گارانتی ایمپلنت از افسانه تا واقعیت!

اینکه گارانتی ایمپلنت چیست، دغدغه افرادی است که نیاز به کاشت ایمپلنت دندان دارند. گارانتی ایمپلنت به معنای ضمانتِ دندانِ کاشته‌‌شده است. این ضمانت در حقیقت طول عمر و عملکرد صحیح فیکسچر ایمپلنت را تضمین می‌کند.

گارانتی ایمپلنت از افسانه تا واقعیت!

اگر شما هم در مورد گارانتی و ضمانت ایمپلنت، نیازمند کسب اطلاعات بیشتر هستید این مطلب را تا انتها بخوانید.

گارانتی ایمپلنت دندان چیست؟

وقتی دندان‌پزشک ایمپلنت را گارانتی می‌کند، در صورت از بین رفتن دندان، شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه، ایمپلنت خراب‌شده را با یک ایمپلنت نو تعویض نمایید. با توجه به هزینه بالای ایمپلنت و زمان نسبتا طولانی که برای کاشت دندان سپری می‌شود، استفاده از یک ایمپلنت دارای ضمانت، می‌تواند تا حد زیادی خیال بیمار را راحت کند. البته لازم به ذکر است که گارانتی شامل فیکسچر ایمپلنت می‌شود و اجرت دندان‌پزشک را شامل نمی‌گردد.

آیا ایمپلنت‌ها واقعا ضمانت دارند؟

بله؛ برخی از برند‌های مرغوب ایمپلنت دارای ضمانت هستند. شرایط و مدت‌زمان این ضمانت، در مارک‌های مختلف، متفاوت است. برای مثال، برخی از برندها ده سال و برخی دیگر برای تمام طول ضمانت دارند.

این بدان معنا است که با یک‌بار هزینه برای کاشت‌ دندان، تا پایان عمر نیازی به پرداخت هزینه مجدد ندارید. دندان‌ کاشته‌شده همیشه باقی می‌ماند و اگر از بین برود، به‌شکل رایگان با یک ایمپلنت جدید از همان مدل جایگزین می‌گردد.

با این حال، گارانتی ایمپلنت شرایط خاصی دارد. اگر مبتلا به برخی از بیماری‌ها باشید و یا داروهای خاصی را مصرف می‌کنید، ممکن است نتوانید از گارانتی ایمپلنت استفاده کنید.

کدام ایمپنت‌ها و هر کدام چقدر ضمانت دارند؟ 

در حال حاضر انواع ایمپلنت سوئیسی، کره‌‌ای، آلمانی و.... در ایران استفاده می‌شوند. همه برندها و مدل‌ها دارای گارانتی نیستند. به همین دلیل لازم است قبل از انتخاب برند، از پزشک خود درباره گارانتی بپرسید. برخی از انواع ایمپلنت که گارانتی دارند، شامل موارد زیر هستند:

ایمپلنت سوئیسی اشترومن مدل اکتیو: این ایمپلنت یکی از بهترین ایمپلنت‌های موجود در جهان است. اگرچه قیمت آن کم نیست، اما با خرید اشترومن می‌توانید از گارانتی مادام‌العمر بهره‌مند شوید.

ایمپلنت سوئیسی آیرس: این برند ایمپلنت، نسبت به اشترومن ارزان‌تر است. با این حال، آیرس یکی از برندهای معروف ایمپلنت سوئیسی است که بیش از سی سال سابقه دارد. ایمپلنت‌های آیرس نیز معمولا با ضمانت مادام‌العمر ارائه می‌شوند.

ایمپلنت کره‌ای بایوتک: این برند کره‌ای در بسیاری از موارد با ضمانت 5 ساله ارائه می‌شود.

ایمپلنت کره‌ای Sewon medix: برند کره‌ای Sewon medix دارای کیفیت بالاتری نسبت به بایوتک است و در بیشتر موارد، مشمول 10 سال ضمانت می‌گردد.

ایمپلنت کره‌ای Core1: این برند ایمپلت‌ معمولا 15 سال ضمانت دارد.

ایمپلنت کره‌ای دیو dio: اکثر مدل‌های آن 10 سال ضمانت دارند.

ایمپلنت ای سی ایکس آلمانی: این برند آلمانی از انواع متوسط ایمپلنت محسوب شده و 15 سال ضمانت دارد.

ایمپلنت آرگون: آرگون نیز یک برند آلمانی باکیفیت است که ایمپلنت‌های آن با 20 سال ضمانت ارائه می‌شوند.

موارد ذکر‌شده، تنها تعدادی از برند‌ها و مدل‌هایی هستند که شامل گارانتی ایمپلنت می‌شوند. انواع مختلفی از ایمپلنت در ایران و سراسر جهان موجود هستند، که دارای گارانتی هستند. برای اطمینان از گارانتی و تعداد سال‌هایی که ایمپلنت انتخابی ضمانت دارد، لازم است با دندان‌پزشک خود مشورت کنید.

چه مواردی مشمول گارانتی ایمپلنت نمی‌شوند؟

طول عمر و ماندگاری ایمپلنت، علاوه بر برند، به عوامل زیادی وابسته است. شرایطی مانند دیابت کنترل‌نشده، کشیدن سیگار، مشکلات لثه، تحلیل استخوان فک و عدم‌رعایت بهداشت می‌توانند نقش مهمی در کاهش ماندگاری ایمپلنت داشته باشند.

ممکن است برخی از کلینیک‌ها، ایمپلنت افرادی را که در معرض خطر بالای پس‌زدن پیوند هستند گارانتی نکنند. یا این‌حال وقتی فرایند جایگذاری ایمپلنت به‌خوبی انجام گردد و مراقبت‌های بهداشتی لازم انجام گیرد، می‌توان از طول عمر ایمپلنت اطمینان حاصل کرد.

برای اطلاع از شرایط گارانتی ایمپلنت، لازم است وضعیت سلامتی خود را با دندانپزشک در میان بگذارید.

اگرچه گارانتی ایمپلنت دندان می‌تواند تا حد زیادی خیال بیمار را از هزینه‌ها راحت کند، با این حال، خارج‌کردن ایمپلنت خراب‌شده و جایگزین‌کردن آن با یک ایمپلنت جدید، مستلزم صرف وقت قابل توجهی است. همچنین این فرآیند با خونریزی و درد همراه است و برای مدتی در غذاخوردن بیمار اختلال ایجاد می‌کند. به‌همین دلیل لازم است از ایمپلنت‌های خود به خوبی نگهداری کنید تا احتمال خرابی آنها به حداقل برسد.

عوامل موثر بر افزایش طول عمر ایمپلنت دندان

نگهداری مناسب از ایمپلنت، شامل موارد زیر است:

مراقبت از ایمپلنت‌های دندانی برای تضمین طول عمر آنها و حفظ سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. در اینجا چند روش برای مراقبت از ایمپلنت‌های دندانی آورده شده است:

1. به‌طور منظم مسواک بزنید و نخ دندان بکشید: درست مانند دندان‌های طبیعی، لازم است که ایمپلنت‌های دندانی خود را به‌طور مرتب مسواک بزنید و نخ‌دندان بکشید تا هرگونه ذرات غذا یا تجمع پلاک از بین برود. برای جلوگیری از خراشیدگی سطح ایمپلنت، از یک برس نرم و خمیردندان غیر ساینده استفاده کنید.

2. از غذاهای سفت یا چسبنده اجتناب کنید: جویدن غذاهای سفت یا چسبنده می‌تواند به ایمپلنت دندانی یا عاج قرار‌داده‌شده روی آن آسیب برساند. از غذاهای نرم‌تر استفاده کنید و از جویدن یخ یا آب‌نبات‌های سفت خودداری نمایید.

3. سیگار را ترک کنید، سیگار می‌تواند خطر شکست ایمپلنت و بیماری لثه را افزایش دهد. اگر سیگار می‌کشید، ترک سیگار می‌تواند سلامت کلی دهان شما را بهبود بخشد و طول عمر ایمپلنت‌های دندانی شما را افزایش دهد.

4. از محافظ دندان استفاده کنید، اگر در ورزش‌های رزمی شرکت می‌کنید یا شب دندان قروچه می‌کنید، استفاده از محافظ دهان می‌تواند از ایمپلنت‌ها در برابر آسیب محافظت کند.

با رعایت این نکات، می‌توانید طول عمر و سلامت ایمپلنت‌های خود را تضمین کنید تا هرگز نیازی به استفاده از گارانتی ایمپلنت نداشته باشید.

منبع: شبکه دندانپزشکی میخک 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فبف
    0

    حقوق دو ماه کارگر ومعلم گداشده برابر با ایمپلنت یک دندان با ۱۸ میلیون تومان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها