کشف ۱۳۳ قلم شی عتیقه در لاهیجان

فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۱۳۳ قلم شی عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوره اشکانیان در شهرستان لاهیجان خبر داد.

کشف ۱۳۳ قلم شی عتیقه در لاهیجان

سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر خرید و فروش اموال عتیقه توسط فردی در شهرستان لاهیجان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پس از انجام تحقیقات نامحسوس و محرز شدن صحت خبر، کارآگاهان پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی متهم این پرونده و مخفیگاه وی را در شهر لاهیجان شناسایی کردند، افزود: ماموران با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی به کشف ۱۳۳ قلم شی عتیقه اعم از یک عدد کوزه سفالی، سه عدد سرنیزه، دو عدد پایه سفالی، دو عدد ظرف مفرغ، هشت عدد زیور آلات مفرغ، هفت عدد کهربا و ۱۱۰ عدد مهره در بازرسی از این مکان اشاره و تصریح کرد: متهم ۳۴ ساله این پرونده نیز دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی، عتیقه‌های کشف شده مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوران اشکانیان است.

فرمانده انتظانی استان گیلان در پایان ضمن تاکید بر حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و باستانی گفت: این اشیا نشاندهنده فرهنگ و گذشته تاریخی کشور و میراثی برای آیندگان است که پلیس با قاطعیت دست سودجویان را از دست درازی به آن کوتاه می‌کند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها