۸۰۰۰ گیلانی تاکنون برای شرکت در اربعین حسینی به مرز عراق اعزام شده‌اند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان گفت: از ابتدای آبان ماه تاکنون ۸ هزار زائر اربعین از استان گیلان به‌منظور سفر به اربعین حسینی به مرز عراق اعزام شده‌اند.

۸۰۰۰ گیلانی تاکنون برای شرکت در اربعین حسینی به مرز عراق اعزام شده‌اند


به گزارش سایت خبر فوری به نقل از تسنیم، محمدرضا نازک‌کار عصر امروز در نشست ستاد اربعین اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان اظهار داشت: استفاده از تمامی توان وظرفیت ناوگان حمل ونقل عمومی استان گیلان به‌منظور جابه‌جایی زائران اربعین حسینی اولویت اقدامات این نهاد در ایام اربعین است.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود شهروندان در ایام اربعین حسینی از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای آبان ماه تاکنون 8 هزار زائر اربعین از استان گیلان به‌منظور سفر به اربعین حسینی به مرز اعزام شدند.

نازک‌کار با تاکید بر اینکه این جابه‌جایی توسط 257 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری گیلان انجام شده است گفت: در مدت زمان مذکور 8 هزار و 723 نفر از زائران غیر‌ایرانی از کشورهای آذربایجان، گرجستان، داغستان و روسیه برای شرکت در مراسم اربعین از مرز زمینی آستارا وارد گیلان شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان خاطرنشان کرد: زائران غیر ایرانی توسط 127 دستگاه اتوبوس، 20 دستگاه مینی‌بوس، 11 دستگاه ون و 71 دستگاه خودروی سواری به مرز شلمچه اعزام شدند.

نازک‌کار با بیان اینکه هفته آینده هیئتی متشکل از اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان به‌همراه نمایندگانی از تشکل‌های صنفی استان به مرز مهران اعزام می‌شوند گفت: این هیئت به‌منظور نظارت ویژه از روند بازگشت زائران به مرز مهران اعزام‌ می‌شوند.

وی از کشیک شبانه‌روزی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در پایانه مسافری رشت به‌منظور نظارت بیشتر بر عملکرد حوزه حمل و نقل مسافر استان در ایام اربعین خبر داد و اظهار داشت: کشیک مذکور به‌طور شبانه‌روزی فعالیت دارد.

نازک‌کار با بیان اینکه این اداره‌کل در راستای انتقال تجهیزات تدارکانی و ارسال نذورات مردم استان نیز پشتیبانی لازم را با هماهنگی جهت اعزام ناوگان حمل و نقل کالای مورد نیاز انجام داده است افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مسئولیت کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین گیلان را برعهده دارد.

انتهای پیام/

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها