معاون جهاد کشاورزی استان گیلان:

۳۵ درصد از محصول زیتون استان گیلان روغن‌کشی می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به ارزش غذایی روغن زیتون گفت: ۳۵ درصد برداشت محصول زیتون در استان به‌منظور استحصال روغن و مابقی به‌صورت کنسروی است.

۳۵ درصد از محصول زیتون استان گیلان روغن‌کشی می‌شود


به گزارش سایت خبر فوری به نقل از تسنیم ، حبیب جهانساز عصر امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه استان گیلان 8 هزار و 600 هکتار باغات زیتون دارد، اظهار داشت: عمده باغات زیتون استان گیلان در شهرستان رودبار متمرکز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه بیش از 22 هزار بهره‌بردار از باغات زیتون استان گیلان بهره‌برداری می‌کنند خاطرنشان کرد: تاکنون 70 درصد محصول زیتون از باغات زیتون استان گیلان برداشت شده است.

جهانساز ارزش محصول برداشت شده از باغات زیتون استان گیلان را 42 میلیارد تومان عنوان کرد و با بیان اینکه برداشت زیتون تا پایان آذرماه در گیلان ادامه دارد افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 15 هزار و 600 تن محصول زیتون از باغات زیتون استان گیلان برداشت شود.

وی با تاکید بر اینکه با این میزان برداشت محصول، باغداران رودباری 700 میلیارد ریال درآمد کسب می‌کنند خاطرنشان کرد: امسال با اقدامات ویژه و کنترل مداوم باغات، زیتونکاران گیلانی خسارتی از مگس زیتون متحمل نشدند و این امر در برخی از باغات زیتون استان به میزان حداقلی بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به اینکه 35 درصد برداشت محصول زیتون در استان گیلان به‌منظور استحصال روغن و مابقی به‌صورت کنسروی است افزود: با توجه به ارزش غذایی روغن زیتون توصیه می‌شود کشاورزان به‌طور ویژه به بحث تولید روغن زیتون بپردازند.

منبع: تسنیم

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها