نمایشگاه « گذر مهارتی» در شهرستان رودسر آغاز بکار کرد

نمایشگاه «گذرمهارتی» با حضور مدیرکل فنی و حرفه ای استان گیلان همزمان با سومین روز از ایام الله دهه فجر در شهرستان رودسر آغاز بکار کرد.

نمایشگاه « گذر مهارتی» در شهرستان رودسر آغاز بکار کرد

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از مهر، نمایشگاه «گذرمهارتی» با حضور رحیم عطایی پور مدیرکل فنی و حرفه ای استان گیلان همزمان با سومین روز از ایام الله دهه فجر امروز (شنبه) در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسرآغاز بکار کرد.

این نمایشگاه به همت مرکز فنی و حرفه ای و دانشگاه آزاد واحد رودسر در ۱۸ غرفه شامل درودگری ، قالی بافی، صنایع دستی، مکانیک و تاسیات با هدف ایجاد جذب افراد برای مهارت آموزی و اشتغال راه اندازی شده است.

مدیر کل فنی وحرفه ای گیلان در این مراسم اظهار کرد: نمایشگاه گذر مهارتی به همت کار آفرینان فنی حرفه ای برای معرفی توانمندی و مهارت خود در حوزه فنی و حرفه ای از دو بخش آموزشگاه ها ی آزاد و دولتی تشکیل شده است.

رحیم عطایی پور هدف این نمایشگاه ها را فرهنگ سازی در راستای مهارت آموزی در بین جامعه به ویژه جوانان برشمرد و گفت: معرفی کارآفرینان درحوزه مهارت آموزی می تواند الگویی برای سایر جوانان باشد.

وی به آمار بالایی فارغ التحصیلی در استان گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: افزود: در همین راستا و برای جلب جوانان به کارآفرینی و مهارت آموزی نخستین نمایشگاه گذر مهارتی به هدف فنی و حرفه ای رودسر با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهر راه اندازی شد.

به گفته این مسئول انتظار می رود جوانان بتوانند در مسیر کسب دانش به فکر تامین مهارت باشند که قطعا دانش در کنار مهارت فرصت دست یابی شغلی را بالا برده و در زمینه اشتغال زایی نیز تأثیرگذار است.

عطایی پور در ادامه نیز با اشاره به اجرای طرح اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر، تأکید کرد: استان از تمام پتاسیل و توان خود در راستای توانمندسازی نیروی انسانی بهره می گیرد.

منبع: مهر

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها