گیلان بحران آب کشاورزی ندارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: گیلان بحران آب کشاورزی ندارد و فقط به صورت لکه‌ای برخی از شالیزارها تنش آبی دارند.  

گیلان بحران آب کشاورزی ندارد

وحید خرمی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر در استان گیلان بحران آب کشاورزی نداریم، گفت: در خارج از شبکه سفیدرود و در اراضی سنتی آبخور به صورت لکه‌ای و موردی گزارشاتی مبنی بر تنش آب بوده که همین موارد اندک نیز با کمک شالیکاران و همه دست اندرکاران استانی و محلی برطرف می شود.

وی، با توجه به اعلام هواشناسی گیلان مبنی بر عدم بارش باران موثر در ۶۰ روز گذشته در سطح استان یادآور شد: در استان گیلان سال هایی بوده که ۷۵ روز بارندگی نداشتیم و حتی سد مخزنی نیز به طور کامل در آن سال ها آبگیری نشده بود، ولی آن سال ها نیز با موفقیت فصل زراعی را پشت سر گذاشته ایم و ادامه داد: این تجربه ها باعث شده تا با سناریوهای مختلف جهت تأمین و توزیع آب کشاورزی اقدام کنیم.

خرمی، در ادامه در خصوص وضعیت سد سفیدرود خاطرنشان کرد: حجم مخزن سد سفید رود در شانزدهم تیرماه، ۶۴۳ میلیون متر مکعب با دبی ورودی ۲۲ و دبی خروجی ۲۱۵ متر مکعب بر ثانیه است.

وی، حجم آب تحویلی سد سفیدرود از طریق شبکه های آبیاری به ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی شالیزارهای تحت این شبکه را یک میلیارد و ۵۳۴ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این مقدار آب از طریق تونل آب بر فومنات به دشت فومنات، کانال چپ سنگر به شالیزارهای دشت مرکزی و کانال راست سنگر به شالیزارهای شرق استان گیلان انتقال و توزیع شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها