پروژه‌های شهری نیمه تمام قم تا خرداد به بهره‌برداری کامل می‌رسد

پروژه‌های شهری نیمه تمام قم تا خرداد به بهره‌برداری کامل می‌رسد

سید مرتضی سقائیان نژاد ظهر امروز در دیدار آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید که در موسسه امام صادق(ع) برگزار شد، با اشاره به وجود بدهی سنگین در شهرداری قم اظهار داشت: شهرداری قم بیش از یک هزار و 600 میلیارد تومان بدهی داشت که در کنار فلج‌کنندگی سبب ایجاد مشکلات برای شهر شده بود.

وی بابیان اینکه با همکاری بزرگان شهر و نمایندگان 890 میلیارد تومان از بدهی‌ها با بانک‌ها تهاتر شده است، افزود: 700 میلیارد تومان هم از دولت طلبکار بودیم که تخصیص این بدهی‌ها از طرف دولت صادرشده است که این اقدامات دغدغه‌های زیادی را از مدیریت شهری رفع کرده است.

شهردار قم با اشاره به تدوین برنامه قم 1400 با کمک حوزه و دانشگاه ابراز کرد: در تدوین بودجه 96 شهرداری هم بر مبنای برنامه قم 1400 بودجه شهرداری در سال جاری 65 درصد با افزایش روبرو بود و به مبلغ 2 هزار و 200 میلیارد تومان رسید.

وی با تاکید بر اینکه بودجه شهرداری در سال 95 با تحقق 101 درصدی روبرو بود، عنوان کرد: عمده پروژه‌های نیمه تمام به اتمام رسیده و باقی‌مانده آن نیز تا خردادماه تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید که در این راستا پروژه تقاطع سه سطحه مدافع حرم نیز به صورت کامل تا خردادماه به مردم تحویل داده خواهد شد.

سقائیان نژاد ادامه داد: پروژه مقداد و پروژه آیت الله بروجردی مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و تا خرداد به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین زیرگذر تقاطع سه سطحه 15 خرداد با توجه به تاخیرهایی که داشته به‌زودی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی کلنگ زنی چند مجموعه ورزشی، فرهنگی و تفریحی را در سال جدید موردتوجه قرار داد و گفت: سال گذشته سرانه فضای سبز افزایش چشمگیری داشت که در این زمینه 330 هکتار فضای سبز در شهر قم افزایش پیدا کرد و طبق برنامه‌ریزی‌ها باید در هر سال سه متر به سرانه فضای سبز شهر قم افزوده شود.

شهردار قم به ایمن‌سازی پارک‌ها و بوستان‌های قم برای کودکان اشاره کرد و افزود: 121 آب نمای شهری در قم ایمن‌سازی شده است و بیش از 450 هزار درخت غرس شده است، همچنین در حوزه پسماند نیز آموزش‌های تفکیک از مبدأ را مدنظر قراردادیم که تحولی در این زمینه است.

وی با تاکید بر مذاکره با بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری دفن پسماند در شهر قم مطرح کرد: این اقدام برای رسیدن به صفر دفن زباله انجام‌گرفته است.

سقائیان نژاد اقدامات شهرداری برای نوروز را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: امسال تمام زائران به کمپ زائر هدایت شدند و به منظور آسایش مردم و همشهریان یک چادر هم در سطح شهر نداشتیم و چهار محل اصلی از جمله بوستان‌های فدک، غدیر، امام رضا و پارکینگ جمکران برای اسکان اضطراری زائرین در نظر گرفته شد.

وی به اختصاص ردیف بودجه‌ای ویژه در سال 96 برای مساجد سطح شهر اشاره و خاطرنشان کرد: این بودجه صرفاً برای ساماندهی مساجد و تقویت ظاهر آن‌ها اختصاص‌یافته است، همچنین ردیف بودجه‌ای هم برای مؤسسات فرهنگی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها