از رویا تا واقعیت؛

سلام بسکتبال گرگان به آسیا/ نزدیک‌تر از همیشه به جام

تیم شهرداری گرگان با راهیابی به فینال لیگ برتر بسکتبال ایران رویای هوادارانش را به واقعیت تبدیل کرد تا ضمن کسب مجوز حضور در رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا بیشتر از همیشه به جام قهرمانی بسکتبال ایران نزدیک باشد.

سلام بسکتبال گرگان به آسیا/ نزدیک‌تر از همیشه به جام

به گزارش خبر فوری ، همه چیز برای برگزاری جشنی بزرگ در گرگان مهیا بود، اتفاقی که شاید فقط بسکتبال می‌توانست در این شهر آن را رقم بزند.

شهرداری گرگان پرهوادارترین تیم بسکتبال ایران در مرحله نیمه نهایی تا پیش از برگزاری دیدار چهارم از تیم قدرتمند و پرمهره شیمیدر دو بر یک پیش افتاده بود و گرگانی‌ها برای برگزاری دیدار چهارم و سرنوشت ساز در عصر جمعه بارانی گرگان لحظه شماری می‌کردند تا برای نخستین بار تیم محبوب خود را در فینال لیگ برتر بسکتبال و رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا ببینند.

بلیط فروشی از صبح جمعه آغاز شد و قبل از ظهر تمام بلیط‌ها فروش رفت، اتفاقی که فقط برای دربی فوتبال ایران بین استقلال و پرسپولیس در کشورمان رخ می‌دهد، بیش از چهار هزار عاشق بسکتبال گرگان در فاصله سه ساعت مانده به آغاز بازی سالن امام خمینی را پر کردند و هزاران عاشق دیگری که به دلیل تکمیل ظرفیت پشت درب‌ها ماندند تا بازی تیم محبوب‌شان را از تلویزیون تماشا کنند.

اتمسفر سالن امام خمینی گرگان متفاوت با تمام دیدارهای سال‌های اخیر تیم بسکتبال این شهر بود و اشتیاق و میل به پیروزی را می‌شد در چشمان تمام بازیکنان شهرداری گرگان دید.

تماشاگران گرگانی مانند دیدار روز گذشته سالن امام خمینی را برای بازیکنان و کادر فنی شیمیدر به جهنم تبدیل کردند تا به رویای خود دست پیدا کنند.

چهار هزار نفری که از ساعت‌ها قبل از بازی تیم شهرشان را تشویق کردند و در جریان بازی و پس از بازی هم یک لحظه از حمایت پر هوادارترین تیم بسکتبال ایران دست نکشیدند.

این انرژی در تمام طول بازی به بازیکنان منتقل شد و یاران حمیدرضا کلاسنگیانی مقتدرانه و با نتیجه 74 بر 60 حریف خود را شکست دادند تا شهرداری گرگان برای نخستین بار در تاریخ به فینال لیگ برتر بسکتبال صعود و جواز حضور در رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا را کسب کند.

شادی بازیکنان، هواداران و کادر فنی تا ساعت‌ها پس از این دیدار ادامه داشت و آنها رویایی که سال‌ها در انتظارش بودند را به واقعیت تبدیل کردند.

این برای نخستین بار است که شهرداری گرگان فینالیست لیگ برتر بسکتبال ایران می‌شود، هر چند در فرمت قبلی و بیش از دو دهه قبل نماینده گرگان دو بار فینالیست شده بود اما صعود به این فینال از آنجایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بسکتبال گرگان برای نخستین بار در رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا حضور خواهد یافت.

باور رسیدن به فینال و کسب مجوز حضور در رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا آنقدر قوی بود که هواداران گرگانی از قبل بنری با عنوان «سلام آسیا» تهیه کرده بودند.

نکته‌ای که شاید بیش از هر زمان دیگری به چشم آمد بیرون ماندن خیلی از تماشاگران بود که دیگر جایی برای تشویق تیم خود در سالن امام خمینی گرگان نداشتند و نیاز سالن بزرگ‌تر برای بسکتبال گرگان بیش از پیش احساس شد.

اما بخش دردناک جشن امروز حضور نداشتن بانوان در سالن امام خمینی گرگان بود، اینجا تنها شهر ایران است که به بانوان اجازه حضور در سالن بسکتبال را نمی‌دهند تا بانوان علاقمند به این رشته هیچ گاه نتوانند بازی‌های تیم محبوب شهرشان را از نزدیک ببینند.

حالا شهرداری گرگان در فینال لیگ برتر بسکتبال ایران است و باید برای کسب جام قهرمانی به مصاف پالایش نفت آبادان برود، رقابت فینال مانند نیمه نهایی به صورت سه از پنج است که دیدارهای اول و دوم روزهای 6 و 7 اردیبهشت در گرگان و دیدارهای سوم و چهارم روزهای 11 و 12 اردیبهشت در آبادان برگزار می‌شود و در صورت تساوی دیدار پنجم روز 15 اردیبهشت در گرگان خواهد بود.

فقط یک خوان دیگر در راه کسب جام قهرمانی لیگ برتر بسکتبال ایران باقی مانده و جهنم گرگان ملقب به قلعه عقاب‌ها انتظار حریف بعدی را می‌کشد تا مهم‌ترین اتفاق تاریخ ورزش گرگان را رقم بزند و پایتخت هواداران بسکتبال ایران دوباره پاینخت بسکتبال ایران شود.

خبرنگار: محمد صالحی

منبع: خبر فوری

73

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها