رئیس دانشگاه گیلان؛

اولویت اول استان و دانشگاه گیلان رشته گردشگری است

رئیس دانشگاه گیلان گفت: اولویت اول استان رشته گردشگری است که ما باید به این سمت برویم البته بعضی از رشته‌ها موردنیاز هستند اما در اولویت نیستند.

اولویت اول استان و دانشگاه گیلان رشته گردشگری است



به گزارش سایت خبر فوری به نقل از فارس، احمد رضی امروز در نشست خبری با اشاره به تعداد دانشجویان دانشگاه گیلان اظهار کرد: تعداد افرادی که به ما اعلام‌شده بود برای ثبت‌نام بیش از 5 هزار نفر دانشجو بود که تعداد 4 هزار 500 نفر در 64 رشته مقطع کارشناسی و 166 رشته کارشناسی ارشد و 93 رشته مقطع دکتری در دانشگاه گیلان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: علاوه بر مقاطع موجود در دانشگاه ما مقطع پست دکتری را هم داریم که از جهات مختلف دسته‌بندی می‌کنیم به‌گونه‌ای که دانشجویان در ده رشته کارشناسی ارشد به‌صورت الکترونیکی و بدون حضور تحصیل می‌کنند و حدود 70 دانشجو خارجی هم در دانشگاه گیلان تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه گیلان بیان کرد: حدود 58 درصد ورودی دانشجویان امسال دختر و حدود 42 درصد پسر هستند که نسبت به پارسال تغییر چندانی نداشته است.

رضی بابیان اینکه باید در تأسیس رشته‌های جدید به نیازهای استان توجه کنیم گفت: ما باید به رشته‌های که در مرزهای دانش تحصیل می‌کنند توجه کنیم البته اغلب رشته‌های ما متناسب با نیازهای استان بوده است و هرکدام از رشته‌ها گرایش‌های مختلفی دارند.

وی تصریح کرد: در تأسیس رشته‌های جدید باید با برنامه عمل کنیم و در برنامه پنج‌ساله هم تقاضا رشته‌های جدید بررسی‌شده است و حتماً نیازهای استان باید بررسی شود.

رئیس دانشگاه گیلان بابیان اینکه امکان اینکه تمام رشته‌ها در استان باشد نیست گفت: اولویت اول استان رشته گردشگری است که ما باید به این سمت برویم البته بعضی از رشته‌ها موردنیاز هستند اما در اولویت نیستد.

رضی گفت: هدف آموزش عالی این است که دانشجویان علاوه بر تحصیل زندگی را یاد بگیرد و در مراحل مختلف از آن بهره ببرند.

وی با اذعان به اینکه امکانات رفاهی در دانشگاه‌های دولتی متنوع است بیان کرد: دانشگاه‌های دولتی ملزم هستند که امکانات را برای دانشجوها فراهم کنند و در بحث تغذیه در دانشکده‌های مختلف غذاخوری‌های مختلف داریم و پخت غذاها هم به‌صورت صنعتی بوده و حتی معاونت دانشجویی ما امسال تنوع غذایی ایجاد کردند.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به تعداد دانشجویانی که در خوابگاه حضور دارند افزود: 3800 نفر از دانشجویان دانشگاه گیلان در خوابگاه حضور دارند که از این تعداد 2 هزار 25 نفر دختر و بقیه پسر هستند.

وی بابیان اینکه خوابگاه‌های ما با توجه به تعداد دانشجویان حاضر در آن خیلی وضعیت مناسبی ندارد گفت: دانشجویان غیربومی ما حدود 45 درصد دانشجویان ما هستند که تعداد آن‌ها حدود 8 هزار نفر بوده اما همه آن‌ها تمایل به خوابگاه ندارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها