معاون پلیس راهور:

خودروهای آفرود در معابر عمومی اجازه تردد ندارند

معاون عملیات پلیس راهور فراجا گفت: خودروهای آفرود با توجه به قوانین و مقررات فعلی راهنمایی و رانندگی، اجازه تردد در معابر عمومی ندارند.

خودروهای آفرود در معابر عمومی اجازه تردد ندارند

سردار محمدباقر سلیمی اظهار داشت: خودروهای آفرودی که با تغییرات در ارکان اصلی وسایل نقلیه ساخته می‌شوند، صرفاً برای استفاده در اماکن ورزشی و طبیعت گردی و تفریحی است.

وی استفاده از این خودروها را در محیط‌های خارج جاده‌ای همچون کویر و اماکنی از این دست جایز دانست و افزود: چنانچه این خودروها بخواهند در معابر عمومی جابه جا شوند باید به صورت محموله و بر روی کفی و یدک حمل شوند.

معاون عملیات پلیس راهور تصریح کرد: در رابطه با ساماندهی خودروهای آفرودی تعاملاتی با سازمان ایرانگردی و جهانگردی و کانون و هیات‌های اتومبیلرانی صورت گرفت و پلیس راهنمایی و رانندگی به دنبال انضباط در بهره‌برداری از این نوع وسایل نقلیه است.

سردار سلیمی با اشاره به جای خالی آیین‌نامه و دستورالعمل راهنمایی برای استفاده از این نوع وسایل نقلیه، افزود: در حال تهیه پیش‌نویس با همکاری مجموعه‌های یادشده هستیم.

معاون عملیات پلیس راهور فراجا درباره تردد برخی از این خودروها در معابر شهری اضافه کرد: البته قانون و جریمه برای برخورد با دستکاری در ارکان اساسی خودرو وجود دارد و پلیس براساس مسئولیت خود با این خودروها برخورد می‌کند. مقصود از خلأ قانون درباره نوع استفاده و بهره برداری از این نوع وسایل نقلیه است.

سردار سلیمی با تاکید بر اینکه پلیس به هیچ وجه با نشاط و تفریح به خصوص برای جوانان مخالف نیست، افزود: در حال حاضر هدف ما آن دسته از وسایل نقلیه‌ای است که با عبور از خط قرمزهای پلیس و استانداردهای موجود، زمینه ناامنی را برای معابر عمومی و شهروندان ایجاد می‌کنند.

گفتنیست پیش از این نیز علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: اکنون هیچ آیین نامه‌ای بر آفرودسواران یا همان بیراهه سواران حاکم نیست که تهیه آیین‌نامه فعالیت آنها در طبیعت در دستور سازمان محیط‌زیست قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    پس چه جوری برن خونشون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها