۳۵۰ نفر در استان یزد مبتلا به بیماری ایدز هستند

رئیس مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری استان یزد گفت: دو مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در استان یزد به بیماران ایدز خدمات می دهند.

۳۵۰ نفر در استان یزد مبتلا به بیماری ایدز هستند

علیرضا ذبیحی رئیس مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری استان یزد با اشاره به اینکه ۳۵۰ بیمار مبتلا به ایدز در استان یزد وجود دارد گفت : دو مرکز درمانی در شهرستان یزد و میبد به این بیماران خدمات درمانی و مشاوره‌ای ارائه می دهند.

ذبیحی میانگین سنی بیماران مبتلا به ایذر در استان را ۲۰ تا ۴۰ سال عنوان کرد و گفت :کوچکترین بیمار استان کودک ۳،۵ ساله است که از مادر مبتلا بیمار شده است.

وی راه‌های انتقال بیماری را رفتار پر خطر، انتقال از مادر به کودک، انتقال از طریق تیغ و سرنگ آلوده و روابط جنسی نامشروع دانست و ادامه داد :بیشترین عامل ابتلا به بیماری تاکنون از راه تزریق مشترک بوده، اما درحال حاضر روابط جنسی نامشروع بیشترین دلیل ابتلا به ایدز است.

رئیس مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری استان ادامه داد: کلیه هزینه‌های درمان بیماری رایگان است و سعی شده تا در مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری استان کلیه آزمایشات و وسایل مورد نظر آن‌ها فراهم شود وی از مهمترین وظایف مرکز را آگاهی بخشی به بیماران و مشاوره آن‌ها قبل از و در حین درمان دانست.

ذبیحی افزود: بیماری ایدز بیماری است که سیستم ایمنی بدن را هدف قرار داده و آن را ضعیف می کند و این بیماری تاکنون درمان قطعی و واکسن برای پیشگیری ندارد و طول عمر بیماران بسته به نوع درمان و رفتار آن‌ها متفاوت است.

وی نبود اطلاع رسانی صحیح و فراگیر را مهم‌ترین مشکل در زمینه کاهش تعداد مبتلایان به بیماری ایدز دانست و افزود: دانشگاه علوم پزشکیبه عنوان متولی اصلی بیماری ایدز نیازمند به یاری دستگاه‌هایی مانند استانداری، شهرداری، آموزش و پرورش و صداو سیما است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها