۳۰۰ امدادگر در ۲۰ پایگاه اورژانس قم به زائران نورزی خدمت‌رسانی می‌کنند

۳۰۰ امدادگر در ۲۰ پایگاه اورژانس قم به زائران نورزی خدمت‌رسانی می‌کنند

مهدی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به جزییات برنامه‌های فوریت‌های پزشکی اورژانس 115 قم در ایام نوروز اظهار داشت: هم‌زمان با آغاز تعطیلات نوروزی مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس 115 استان قم به‌صورت کاملاً خاص و ویژه با بسیج تمام امکانات تخصصی در خدمت مسافران و زائران خواهد بود.

معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی قم بابیان اینکه با توجه به اینکه مسئولیت سلامت و درمان در حوادث ترافیکی مستقیماً به عهده اورژانس 115 است، افزود: از طرفی دبیری کمیته بهداشت و درمان در ستاد تسهیلات زائران به عهده مجموعه علوم پزشکی و اورژانس 115 است از این‌ رو در به‌کارگیری امکانات و تجهیزات پزشکی و لجستیک و نیز چینش و استقرار آمبولانس‌ها نهایت دقت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: نهایت سعی اورژانس این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر بالین بیماران و مجروحان نیازمند حاضر و اقدامات تخصصی با استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته نیروهای فنی و تخصصی کارآزموده ارائه شود.

فراهانی با بیان اینکه برنامه‌ریزی ارائه خدمات فوریت پزشکی حول سه محور است، گفت: تداوم و ارائه خدمات عادی و روزانه به همشهریان در سطح شهر با فعالیت 20 ایستگاه و پایگاه اورژانس، بهره‌گیری از 26 دستگاه آمبولانس در تمامی جاده‌های منتهی به استان و به‌کارگیری تعدادی آمبولانس به‌منظور پوشش درمانی مناسب در دو مکان حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران سه محور برنامه‌ریزی‌شده ارائه خدمات فوریت پزشکی هستند.

معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی قم بیان کرد: در راستای ارائه خدمات درمانی مناسب علاوه بر به‌کارگیری قریب به 300 نفر پرسنل درمانی فنی مجموعاً از حدود 50 دستگاه آمبولانس مجهز، 10 دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و همچنین از ظرفیت بسیار مؤثر و اثربخش بالگرد اورژانس با امکانات پیشرفته پزشکی در این ایام بهره‌گیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پرسنل ستادی اورژانس 115 استان نیز پابه‌پای پرسنل عملیاتی به‌عنوان نیروهای پشتیبان و ارزیاب در این ایام به‌صورت آماده‌ به‌کار گیری خواهند بود.

فراهانی اظهار داشت: اورژانس 115 یا همان مرکز فوریت‌های پزشکی علاوه بر جاده‌ها و سطح شهر و اماکن مقدس برنامه‌ریزی ویژه‌ای به‌منظور ارائه خدمات درمانی احتمالی در بخش‌های استان به‌ عنوان جاده‌های فرعی انجام داده است که در تمامی بخش‌ها آمبولانس‌های اورژانس 115 در مکانی از قبل شناسایی‌شده مستقر خواهند بود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها