جمع آوری نرده‌های بی. آر.تی مانع ضررهای بزرگتر می‌‌شود

رئیس شورای شهر رشت گفت:جمع آوری نرده‌های بی.آر.تی هرچند که هزینه‌هایی را در بردارد اما مانع ضرر بزرگتر می‌شود و حفظ جان و آرامش مردم مهمترین اولویت ماست.

جمع آوری نرده‌های بی. آر.تی مانع ضررهای بزرگتر می‌‌شود

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از ایسنا، نخستین فاز خطوط اتوبوس بی.آر.تی رشت در حالی افتتاح شد که آغاز اجرای آن از سوم خرداد ماه سال 94 با حواشی متعددی همراه بود، به طوری که قطع درختان مسیر اجرای خطوط بی.آر.تی،ایجاد اختلال در حمل و نقل و جابجایی شهروندان و کسبه ساکن در این مسیر و نرسیدن به موقع اتوبوس ها از جمله این حواشی بودند. فاز نخست خطوط بی.آر.تی رشت از میدان دکتر حشمت آغاز شد و تا میدان مصلی این شهر ادامه داشته است. پس از گذشت یک سال از آغاز کلنگ زنی اجرای پروژه بی.آر.تی، نخستین خط اتوبوس‌های تندرو رشت، با فعالیت 15 اتوبوس در این شهر به راه افتاد و در نهایت در کمتر از دو سال شاهد جمع آوری مسیر بی.آر.تی در شهر رشت هستیم.

سید امیرحسین علوی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جمع آوری مسیر بی آرتی رشت گفت:مسیر بی.آر.تی رشت که در شورای سوم مقرر شده بود در طی سال ها ردیف بودجه ای برای آن در نظر گرفته شد و در شورای چهارم رشت بدون مصوبه شورای شهر با مجوز شورای ترافیک اجرایی شد.

وی ادامه داد: بعد از ایجاد بی.آر.تی شاهد افزایش آمار تصادفات در این نقطه از شهر بوده‌ایم و متاسفانه مسیر بی.آر.تی به یک منطقه حادثه خیز تبدیل شده است و 6 نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

رئیس شورای شهر رشت تاکید کرد: نرده‌های ویژه عبور اتوبوس های بی.آر.تی از پنجشنبه شب تا صبح جمعه، 4 اسفند در مسیر میدان فرهنگ تا میدان حشمت منتهی به پیاده راه فرهنگی رشت، از سوی شهرداری کلانشهر رشت جمع آوری شد و برنامه دیگری برای جمع آوری نرده‌ها در سایر مسیرها نداریم و در مجموع، 2 هزار و 800 متر نرده در کلانشهر رشت نصب شد که 800 متر آن جمع آوری شده است.

علوی اضافه کرد: در سال 93 با توجه به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل 20 دستگاه اتوبوس خریداری و به ناوگان عمومی تزریق شد و مصوب کردیم 100 اتوبوس را در 6 ماه آینده به ناوگان عمومی شهر رشت اضافه کنیم.

وی متذکر شد: هزینه هایی برای اجرای این پروژه صورت گرفته است و قطعا شاهد هدررفت بخشی از منابع دولتی در این زمینه بوده ایم و ما نمی‌توانیم منکر این امر شویم اما با برداشتن میله های بی.آر.تی جلوی ضررهای بزرگ‌تر گرفته شده و حفظ جان و آرامش مردم برای ما بیش از همه چیز مهم است.

منبع: ایسنا

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها