کشاورزان گیلان برای گذران زندگی با مشکل مواجه‌اند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه ۲۸ درصد شاغلان استان گیلان در بخش کشاورزی فعالیت دارند گفت:‌ وضعیت معیشتی فعالان کشاورزی گیلان مطلوب نیست.

کشاورزان گیلان برای گذران زندگی با مشکل مواجه‌اند

به گزارش سایت خبرفری به نقل از تسنیم،‌ علیرضا شعبان‌نژاد عصر امروز در همایش مدیران خلاق و نوآور گیلان که در رشت برگزار شد ا‌ظهار داشت:‌ 28 درصد شاغلان استان گیلان در بخش کشاورزی فعال هستند و با مشقت زندگی خود را می‌گذرانند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان تصریح کرد:‌ فعالان تنها 18 درصد درآمد کسب شده در استان گیلان مربوط به حوزه کشاورزی است و این آمار نشان‌دهنده عمق مشکلات فعالان این عرصه بسیار مهم در استان است.

شعبان نژاد خاطرنشان کرد:‌ گیلان از استان‌های فعال کشاورزی در سطح کشور محسوب می‌شود و با 430 هزار هکتار زمین زراعی و باغی تعداد ‌330 هزار نفر بهره‌بردار را در حوزه‌‌های مختلف و متنوع خود جای داده است.

وی عنوان کرد:‌ زمین،‌ سرمایه،‌ نیروی انسانی و دانش چهار عامل مهمی است که در تولید نقش اساسی را ایفا می‌کنند اما آنچه که باعث افزایش بهره‌وری می‌شود استفاده از خلاقیت و نوآوری در روند تولید محصولات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان افزود:‌ باید در حوزه برندسازی و معرفی افراد خلاق و نوآور در گیلان تلاش بیشتری انجام دهیم زیرا تنها با چنین رویکردی میزان بهره‌وری واحدهای تولیدی و صنعتی استان افزایش می‌یابد.

شعبان نژاد اظهار داشت:‌ اینکه افرادی در هر شرایطی می‌توانند در عرصه تولید موفق‌تر از دیگران ظاهر شوند به‌علت فکر و ایده برتری است که آن مدیر خلاق برای تولید بیشتر و بهره‌وری از آن به نحو مطلوبی استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ همه ما مدیون تحصیلات دانشگاهی هستیم اما این به تنهایی نمی‌تواند ضامن کافی برای رشد تلقی شود بلکه حمایت از طرح‌های خلاقانه و نخبگان عرصه‌های مختلف باید در راس فعالیت‌های تولیدی و صنعتی قرار گیرد.

منبع: تسنیم

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها