معدوم‌سازی ۲۵۳ کیلو فرآورده‌ دامی غیربهداشتی در ماه رمضان

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: در طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان ۲۵۳ کیلوگرم از فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی ضبط و معدوم‌سازی شد.

معدوم‌سازی ۲۵۳ کیلو فرآورده‌ دامی غیربهداشتی در ماه رمضان

سعید امیدسالاری از تشدید نظارت بر فرآورده خام دامی توسط شبکه دامپزشکی شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: طرح نامبرده توسط دو تیم بازرسی در دو نوبت صبح و عصر برای نظارت بر مراکز تولید و عرضه انواع فرآورده‌های خام دامی از ۲۵ فروردین تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه فعال شد.

وی خاطرنشان کرد: این بازرسی‌ها از ۳۲۲ واحد عرضه گوشت سفید، رستوران، قصابی، شیرینی فروشی و خواربارفروشی انجام شد.

امیدسالاری خاطرنشان کرد: تمامی مراکز نگهداری و عرضه انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی از قبیل مراکز توزیع و عرضه، خودروهای ویژه حمل این فرآورده‌ها، کشتارگاه دام، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی در مراکز تولید، توزیع و عرضه این فرآورده‌ها مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفت.

وی با تأکید بر این که شهروندان باید هنگام خرید فرآورده‌های بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند، افزود: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیربهداشتی فرآورده‌های خام دامی، شهروندان از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته‌بندی، گوشت قرمز فاقد مهر و برچسب مخصوص دامپزشکی خودداری کنند.

این مسئول یادآور شد: گوشت از پیش چرخ شده و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش، تخم‌مرغ بدون نام و نشان، تاریخ تولید و انقضا و خرید محصولات لبنی از مراکز نامعتبر احتمال بیماری را افزایش داده و هنگام خرید باید به این نکات به صورت ویژه توجه شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها