پروفسور کرمی در جمع خبرنگاران

سازمان مدیریت بحران با ۵۰ سال سابقه جوابگو بحران‌ها نیست

بنیان‌گذار و مؤسس انجمن

سازمان مدیریت بحران با ۵۰ سال سابقه جوابگو بحران‌ها نیست

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از فارس، پروفسور علی کرمی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه پدافند غیرعامل هم در زمان جنگ و هم در زمان صلح عمل می‌کند اظهار کرد: پدافند عامل یعنی استفاده از جنگ‌افزار برای دفاع از مرزهای کشور، اما ارتقای فرهنگ پدافند غیرعامل به معنی جنگ بدون سلاح است.

بنیان‌گذار و مؤسس انجمن "بیوتکنولوژی " ایمنی زیستی و انجمن پدافند غیرعامل در حوزه سلامت با اشاره به دو بحران تهدیدکننده گفت: در دنیا یک بحران طبیعت ساز و یک بحران انسان‌ساز وجود دارد و دو سازمان مدیریت بحران و سازمان پدافند غیرعامل برای مقابله با این بحران‌ها عمل می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه پدافند عامل در مقابله با بحران‌های انسان‌ساز وارد عمل می‌شود تصریح کرد: در بحران‌های طبیعت ساز سازمان پدافند غیرعامل ورود می‌کند و هدف از پدافند غیرعامل این است که در شرایط بحران دادن خدمات استمرار پیدا کند و کشور چنان زیرساخت‌هایش را مدیریت کند که در زمان بروز حوادث قطعی آب، برق و یا گاز صورت نگیرد.

کرمی با تأکید بر اینکه تهدیدات دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد افزود: کشور باید در برابر تمام تهدیدات مقاوم‌سازی شود، درست است که اکنون در زمان صلح هستیم اما دشمن قطعاً تدابیری برای ضربه زدن به‌نظام جمهوری اسلامی خواهد اندیشید.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) بابیان اینکه حوادث طبیعت ساز موجب حوادث انسان‌ساز خواهد شد بیان کرد: ازآنجایی‌که سیستم دفاعی ایران در هیچ جای دنیا همتا ندارد، رهبر انقلاب در سال 82 دستور تأسیس سازمان پدافند غیرعامل را دادند.

وی بابیان اینکه تمام کشورهای دنیا دارای ارتشی کلاسیک هستند خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل پیچیدگی اهدافش که محدود به مرزها نیز نمی‌شود تفکری نو ایجاد کرد، در دنیا به‌جز جمهوری اسلامی ایران هیچ کشوری نمی‌تواند شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سر دهد.

بنیان‌گذار و مؤسس انجمن "بیوتکنولوژی " ایمنی زیستی و انجمن پدافند غیرعامل در حوزه سلامت افزود: سیستم دفاعی کشور ما علاوه بر اینکه ارتش کلاسیک دارد از وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در کنارش بزرگ‌ترین سازمان مردمی یعنی بسیج و سازمان مدیریت بحران و سازمان پدافند غیرعامل نیز برخوردار است.

کرمی با اشاره به اینکه سازمان پدافند غیرعامل دائماً تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم را رصد می‌کند گفت: زمانی که تهدید شناسایی می‌شود آنالیز و بررسی‌شده تا مشخص شود چه مقدار و چگونه به جمهوری اسلامی آسیب خواهند زد.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) با اشاره به راه‌های مقابله با آسیب‌ها و تهدیدات دشمن اظهار کرد: ما باید استحکام زیرساخت‌ها را بالا ببریم و مراکز مهم را شناسایی کنیم، به فرموده مقام معظم رهبری دانشگاه و حوزه دو نهاد فرهنگ و تمدن ساز هستند و باید بیشتر به آن‌ها توجه شود.

وی با اذعان بر اینکه در جنگ سخت دشمن روبروی انسان است اما در جنگ نرم ممکن است دشمن نزدیک ما باشد و آن را نشناسیم تصریح کرد: باید سراغ سه قوه برویم اما متأسفانه می‌بینیم نفوذ در قوای سه‌گانه نیز رخ‌داده است، امروز دشمن با انتقال اطلاعات از طریق فضای مجازی و اینترنتی به ایران‌ تهاجم فرهنگی می‌کند.

بنیان‌گذار و مؤسس انجمن "بیوتکنولوژی " ایمنی زیستی و انجمن پدافند غیرعامل در حوزه سلامت سازمان‌ مدیریت بحران را سازمانی غیرمتمرکز دانست و گفت: این سازمان برای حل بحران به سازمان‌های دیگر ارجاع می‌دهد درحالی‌که سازمان پدافند غیرعامل دیدگاه قرارگاهی دارد و زمانی که فرمان دفاع دهد وارد عمل خواهد شد.

کرمی ایران را کشوری بحران‌خیز معرفی کرد و گفت: سازمان مدیریت بحران پس از بحران فعال می‌شود درحالی‌که در دنیا ابتدا آمادگی و پیشگیری از بحران صورت می‌گیرد اما سازمان مدیریت بحران در ایران با ۵۰ سال سابقه جوابگو بحران‌ها نیست در مقابل سازمان پدافند غیرعامل با ۱۶ سال عمر کوتاه با درایت رهبر انقلاب به‌موقع راه‌اندازی شد و به‌خوبی عمل کرد.

وی با تشریح اینکه پدافند غیرعامل یعنی در زمان صلح کشور علیه تهدیدات خارجی مصون بماند بیان کرد: پدافند غیرعامل کشور را از درون مصون می‌کند، خداوند فیزیولوژی بدن انسان را بر اساس پدافند غیرعامل ساخته است، این پدافند با بسیج کردن اساتید و نخبگان در حال رصد لحظه‌به‌لحظه تهدیدات است.

منبع: فارس

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها