کندی احیای راه ابریشم در یزد

مدیر کل پیشین راه و شهرسازی یزد، یکی از طرح‌های در دست اقدام یزد را ساخت راه ندوشن – ورزنه  اعلام کرد و گفت: این راه از راه‌های تاریخی استان یزد و بخشی از راه ابریشم محسوب می‌شود.

کندی احیای راه ابریشم در یزد

محمدرضا نقصان محمدی در جمع خبرنگاران پیرامون درخواست جابجایی خود از اداره کل راه و شهرسازی به دانشگاه گفت: به دنبال پایان یافتن مدت زمان ماموریت خود در اداره کل راه و شهرسازی استان خواستار بازگشت مجدد به دانشگاه یزد شدم که مورد موافقت قرار گرفت و اکنون در سمت عضو هیات علمی دانشگاه به احترام امر مهم پاسخگویی دوران تصدی‌ام در راه و شهرسازی استان در حضور خبرنگاران حضور دارم.

وی با اشاره به وضعیت موجود راه‌های استان تا پایان سال 1396 گفت: استان یزد تا پایان سال گذشته دارای 751 کیلومتر بزرگراه چهار خطه، 691 کیلومتر راه اصلی، 2399 کیلومتر راه فرعی و 5878 کیلومتر راه روستایی و در مجموع 8278 کیلومتر راه مواصلاتی مختلف بوده است.

وی در مورد اقدامات انجام شده در این حوزه طی 9 ماهه سال جاری گفت: با پبیگیری‌های انجام شده در حوزه آزادراهی، موضوع ایجاد آزادراه نطنز - انار به تصویب رسیده و در همین راستا نیز بخش‌های نایین - اردکان و اردکان - مهریز در شرف انعقاد قرار داد و آغاز عملیات اجرایی هستند.

افتتاح 60 کیلومتر از دوبانده کردن محور یزد - بافق

این مسئول سابق از اجرای چندین طرح مشارکتی ایجاد راه روستایی با قیر سهمیه‌ای به طول‌های متغیر بین یک تا پنج کیلومتر و در مجموع به طول 30 کیلومتر در این مدت خبر داد و گفت: یکی از طرح های بزرگ راهسازی در استان دوبانده کردن محور یزد - بافق به طول 105 کیلومتر است که 67 کیلومتر آن افتتاح شده و از 43 کیلومتر باقیمانده نیز تنها یک کیلومتر رویه آسفالت آن باقیمانده است که در صورت نصب علائم و تابلوها می‌توان آنرا در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری کامل قرار داد.

وی یکی دیگر از طرح‌های در دست اقدام راهسازی استان را تکمیل آسفالت محور بافق - زرند ذکر کرد و گفت: این طرح با اعتبار 45 میلیارد ریال مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و تنها پنج کیلومتر آن باقیمانده است.

افتتاح 26 کیلومتر از باند دوم محور یزد - طبس در آینده نزدیک

نقصان‌محمدی باند دوم محور یزد - طبس با عنوان طریق الرضا را از دیگر طرح‌های در دست اقدام اداره کل راه و شهرسازی استان ذکر کرد و گفت: از مجموع 205 کیلومتر مسیر کلی طرح، 24 کیلومتر آن در حال انجام است که امیدواریم پس از نصب علائم به زودی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی یکی دیگر از طرح‌های در دست اقدام یزد را راه ندوشن - ورزنه اعلام کرد و گفت: این راه از راه‌های تاریخی استان یزد و بخشی از ره ابریشم محسوب می‌شود که متاسفانه به دلیل اعتبارات اندک با روند کندی پیش می‌رود.

وی طول طرح مذکور را 94 کیلومتر خواند که طول آن در حوزه استان یزد 64 کیلومتر است ولی طول مانده مسیر تنها 22 کیلومتر است که پل‌های آن ایجاد شده است.

نقصان محمدی با بیان این که اجرای این طرح از سال 1386 شروع شده و کل اعتبار مورد نیاز آن 68 میلیارد ریال است، ابراز امیدواری کرد که با تخصیص اعبار مورد نیاز مسیر باقمانده نیز آماده بهره‌برداری شود.

وی، یکی دیگر از طرح‌های راه‌سازی را کمربند زارچ - اشکذر ذکر کرد و گفت: 25 کیلومتر طول محور حدفاصل پل الغدیر تا تقاطع طبس در حال اجراست و تنها آسفالت باند برگشت از تقاطع طبس تا پل الغدیر به طول چهار کیلومتر باقیمانده است و موضوع بالا آمدن آبهای سطحی در محل تقاطع‌های غیرهمسطح این طرح نیز در حال بررسی و تکمیل است.

نقصان محمدی در مورد طرح‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال نیز خاطرنشان کرد: 13 کیلومتر راه اصلی، 10 کیلومتر راه روستایی در قالب شش طرح و یک طرح ساختمانی، از مهمترین طرح‌های آماده بهره‌برداری اداره کل راه و شهرسازی استان است.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها