بهره برداری بیش از ۱۰۰۰ پروژه عام المنفعه هفته دولت در گیلان

استاندار گیلان با اشاره به بهره برداری از هزار و ۴۴ پروژه عام المنفعه هفته دولت امسال در این استان، گفت: برای افتتاح این طرح ها دو هزار و ۳۷۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

بهره برداری بیش از ۱۰۰۰ پروژه عام المنفعه هفته دولت در گیلان

ارسلان زارع صبح پنج شنبه در جلسه شورای اداری که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم که در تاریخ بشریت ماندگار شده است، گفت: واقعه عاشورا تنها محدود به یک برهه زمانی نیست بلکه در تاریخ بشریت ماندگار و جهانی شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه ایام سوگواری ماه محرم در سال جاری به علت شیوع بیماری و تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، افزود: ماهیت برگزاری مراسم ایام محرم تغییر نکرده بلکه تنها شکل ظاهری جدیدی به خود خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه عزاداری سیدالشهدا هیچ منافعاتی با سلامت مردم ندارد، اظهار داشت: دستور العمل های بهداشتی به نحو احسن در استان گیلان اجرا خواهد شد دستور العمل های بهداشتی در ایام محرم به نحو احسن در استان گیلان اجرا خواهد شد.

زارع با بیان اینکه برگزاری مراسم سوگواری دهه محرم امسال جلویی زیبا تر به خود خواهد گرفت، تصریح کرد: می‌توان در این شرایط خاص به الگویی برای کشورهای اسلامی منطقه و حتی ادیان دیگر در زنده نگهداشتن واقعه عظیم عاشورا تبدیل شویم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و شیوع بیماری کرونا در شرایط ویژه‌تری به استقبال هفته دولت خواهیم رفت، اظهار داشت: برگزاری اجتماعات بزرگ ممنوع بوده تجمعات و سخنرانی‌ها نیز به صورت محدود برگزار می‌شود.

زارع هفته دولت فرصتی را مغتنم دانست که مردم از خدمات دولت در بخش‌های مختلف عمرانی، افزایش تولیدات صنعتی و کشاورزی آگاه و بهره مند شود، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی از فضای مجازی و رسانه‌ای برای اطلاع رسانی از این خدمات استفاده نمایند.

رشد ۵۰ درصدی پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته

وی از افتتاح هزار و ۴۴ پروژه عام المنفعه با اعتباری بیش از دو هزار و ۳۷۸ میلیارد تومان در هفته دولت امسال خبر داد و افزود: بهره برداری از پروژه‌های عمرانی گیلان در مقایسه با سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته که از مجموعه اعتبارات تخصیص یافته ۱,۴۷۰ میلیارد تومان آن مربوط به بخش خصوصی است.

استاندار گیلان تشریح دستاوردهای دولت را افزایش امید در بین مردم اثرگذار دانست و اظهار داشت: افزایش تولید و کسب انگیزه کارآفرینان منجر به تحقق شعار سال خواهد شد.

وی با اشاره به کسب رتبه سوم کشوری توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان، گفت: تلاش می‌شود از ظرفیت‌های داخلی استان برای پیشبرد اهداف اقتصادی استفاده شود.

زارع با بیان اینکه فروش اموال غیر منقول مازاد دولت که در دستور کار قرار گرفته است، افزود: شناسایی و مستند سازی این اموال در گیلان در حال انجام است که از فرمانداران هر شهرستان در خواست می‌شود نسبت به شناسایی و سازمان دهی این اموال تلاش بیشتری صورت گیرد.

استاندار گیلان به نظارت و ارزیابی عملکرد مدیران اجرایی در نیمه اول امسال نظارت و ارزیابی عملکرد مدیران اجرایی گیلان در نیمه اول امسال اشاره و تاکید کرد: نسبت به مصادیق تخلف برخورد قانونی صورت گرفته و همچنین از مدیران نمونه تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی پیش گیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهرستان‌ها را از خواسته‌های اصلی استانداری گیلان دانست و افزود: در خصوص تعیین تکلیف اراضی نسقی کمیته‌ای در حوزه معاونت عمرانی فعال شده تا مشکلات مطروحه را رفع نماید.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی در گیلان اقدامات لازم صورت گرفته است، گفت: یک طرح کشاورزی در شهرستان سیاهکل شناسایی شده که در نیمه دوم سال جاری به نتایج قابل قبولی خواهد رسید.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها