افزایش تولید خرمالو در گیلان

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به توسعه باغات و هرس به موقع، تولید خرمالو در گیلان افزایش یافته است.

افزایش تولید خرمالو در گیلان

منوچهر پارسافر با بیان اینکه خرمالو در همه شهرستان های گیلان تولید می شود اما در برخی از شهرستان‌ها به صورت پراکنده وجود دارد، گفت: بیشترین میزان خرمالو در گیلان در شهرستانهای تالش، لنگرود، آستارا و رودسر تولید می‌شود.

وی با اشاره به آغاز برداشت خرمالو در گیلان، افزود: پیش‌بینی می‌شود، امسال ۲۵۳۳ تن خرمالو از باغ‌های گیلان برداشت شود.

پارسافر ادامه داد: ۲۲۲۵ بهره بردار گیلانی از ۲۷۸ هکتار باغ، خرمالو به ارزش ۸۹ میلیارد ریال برداشت می کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۹۹۵ تن خرمالو در گیلان برداشت شد، خاطرنشان کرد: امسال نسبت به سال سطح باغات خرمالوی استان افزایش یافته است و به طبع شاهد افزایش تولید این محصول در سال جاری خواهیم بود.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تغذیه خوب باغات و مدیریت باغات و همچنین هرس درست باغات از دیگر دلایل افزایش تولدی خرمالو در گیلان است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل بازار فروش مناسب محصولات باغی، باغداران رغبت زیادی به توسعه باغات دارند، افزود: اخیرا در شهرستان‌هایی مانند لاهیجان و لنگرود باغات جدید خرمالو در حال احداث است.

پارسافر ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم گیلان، خرمالوی گیلان از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۱۰ درصد محصول خرمالوی کشور در گیلان تولید می شود گفت: ۱۳ درصد باغ‌های خرمالوی کشور در گیلان قرار دارد.

وی گفت: برداشت خرمالو از اواخر مهر آغاز و تا آذر ادامه دارد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها