تحویل پرنده مهاجر مصدوم به اداره حفاظت محیط زیست آستارا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از تحویل یک قطعه پرنده مهاجر مصدوم به این اداره از سوی یک شهروند دوستدار حیات وحش خبر داد.

تحویل پرنده مهاجر مصدوم به اداره حفاظت محیط زیست آستارا

به گزارش سایت خبر فوری ، محمدرضا روشنی عصر چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا گفت: این پرنده مصدوم به نام پاشلک را شادی امیدی فر شهروند دوستدار طبیعت در محدوده شهر آستارا کشف کرده بود و تا بهبودی کامل در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل نگهداری خواهد شد.
وی افزود: پاشلک منقاری دراز و راست دارد و اغلب در مناطق باتلاقی پنهان شده و غذای خود را از حشرات، کرم های خاکی و گیاهان تامین می کند.
وی اضافه کرد: پرندگان خشک زی و آبزی همزمان با سرمای مناطق شمالی قاره اروپا و آسیا به شمال غرب استان گیلان وارد شده اند و حضور آنها در اراضی تالابی و جلگه ای آستارا موقتی است و دوستداران محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه دام شکار یا پرنده مصدوم، موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.
روشنی خاطرنشان کرد: به دلیل احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، پروانه شکار صادر نمی شود و هرگونه شکار پرنده تا رفع نگرانی از شیوع احتمالی این بیماری، ممنوع است.
او با اشاره به اینکه بیماری آنفلوانزا بین پرندگان آستارا مشاهده نشده ، اظهار کرد: اداره حفاظت محیط زیست آستارا بر مناطق تحت مدیریت و زیستگاه های پرندگان نظارت دقیق دارد و شکارچیان به هشدار احتمال شیوع بیماری آنفلوانزا توجه کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و گونه های قابل توجه پرندگان، در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

منبع: ایرنا

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها