شهرداری رشت تمایلی برای تبدیل بناهای قدیمی شهر به موزه ندارد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: با وجود انعقاد تفاهم‌نامه مشترک شهرداری رشت تمایل چندانی ندارد که بناهای قدیمی شهر به موزه تبدیل شوند.

شهرداری رشت تمایلی برای تبدیل بناهای قدیمی شهر به موزه ندارد

ولی جهانی اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تفاهم‌نامه مشترکی را با شهرداری رشت منعقد کرده است اما شهرداری تمایل چندانی برای تبدیل برخی از بناهای قدیمی شهر به موزه از خود نشان نمی‌‌دهد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان عنوان کرد:‌ طبق تفاهم‌نامه مشترک این اداره کل و شهرداری رشت بنا داریم ساختمان شهرداری را به موزه بلدیه،‌ ساختمان شورای شهر را به موزه مشروطیه و ساختمان اداره پست را به موزه پست تبدیل کنیم.

جهانی با بیان اینکه ساختمان ممیزی یا استانداری قدیمی برای تبدیل موزه هنرهای معاصر در نظر گرفته شده است ابراز داشت: مکاتبات لازم برای تبدیل این اماکن و ساختمان‌ها به موزه انجام شده است اما با توجه به وجود یکسری مسائل،‌ شهرداری رشت تمایل زیادی به انجام این کار ندارد.

وی در مورد روند تهیه زمین مناسب جهت ساخت موزه جدید شهر رشت نیز عنوان کرد: یک قطعه زمین واقع در محله عینک شهر رشت برای این کار پیشنهاد شده بود اما به دلیل برخی ملاحظات و موانع، ساخت موزه در این منطقه منتفی شده است و در حال حاضر به دنبال زمین جدیدی هستیم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان‌ ابراز داشت:‌ برای احداث موزه جدید شهر رشت رایزنی‌هایی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شده است و امیدواریم با تلاش‌هایی که در حال انجام است مقدمات اجرای این پروژه هر چه زودتر فراهم شود.

جهانی با تأکید بر اینکه فرآیند مرمت و بازسازی تمام بناهای تاریخی گیلان زیرنظر اداره کل میراث فرهنگی استان انجام می‌شود افزود: بازسازی بناهای تاریخی و اماکنی که قدمت آن‌ها از 100 سال بیشتر است توسط اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان انجام می‌شود.

وی مرمت بناهایی که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌اند را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: هرگونه مرمت و بازسازی این اماکن قدیمی باید تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان انجام شود در غیر این‌صورت کار مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان واکنش این دستگاه در مورد انجام غیراصولی مرمت‌ها و تخریب اماکن قدیمی را متذکر شد و گفت:‌ در صورت مشاهده و اثبات این موضوع قطعاً از طرف این اداره کل بر علیه خاطیان اعلام شکایت می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها