۲ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده در رشت آغاز بکار کرد

دو مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده امروز با حضور مسئولان استانی و اساتید علوم روانشناسی گیلان در شهرستان رشت آغاز بکار کرد.

۲ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده در رشت آغاز بکار کرد

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از مهر، دو مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده امروز با حضور مسئولان استانی و اساتید علوم روانشناسی گیلان در شهرستان رشت آغاز بکار کرد.

نقش غیرقابل انکار خانواده در بروز آسیب های اجتماعی

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه بشریت همیشه از دو بُعد دچار آسیب می شوند، افزود: یک بُعد آن سلامت جسمی و بُعد دیگر آن آسیب های اجتماعی است.

احمد آقایی گفت: در بُعد دوم ریشه بروز آسیب های اجتماعی علاوه بر تربیت غیراصولی و نادرست خانواده ها به بی توجهی دولت نیز برمی گردد.

وی همچنین با اشاره به افزایش آمار طلاق به عنوان یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی حالا حاضر کشور، تصریح کرد: اگر والدین به نقش تربیتی خود در این زمینه به درستی عمل کنندبا این میزان از آمار بالای جرم، طلاق و خشونت مواجه نبودیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با تأکید براینکه در حوزه ازدواج جوانان خانواده رکن اصلی و مهمی است، ادامه داد: باید این نقش به درستی انجام شود تا شاهد افزایش طلاق در جامعه نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که در این زمینه می تواند نقش موثری داشته باشد مشاوره قبل از ادواج به جوانان است که مراکز مشاوره در این زمینه نقش آفرین هستند .

به گفته این مسئول در حال حاضر ۳۰ مرکز مشاوره در رشت فعالیت می کنند.

نبود فرهنگ بهره گیری از مراکز مشاوره در جامعه

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان نیز در ادامه این مراسم ضمن اشاره به اهمیت افزایش این مراکز، اظهار کرد: این مراکز در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق نقش ویژه ای ایفا می کند.

مریم بخشی با بیان اینکه رسیدگی به امور جوانان و خانواده یکی از مهم ترین اولویت ها و چالش های این اداره کل است، افزود: متاسفانه فقدان فرهنگ بهره گیری از مراکز مشاوره ازدواج و خانواده از مهم ترین مسائلی است که با ان روبه رو هستیم.

وی با تأکید برضرورت نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه، با افتتاح این دو مرکز تعداد مراکز مشاوره به پنج عدد رسیده است ، گفت: در حال حاضر برای راه اندازی هشت مرکز دیگر نیز مجوز صادر شده است.

نبود آگاهی کافی از مهارت های زندگی در جامعه

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در این مراسم ضمن گرامیداشت ولادت حضرت صدیقه کبری(س) و بزرگداشت هفته زن و مقام مادر، تقارن افتتاح این دو مرکز با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) را به فال نیک گرفت و گفت: با توجه به شرایط فعلی جامعه و افزایش آمار طلاق، مقوله ازدواج و تحکیم بنیان خانواده بسیار حائز اهمیت است.

سید موسی کافی با بیان اینکه پیشگیری مهمترین رویکرد مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده است، تصریح کرد: جامعه امروز ایران آگاهی کاملی از مهارت‌های لازم برای زندگی و تحکیم بنیان خانواده ندارند و اطلاعات افراد جامعه در این زمینه بسیار کلی و سطحی است.

وی از همکاری مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان استان برای آغاز بکار دو مرکز تخصصی مشاورره ازدواج و تحکیم خانواده «اندیشه نیک» و «آریانا» قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه پس از انتقادات بسیار به وزارت ورزش و جوانان به جهت در اولویت قراردادن بحث ورزش و بی‌توجهی به مقوله جوانان شاهد تغییر این رویه و خروج جوانان از حاشیه و پرداختن به مشکلات این قشر مهم و البته آسیب‌پذیر جامعه هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با اشاره به آمارها مبنی بر کاهش ازدواج و افزایش میزان طلاق، اظهار کرد: در شرایط کنونی، وجود مراکزی برای بهره‌گیری از تخصص‌های روان‌شناسی، روان‌پزشکی، مشاوره‌ و توان‌بخشی در بحث ازدواج و تحکیم خانواده حیاتی است و این کمبود احساس می‌شود.

کافی با بیان اینکه متاسفانه جوانان با بروز کوچکترین مشکلی در زندگی، به طلاق فکر می‌کنند، گفت: اگر زوج‌های جوان مهارت‌های لازم را به صورت تخصصی فرا بگیرند و از مشاوره‌ های خوب بهره‌مند شوند، از بسیاری از طلاق‌ها در جامعه جلوگیری خواهد شد.

منبع: مهر

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها