پرداخت ۴۲ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی گیلان

مدیرکل بیمه سلامت گیلان، گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ۴۲ میلیارد تومان بدهی به مراکز طرف های قرارداد با بیمه سلامت در استان پرداخت شده است.

پرداخت ۴۲ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی گیلان

جمشید محمدی، با تاکید بر اینکه همه افراد جامعه باید کرونا را جدی بگیرند اظهار کرد: با وجود همه هشدارهای داده شده در جامعه اما باز هم برخی از افراد ویروس کرونا را جدی نمی‌گیرند و اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند.

وی، با بیان اینکه بیماری کرونا با کسی تعارف ندارد افزود: برای مقابله با کرونا همه باید این ویروس منحوس را جدی بگیریم و برای سلامت خود و دیگران اهمیت قائل باشیم.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان، با بیان اینکه یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۱۰۴ نفر تحت پوشش بیمه سلامت در استان گیلان هستند گفت: ۳۳۰ داروخانه در استان طرف قرار داد با بیمه سلامت هستند.

محمدی، با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون ۴۲ میلیارد تومان بدهی به مراکز طرف های قرارداد با بیمه سلامت در استان پرداخت شده است گفت: در این میان ۱۳ میلیارد تومان به مراکز دولتی و دانشگاهی، شش میلیارد تومان سطح یک روستایی و ۲۳ میلیارد تومان به بخش خصوصی پرداخت شده است.

وی، با اشاره به راه اندازی سامانه# ۱۶۶۶*در بیمه سلامت یادآور شد: بیمه شدگان به منظور مطلع شدن از اعتبار دفترچه های خود از طریق این سامانه ورود کنند.

طرح استحقاق سنجی بیمه سلامت با هدف حذف تدریجی دفترچه کاغذی اجرا می شود

مدیرکل بیمه سلامت گیلان، با اشاره به اجرای طرح استحقاق سنجی بیمه سلامت که در راستای آن نسخه الکترونیکی جایگزین نسخه کاغذی شده است گفت: از اهداف این طرح نسخه نویسی الکترونیکی و حذف تدریجی دفترچه کاغذی بیمه، افزایش صحت و دقت در نوشتن نسخه، مشاهده اطلاعات هویتی و اقلام دارویی تجویز شده قبلی برای بیمار است.

محمدی، خاطرنشان کرد: در طرح استحقاق سنجی، بیمه شده فقط با اعلام شماره ملی خود در داروخانه می تواند داروهای خود را خریداری و از مزایای بیمه استفاده کند.

وی، در پایان با اشاره به اینکه رسانه‌ها همواره نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقاء سواد سلامت داشته و دارند بیان کرد: رسانه‌ها با ورود تخصصی و فنی به حوزه سلامت می‌توانند در ارتقای اهداف کلان سلامت به ویژه آگاه سازی در زمینه ویروس کرونا به مردم جامعه موثر باشند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها