مدیرکل هواشناسی استان خبر داد:

کاهش ۲ تا ۴ درجه ای دمای گیلان/ احتمال بارش های لحظه ای طی فردا

مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش دو تا چهار درجه ای متوسط دمای هوا خبر داد و گفت: به سبب شکل گیری ناپایداری های همرفتی طی فردا در برخی از نقاط رگبار باران و رعد و برق موقتا شدید پیش بینی می شود.

کاهش ۲ تا ۴ درجه ای دمای گیلان/ احتمال بارش های لحظه ای طی فردا

محمد دادرس، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد دانست و اظهار کرد: در حال حاضر سیاهکل با ۳۵ درجه سلسیوس و اسب وونی با ۲۷ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و خنک  ترین نقاط استان هستند.

وی بیشینه و کمینه دمای هوای رشت را به ترتیب ۳۳ و ۲۴ درجه سلسیوس دانست و افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار توده هوای گرم و مرطوب تا اواسط هفته آینده در منطقه است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه طی مدت مذکور آسمان غالبا صاف تا نیمه ابری است، تصریح کرد: افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق از جمله پدیده های مورد انتظار است.

دادرس، همچنین از کاهش دو تا چهار درجه ای متوسط دمای هوا خبر داد و گفت: به سبب شکل گیری ناپایداری های همرفتی طی فردا در برخی از نقاط به ویژه مرکز و شرق استان احتمال رگبار باران و رعد و برق نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می شود؛ همچنین انتظار بارش های لحظه ای را برای تمام استان داریم.

وی با بیان اینکه احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و جاری شدن روان آب موقت در مسیل ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: دریا هم فردا حداکثر با ارتفاع موج حداکثر ۸۰ سانت برای انجام فعالیت‌های دریایی با احتیاط مناسب است.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها