عضویت بیش از 16 هزار جوان و داوطلب در جمعیت هلال احمر گیلان

مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت:جمعیت هلال احمر گیلان دارای 16 هزار و 603 عضو داوطلب و جوان می باشد که در سه گروه،جوان،نجاتگر و داوطلب با جمعیت هلال احمر همکاری می کنند.

عضویت بیش از 16 هزار جوان و داوطلب در جمعیت هلال احمر گیلان

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از ایسنا، مهدی ولی‌پور گفت:جمعیت هلال احمر نهادی خیریه است که با مشارکت اعضا و داوطلبان اداره می شود و بر این اساس این نهاد بزرگ مردمی با برنامه‌ریزی مناسب تلاش می‌کند تا با جذب علاقه مندان از کودکی تا هر سنین بالا ضمن گسترش و نهادینه کردن آموزشهای امدادی مشارکت مردم را نیز در این نهاد ارتقا دهد.
وی افزود:معاونت جوانان این جمعیت دارای 558 کانون غنچه های هلال،دانش آموزی،دانشجویی،طلاب و روستایی دارای 10 هزار و 245 عضو است که از سنین 5 تا 29 سال در این معاونت عضو شده و بنا به شرایط سنی آموزشهای امدادی را دریافت می‌کنند.
ولی پور ادامه داد:جوانان عضو علاوه بر دریافت آموزشهای امدادی،در فعالیت های بشر دوستانه هلال احمر نیز مشارکت کرده و همچنین بر اساس برنامه ریزی 5 ساله جمعیت مبنی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌شود تا بستر مناسبی جهت جذب و آموزش جوانان در جهت جلوگیری از آسیب‌هایی مانند ایدز،اعتیاد و طلاق نیز جلوگیری شود.
مدیر عامل هلال احمر گیلان گفت خاطرنشان کرد:در حال حاضر معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان دارای 6 هزار و 538 عضو و داوطلب است که شامل افراد بالای 29 سال بوده و در 4 گروه حمایت،مشارکت،هدایت و مهارت با جمعیت هلال احمر همکاری می کنند که به تفکیک این اعضا سه هزار و 13 زن و سه هزار و 375 نفر مرد هستند.
وی افزود:جمعیت هلال احمر در حال حاضر دارای 2 هزار و 500 نجاتگر است که در گروه سنی به تفکیک در دو گرو جوان و داوطلب ادغام هستند و طی آموزشهای مقدماتی و تخصصی در رده نجاتگر بوده و با معاونت امداد و نجات این جمعیت همکاری می‌کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه قریب به 27 هزار نفر از آموزهای عمومی و تخصصی هلال احمر بهره‌مند شدند،گفت:از ابتدای سال تاکنون 26 هزار و 683 نفر از آموزشهای تخصصی،عمومی برخوردار شدند.
وی افزود: از این تعداد دو هزار و 338 نفر از نجاتگران در دوره‌های تخصصی و عمومی امداد و نجات و بازآموزی حضور یافتند و 24 هزار و 625 نفر در دوره های آموزشهای همگانی 8 ساعته،کمک‌های اولیه و مهارت های داوطلبی شرکت کردند .
مهدی ولی پور تصریح‌ کرد:یک هزار و 36 دوره در این مدت برگزار شد که 7دوره نیز علاوه بر آن جهت دوره های ضمن خدمت کارکنان جمعیت هلال احمر برگزار شد.

منبع: ایسنا

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها