حجامت یا طب سنتی را نمی‌توان جایگزین واکسیناسیون کرد

حجامت یا طب سنتی را نمی‌توان جایگزین واکسیناسیون کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم مرتضی آقا حسنی ظهر امروز امروز در کنفرانس «ایمن سازی بیماری های قابل پیشگیری با واکسن» با اشاره به تبلیغات گسترده اخیر در شبکه های اجتماعی اظهار داشت: این تبلیغات مبنی بر جایگزینی طب سنتی به جای واکسیناسیون است.

وی با بیان اینکه انجام واکسیناسیون به منظور پیشگیری از بیماری‌ها ضروری است افزود: این باور غلطی است که بتوان حجامت یا طب سنتی را جایگزین واکسیناسیون کرد این تبلیغات از سوی افرادی سودجو است که از ناآگاهی مردم سوء استفاده می‌کنند تا آنها را به سمت روش‌های سنتی هدایت کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با تاکید بر اینکه واکسیناسیون سبب ریشه کن شدن بسیاری از بیماری‌ها می‌شود تصریح کرد: بیماری‌های سرخک، سرخجه، فلج اطفال و کزاز با واکسیناسیون کنترل شده است در حالی که در گذشته باعث مرگ و میر زیادی می‌شد.

وی با بیان اینکه پارسال هیچ مورد فوتی به دلیل ابتلا به آنفلوانزا گزارش نشده است اظهار داشت: در 17 سال گذشته هیچ مورد ابتلا به بیماری هاری و در سال‌های گذشته هیچ مورد ابتلا به فلج اطفال و یا سرخک گزارش نشده است بنابراین مردم باید برای انجام واکسیناسیون به مراجع سلامت مراجعه کنند.

آقا حسنی با تاکید بر اینکه درصد زیادی از واکسن ها ساخت کشور است عنوان کرد: واکسن ها یا مواد سازنده واکسنی که از خارج وارد می‌شود به تایید کارشناسان داخلی رسیده و سپس به بازار عرضه می‌شود.

وی «ایمن سازی بیماری های قابل پیشگیری با واکسن» مورد اشاره قرار داد و افزود: این کنفرانس با حضور صاحب نظران، کارشناسان و پزشکان، به ارائه جدیدترین مطالب، آخرین دستاوردها ووضعیت واکسیناسیون در قم، کشور و جهان و نیز برنامه ایمن‌سازی و واکسیناسیون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌پردازد

رئیس مرکز بهداشت استان قم خاطرنشان کرد: استادانی نیز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این برنامه دعوت شده‌اند تا بتوانیم شبکه بهداشت و سلامت را برای ارائه خدمات بهتر به مردم ارتقا دهیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها