بهره برداری از دستگاه رادیوتراپی شتاب دهنده برای بیماران سرطانی در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: دستگاه رادیوتراپی شتاب دهنده انرژی بالا که در سیر درمان بیماران سرطانی مورد استفاده قرار می گیرد در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری از دستگاه رادیوتراپی شتاب دهنده برای بیماران سرطانی در گیلان

دکتر ارسلان سالاری، در حاشیه افتتاح بهره برداری از دستگاه رادیوتراپی شتاب دهنده با انرژی بالا دولتی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این دستگاه در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت به بهره‌برداری رسید.

وی، با بیان اینکه دستگاه رادیوتراپی شتاب دهنده انرژی بالا که در سیر درمان بیماران سرطانی مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: دستگاه مذکور در درمان انواع سرطان ها نظیر گوارش، کبد، مجاری ادراری، مغز و یا برای درمان تومورهای سطحی مثل سرطان های پوست، پلک و یا در مراحل انتهایی رادیوتراپی سرطان سینه که خارج از شیمی درمانی نیازمند رادیوتراپی با انرژی بالا بوده کاربرد دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اعتبار اختصاص یافته برای بهره برداری از این دستگاه را ۳۰ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: تا پیش از این بیماران گیلانی؛ به ناچار به دلیل فقدان این دستگاه باید در تهران و یا در بخش خصوصی خدمت می‌گرفتند، اما امروز پس از حدود ۱۰ سال این دستگاه در مرکز رازی شهر رشت در راستای ارائه خدمت به بیماران گیلانی به بهره برداری رسید.

سالاری، ادامه داد: با بهره برداری از دستگاه رادیوتراپی شتاب دهنده انرژی بالای مرکز دانشگاهی رازی، ماهیانه حدود ۷۰ بیمار پذیرش خواهند شد.

وی، خاطرنشان کرد: این دستگاه حدود ۱۰ سال پیش با اعتبار یک میلیون و دویست هزار یورو خریداری و نصب شده اما به دلیل مشکلات فنی و نداشتن مجوزهای لازم، بلا استفاده بود و هم اکنون پس از طی مراحل فنی و اخذ مجوز بهره برداری از سازمان انرژی اتمی ایران به بهره برداری رسید.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها