رییس سازمان آتش نشانی آستانه اشرفیه:

انتقاد رییس سازمان آتش نشانی آستانه از دخالت مردم در انجام وظایف

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستانه اشرفیه از دخالت برخی افراد در هنگام اطفاء حریق دو واحد مسکونی در این شهر انتقاد کرد.

انتقاد رییس سازمان آتش نشانی آستانه از دخالت مردم در انجام وظایف

بهزاد رسولیان روز یکشنبه با اشاره به اینکه در ساعت ۲۰:۲۰ شب گذشته وقوع حریق دو واحد مسکونی در خیابان آقا سید حسن (ع) به مرکز کنترل ۱۲۵ آتش نشان ی و خدمات شهرداری آستانه اشرفیه اطلاع داده شد افزود: پس از اطلاع از وقوع این آتش سوزی شدید ، ماموران آتش نشانی این ایستگاه سریعا به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به حجم آتش سوزی و به منظور جلوگیری از سرایت آتش به ۴ ساختمان مجاور ، ۱۵ مامور آتش نشان به همراه ۴ دستگاه خودروی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری به محل اعزام شدند.

وی یاداور شد: خوشبختانه با حضور به موقع و تلاش آتش نشانان ، این آتش سوزی مهار و از گسترش و سرایت حریق به ساختمان های مجاور و همچنین بروز هرگونه حادثه احتمالی دیگر جلوگیری شد.

رسولیان با اشاره به اینکه علت وقوع و میزان خسارت های ایجاد شده این حریق در دست بررسی قرار دارد افزود: متاسفانه در این حادثه یکی از پرسنل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر دچار آسیب شد.

به گفته وی در حادثه آتش سوزی شب گذشته در این شهر ، برخی شهروندان ضمن دخالت در انجام امور آتش نشانان نسبت به جابجایی تجهیزاتی چون لوله های نواری اقدام کرده اند .

وی اظهار داشت: از کلیه مردم انتظار می رود در مواقع بروز آتش سوزی ، از تجمع در محل حادثه و همچنین دخالت در امور تخصصی آتش نشانان جدا خودداری کنند.

رسولیان با بیان اینکه حدود ۲۰ نفر از آتش نشانان با برخورداری از امکاناتی چون سه دستگاه ماشین سنگین، یک ماشین نیمه سنگین، یک بالا بر و یک نیسان پیشرو برای خدمات رسانی به مردم آماده اند یاداور شد: از کلیه مردم انتظار می رود در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی ابتدا خونسردی خود را حفظ و با ماموران ایستگاه آتش نشانی تماس بگیرند ، ضمن آنکه به کلیه شهروندان توصیه می شود بیمه آتش سوزی منازل و اماکن خود را جدی بگیرند.

شهر آستانه اشرفیه با داشتن حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گیلان واقع شده است.

انتقاد رییس سازمان آتش نشانی آستانه از دخالت مردم در انجام وظایف

فرماندار آستانه اشرفیه بر ضرورت اجرای دقیق و مناسب طرح نشانی استاندارد مکانی ملی GNAF در مناطق شهری و روستایی این شهرستان تاکید کرد.

حمید رضایی در جلسه کارگروه اجرای این طرح با اشاره به اینکه اجرای این طرح از یکسال گذشته در این منطقه آغاز شده افزود: شناسایی مکان های فاقد کدپستی و همچنین کوچه ها و خیابان های فاقد نام از اهداف اجرای طرح GNAF است.

وی اظهار داشت: شهرداران و دهیاران این شهرستان موظفند پس از شناسایی چنین مناطقی ، نسبت به نامگذاری و نصب تابلو در مکان های فاقد کدپستی و نام اقدام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه کلیه مکان ها و ساختمان های موجود در مناطق شهری و روستایی این شهرستان بایستی دارای یک شناسنامه و کدپستی مناسب باشند افزود: اجرای طرح GNAF دسترسی به مکان ها ، خیابان ها و کوچه های مناطق روستایی و شهری را آسان تر خواهد کرد.

به گفته فرماندار آستانه اشرفیه ، شهرداری ها و دهیاران نقش موثری در استاندار سازی نشانی مکان ها و معابر شهری و روستایی دارند ، ضمن آنکه ضروری است در ایجاد معابر جدید دقت لازم را داشته و در صورت هرگونه تغییر نام معابر و همچنین ایجاد معابر جدید هماهنگی لازم با اداره پست انجام شود.

رضایی همچنین با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در شفافیت صدور پروانه ها و جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز در مناطق شهری و روستایی اظهار داشت: انتظار می رود بخشداران این منطقه نظارت لازم را بر فعالیت دهیاری های مناطق روستایی به منظور اجرای دقیق طرح GNAF داشته باشند .

در ادامه این جلسه با حضور بخشداران بخش مرکزی آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر ، شهردار آستانه اشرفیه و رییس اداره پست ، اقدامات و برنامه های کارگروه GNAF در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها