پایگاه‌های اورژانس مناطق صعب‌العبور گیلان به آمبولانس‌های جدید نیاز دارند

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای در مناطق صعب‌العبور کوهستانی گیلان به آمبولانس‌های جدید نیاز دارند.

پایگاه‌های اورژانس مناطق صعب‌العبور گیلان به آمبولانس‌های جدید نیاز دارند

پیمان اسدی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمامی پایگاه‌های ثابت و جاده‌ای اورژانس در حالت آماده‌باش هستند؛ دستورالعمل امداد زمستانی همگام با سایر نیروهای نظامی، انتظامی و خدمات‌ رسان از سوی سازمان اورژانس کشور به تمامی مراکز اورژانس استان‌ها ابلاغ شده است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان تصریح کرد: در بین پایگاه‌های مناطق صعب‌العبور جیره غذایی خشک توزیع شده و در حال حاضر همه پایگاه‌های ثابت و جاده‌ای استان تمامی امکانات و آمادگی لازم برای برخورد با حوادث احتمالی و برف ناگهانی شدید را دارند.

وی افزود: در دستورالعملی که برای پایگاه‌های استان ابلاغ کردیم توصیه های لازم را درباره نحوه نگهداری و محافظت از آمبولانس‌ها و نحوه نگهداری داروها به آن‌ها دادیم همچنین تجهیزات زمستانی شامل زنجیر چرخ و سایر امکانات زمستانی را در تمام پایگاه‌های استان توزیع کردیم.

اسدی گفت: سال گذشته 11 دستگاه آمبولانس جدید از سوی سازمان اورژانس کشور در اختیار ما قرار گرفت و اکنون مجموع آمبولانس‌های جدید در پایگاه‌ها 18 دستگاه بوده و در تلاش هستیم اگر تحریم‌ها برطرف شد آمبولانس‌های جدیدی را خریداری کنیم تا آمبولانس‌های بیشتری را در اختیار پایگاه‌ها قرار دهیم.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان افزود: امسال در حال حاضر 18 آمبولانس جدید و علاوه بر آن تعدادی آمبولانس معمولی داریم اما برای پایگاه‌های جاده‌ای مناطق صعب‌العبور کوهستانی نیاز به آمبولانس‌های جدید داریم که توان عملیاتی در شرایط وخیم را دارند.

وی گفت: در استان گیلان 12 محور بحران‌زا وجود دارد با توجه به 18 آمبولانسی که در اختیار داریم به ازای هر منطقه بحرانی یک آمبولانس و در بعضی موارد متناسب با برف‌خیز بودن و میزان بحرانی بودن در آن مناطق 2 آمبولانس وجود دارد؛ در آستارا یک دستگاه آمبولانس در گردنه حیران و دیگری در شهر آستارا مستقر بوده و در دیلمان و سیاهکل نیز 2 دستگاه آمبولانس داریم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها