فرمانده سپاه قدس گیلان؛

بسته شدن پرونده داعش درعراق

فرمانده سپاه قدس گیلان شهدا را مظهر قدرت ایران دانست و گفت: حضور جوانان شهادت طلب سبب برهم خوردن نقشه دشمنان و شکست آمریکا در منطقه شده است.

بسته شدن پرونده داعش درعراق

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از مهر، سردارمحمدعبدالله پور شامگاه شنبه در یادواره شهدای منطقه قلعه رودخان شهرستان فومن ضمن تسلیت شهادت امام رضا(ع)، اظهار کرد: هیچ کس نمی تواند مقام شهدا را درک کند.

وی با بیان اینکه خداوند در برخی از آیات قرآنی می فرماید کسی توان فکری درک مقام شهدا را ندارد، افزود: شهدا زمانی که به مقام شهادت می رسند به خدا متصل می شوند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه هرکشوری در دنیا دارای یک قدرت و شاخصه مشخصی است، گفت: برخی از قدرت ها و ویژگی ها علم، تکنولوژی، سلاح بوده ولی به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مظهر قدرت ایران شهدا هستند.

مقاومت ایران در برابر فشارها و تحریم ها برگرفته از قدرت شهدا

وی به فشار و تحریم های ۳۰ ساله از سوی کشورهای استکباری برعلیه ایران اشاره و خاطرنشان کرد: در این میان علت شکست ناپذیری جمهوری اسلامی ایران در برابر همه این فشارها و تحریم ها برگرفته از قدرت شهدا است.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه با توجه به جایگاه و مقام شهدا این سوال به ذهن ها می رسد که آیا شهدا نیازی به برگزاری چنین مراسماتی دارند، تصریح کرد: این ما هستیم که نیازمند توجه شهدا و حضور در چنین مراسماتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه مقام شهادت آنقدر بلند و بزرگ است که تمام امامان ما از آن فیض برده اند و امام علی (ع) برای رسیدن به این درجه اشک می ریزد، یادآورشد: با توجه به اینکه مقام شهدا بسیار بزرگ و بلند مرتبه است افرادی که از شهدا پیروی می کنند نیز افراد بزرگی هستند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید براینکه تنها شرکت در این مراسمات پیروی از شهدا محسوب نمی شود، ادامه داد: برگزاری این مراسمات لازم بوده ولی کافی نیست امروز اگر می خواهیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم باید همانند آنها رفتار، در مسیر آنها گام برداشته و همانند آنها فکر کنیم.

قابل درک نبودن مقام شهدا برای عده ای

وی با اشاره به فضای معنوی حاکم بر جبهه ها هشت سال دفاع مقدس، گفت: این فضا به گونه ای بوده که افراد برای حضور در آن از همه چیز خود می گذرند.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه این فضای معنوی امروز برحرکت پیاده روی اربعین حسینی (ع) حاکم بوده و هنوز بسیاری از افراد این فضا را درک نمی کنند، افزود: دنیا درک این را نداردکه بیش از ۲۰ میلیون نفر در این مسیر با همه سختی ها و مشقت ها گام بردارند.

وی همچنین به حضور مدافعان حرم در جبهه های مقاومت نیز اشاره و اظهارکرد: اینکه فردی از بودن در کنار خانواده و یا حتی دیدن فرزندنش برای حضور در آن منطقه بگذرد هنوز برای بسیاری قابل فهم و درک نیست.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این عده چون خدا را درک نکرده و نفهمیده اند شهدا را نیز نمی توانند درک کنند، ادامه داد: آمریکا در منطقه با وجود همه ابزارهای و امکانات با برخورد با جوانان شهادت طلب و تمام معادلات آنها برهم خورد.

بسته شدن پرونده داعش درعراق

وی به وضعیت داعش در کشورهای عراق و سوریه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: به فضل خداوند با شرایط به وجود آمده پیش بینی سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سیلمانی درباره نابودی داعش تا دو ماه آینده با توجه به آزادی تقریبی تمام شهرهای عراق به حقیقت پیوسته و پرونده این گروه تروریستی بسته شد.

سردار عبدالله پور تصریح کرد: هیچ کس توان مقابله و جنگ با چنین جنایتکارانی نداشت و این تنها به واسطه حضور جوانان ایرانی و تبدیل کردن جوانان سوری و عراقی به مانند خودبه وجود آمد که این قدرت نیز برگرفته از شهدا بوده است.

وی با بیان اینکه امثال شهید حججی با حضور در همین مجالس شهدا پرواز کردن را آموختند، گفت: آیا امروز فضای جامعه و خانواده های ما همانند شهدا است هر فردی همانند شهدا رفتار کرده و عمل کند عاقبت بخیر می شود در غیر این صورت روی سعادت را نمی بیند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه نظارت بر اعمال و رفتار ما یکی از ویژگی های شهدا است، افزود: باید بسیار دقت کنیم زیرا شهدا از همه ما انتظاراتی همانند توجه و دقت در عبادت ، ولایت پذیری مطلق و دشمن شناسی دارند.

اولین اشتباه دشمن برای تعرض به ایران آخرین اشتباه است

وی ادامه با بیان اینکه متاسفانه امروز نه همانند شهدا ولایت پذیر و دشمن شناس هستیم، تأکید کرد: امروز در حالی که عده ای از هموطنانمان درگیر مصیب و گرفتاری هستند برخی به جان هم افتاده و فعالیت و درگیری های سیاسی وارد این موضوه و در این برهه از زمان کرده اند.

به گفته این مسئول دشمن شناسی بدان معنا بوده که هر هدفی که دشمن از ما انتظار دارند عکس آن عمل کنیم همانند اینکه امروز دشمن به دنبال تفرقه افکنی، ترس از قدرت آنها را می خواهد که باید عکس آن عمل کنیم چیزی که در طی این سال ها ملت ایران بدان عمل کرده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه امروز یک عده انسان های ظالم ، نادان ، همجنس باز برای دنیا تصمیم می گیرند ، ادامه داد: نباید از آنها ترسید زیرا دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی با تأکید توان و قدرت دفاعی بالای جمهوری اسلامی ایران ، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری دیگر زمان بزن و در رو گذشته است کوچک ترین اشتباه از سوی اسکتبار جهانی آخرین اشتباه آنها خواهد بود.

منبع: ایرنا

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها