قاچاق بحری‌های گیلان به کشورهای حاشیه خلیج فارس

رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار گفت: قاچاق بحری به کشورهای حاشیه خلیج فارس از عوامل کاهش جمعیت آن در سالیان اخیر به شمار می آید.

قاچاق بحری‌های گیلان به کشورهای حاشیه خلیج فارس

رامین حسین زاده رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار گفت: نیروی انتظامی رودبار در تفتیش یک دستگاه خودروی مشکوک عبوری از حوزه استحفاظی خود توانست یک بهله شاهین را که به شکل ماهرانه‌ای در درب خودرو جاسازی شده بود کشف کند و پس از اطلاع به یگان حفاظت محیط زیست پرونده تخلف جهت رسیدگی به همراه متهم تحویل مراجع قضایی شد.

وی گفت: شاهین کشف شده در سلامتی کامل به سر می برد و پس از تیمار در زیستگاه اصلی خود رهاسازی می شود.

حسین زاده ادامه داد: بحری هم اندازه کلاغ و از خانواده شاهین ها است. شبیه شاهین معمولی است ولی کمی لاغرتر و دمی بلندتر دارد.

وی افزود: این پرنده در غرب آسیا، شمال آفریقا و مناطق همسایه آنها در اروپا زندگی می کند. همچنین در ایران بیشتر در مناطق نیمه بیابانی و صخره ها و تپه های باز و خشک زندگی می کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار ادامه داد: بحری با سرعت سرسام آور 380 کیلومتر در ساعت قطعا هولناک ترین شکارچی آسمان هاست و لقب سریعترین جاندار را از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: به دلیل قدرت دست آموزی بالای آن، صید و قاچاق آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس افزایش یافته و این مهم یکی از عوامل کاهش جمعیت آن در سالیان اخیر به شمار می آید.


منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها