج فعلی، عملیات ساخت و تجهیز ساختمان شماره ۲ بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) با سرعت پیگیری شد و هم‌اینک بخش عمده این بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی که تحت عنوان ساختمان شهید «حاج قاسم سلیمانی» نام گرفته نیز آماده پذیرش بیمار شده که می‌توان گفت این ساختمان برگ برنده و نقطه قوت پررنگ نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران در سیستان و بلوچستان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد: هم‌اینک ۱۰۰ تخت بستری عادی و icu در ساختمان «شهید سلیمانی» برای بستری بیماران تنفسی و کرونا مثبت آماده و چنین ظرفیت بی‌نظیری توان ما در بستری بیماران کرونا مثبت را به صورت فوری تا ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن یک‌هزار و ۵۱۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۶۳هزارو ۵۲۳ نفر رسید.

دکتر قاسم میری علی آباد افزود : با فوت ۲۰مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۷۱۲ رسید.
وی با بیان اینکه ۷۲۹ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تعطیلات یک هفته‌ای، کم شدن ترددها و تشدید محدودیت‌ها آثار مهمش را در یک هفته تا ۱۰ روز آینده خواهیم دید و اینکه آمار مثبت ما در سیستان و بلوچستان چند روز بین یک‌هزار و ۲۰۰ و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر بوده و خیلی جهش نداشته امیدوارکننده است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه با تدابیری که دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان و سایر نهادها که در جهت درمان و چه در زمینه نظارت داشتند انجام شد تا این لحظه مشکل جدی ایجاد نشده و با تمام توان کادر درمان و سایر نهادهای نظارتی کار می‌کنند تا این کرونا به یک فاجعه تبدیل نشود.
میری اظهارداشت: افراد بالای ۷۰ سال متاسفانه استقبال خوبی از واکسیناسیون نداشتند و نیمی از این افراد مراجعه کردند اما از زمانی که بالای ۶۰ سال‌ها فراخوان دادیم استقبال خوبی صورت گرفته و به احتمال بسیار زیاد از اول هفته آینده واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال را شروع خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها