بهرمندی بیش از ۹۹ درصد خانوار‌های شهری و ۹۴ درصد خانوار‌های روستایی گیلان از گازطبیعی

یک میلیون و ۳۹۳ هزارو ۱۶ خانوار گیلانی گاز دار هستند.

بهرمندی بیش از ۹۹ درصد خانوار‌های شهری و ۹۴ درصد خانوار‌های روستایی گیلان از گازطبیعی

گاز یکی از نعمت‌های طبیعی است که به عنوان یک سوخت پاک، سالم از آن نامبرده می‌شود به بهره مندی خانوار‌ها بخصوص روستاییان از این نعمت خدادای به حفظ محیط زیست کمک در زمینه کاهش تخریب جنگل‌ها کمک می‌کند.

درصد گاز رسانی به روستاه‌های گیلان امسال ۲/۹۴ می‌رسد؟؟؟؟
مدیر عامل شرکت گاز گیلان در زمینه گاز رسانی به شهرهاو روستا‌های گیلان گفت: گازرسانی در استان گیلان از سال ۶۷ آغاز شده است و تاکنون ۵۳۷ هزارو ۲۷۰ خانوار شهری و ۲۹۵ هزارو ۶۵۱ خانوار روستایی گیلان از گاز طبیعی بهرمند شده‌اند.

حسین اکبر با بیان اینکه درصد بهرمندی خانوار‌های شهر‌ها ۹۷/۹۹ و ودرصد بهرمندی خانوارهاروستایی ۲/۹۴ است، افزود: ۶۲ روستای برای گاز رسانی در دست اقدام است گه با گاز رسانی به این روستا ۳ هزارو ۹۹۷ خانوار از نعمت گاز بهرمند می‌شوند

گاز دار شدن روستا‌های شهرستان تالش مشکلات عظیمی از زندگی آن‌ها کاسته است
مردم روستای انبوه مشایخ، خرجگیل، زورمی روستای بخش لیسار تالش گفت:سالهاست که در این روستا زندگی می‌کنند و زندگی سخت پرمشقتی را داشتند آن‌ها از هیزم برای گرم کردن خانه، درست کردن نان، پخت غذا استفاده می‌کردند و در زمان بارش برف باران ازدر ست کردن نان برای خانواده خود محروم بودن و شرایط نامساعد آب و هوای اجازه پخت نان را به آن‌ها نمی‌داد

دانش آموزان روستای خرجگیل روستای لیسار گفتند: بدلیل سرمایه بیش از حد در این روستای پاییز و زمستان بخار‌های نفتی قدرت گرم کردن کلاس را نداشت و در فضای سرد درس می‌خواندند و حتی بعضی از آن‌ها عنوان کردند.

در هوای باران وقتی با لباس خیس شده به مدرسه می‌آمدند از ترس سوختن لباس خود نمی‌توانستند لباس خود را در کنار بخاری خشک کنند. همچنین معلم مدرسه گفت: دانش آموزان پس از پایان مدرسه به جنگل می‌رفتند تا برای گرم کردن و پخت پز در خانه هیزم جمع کنند و این موضوع علاوه بر اینکه باعث ضعیف شدن درس دانش آموزان شده بود موجب تخریب جنگل‌ها نیز می‌شد.

۹/۹۹ درصد خانوار‌های شهری تاش از نعمت گاز بهرمندند
رئیس بهر برداری شرکت گاز شهرستان تالش گفت: عملیات گازرسانی در شهرستان تالش از سال ۱۳۶۸ آغاز شده و هم اکنون ۶۵ هزار خانوار شهرستان تالش از نعمت گاز طبیعی بهرمند هستند.

بهرنگ بهرامی افزود شهرستان تالش یکی از سرد سیر‌ترین شهرستان‌های گیلان است و گازرسانی به این مناطق یکی از نیاز‌های اصلی مردم شهرستان است.

بهرنگ بهرامی با بیان اینکه درصد بهرمندی شهر‌های این شهرستان از گاز شهری ۹/۹۹ درصد است ادامه داد هم اکنون در حال اجرای عملیات گازرسانی به ۱۱ روستای کوهستانی کلات مشایخ لیسار از توابع شهرستان تالش می‌باشیم که با اتمام این عملیات درصد بهرمندی روستاه‌ها تالش از گاز طبیعی ۲/۹۱ می‌رسد

منبع: باشگاه خبرنگاران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها