استاندار گیلان:

لزوم توجه ویژه به مشاوره /سطح سواد و فرهنگ جامعه تقویت شود

استاندار گیلان با تأکید برلزوم توجه ویژه به انجام مشاوره های قبل از ازدواج توسط زوجین گفت: تقویت سطح سواد و فرهنگ جامعه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

لزوم توجه ویژه به مشاوره /سطح سواد و فرهنگ جامعه تقویت شود

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از مهر، مصطفی سالاری بعدازظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی که در سالن جلسات استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: بررسی، شناسایی و تحلیل دقیق‌ آسیب‌ ها در حوزه طلاق بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا با ارائه راهکار این معضل اجتماعی کاهش یابد، افزود: ارائه مشاوره های پیش از ازدواج یکی از این راهکارها بوده که باید به ان توجه بیشتری شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه براساس قانون جدید حمایت از خانواده این مشاوره برای قبل از ازدواج زوجین الزامی است، گفت: در سطح استان نیز باید با جدیت این موضوع پیگیری و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه باید این فرهنگ در سطح جامعه نهادینه شود که مردم در هنگام مشکلات خانوادگی نیز همانند زمان بیماری به دکتر و یا مشاور مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: بر اساسا بررسی‌های انجام شده بازگشت به زندگی و تداوم آن در مشاوره‌ های هنگام طلاق بسیار اندک است.

سالاری با تأکید براینکه در اکثر موارد مشاهده شده که این مشاوره ها بیشتر به عنوان عاملی برای به تأخیر اندختن پرسه طلاق انجام می شود، تصریح کرد: به همین منظور برای تأثیرگذارتر بودن این مشاوره ها باید بررسی و آسیب شناسی بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه امروز نوع آشنایی زوجین نسبت به گذشته تغییر کرده است، یاداورشد: برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در این زمینه باید نوع آموزش ها و فرهنگ سازی نیز باید متناسب با این تغییرات عوض شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه این تحول در نوع آموزش و فرهنگ سازی سبب می شود شاهد آسیب و ناهنجاری های اجتماعی کمتری باشیم، افزود: افزایش و ارتقای سطح دانش و آگاهی زوجین می تواند در پیشگیری از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند.

وی همچنین اظهار کرد: مقایسه برخی آمار در سطح استان ها باید براساس شرایط جغرافیایی و اقلیمی آنها صورت بگیرد.

سالاری در ادامه به سایر موارد و ناهنجاری های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: سطح سواد افراد رابطه مستقیمی با ارتکاب جرائم به ویژه خودکشی دارد، گفت: در میان اقشاری که دارای سطح سواد و فرهنگی بالا هستند ارتکاب به این موارد بسیار اندک است.

منبع: مهر

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها