«خبر فوری» شانس صعود نماینده گلستان به لیگ دو فوتبال را بررسی می کند؛

دارایی گز به دنبال تاریخ ­سازی در فوتبال گلستان

تیم دارایی گز می خواهد با صعود به لیگ دسته دوم نام خود را در تاریخ فوتبال گلستان ماندگار کند.

دارایی گز به دنبال تاریخ ­سازی در فوتبال گلستان

به گزارش خبر فوری ، تنها نماینده فوتبال گلستان در لیگ دسته سوم کشور شرایط مطلوبی در گروه دوم این مسابقات دارد. «دارایی­ گز» که با اقتدار مرحله نخست را پشت سر گذاشته اکنون وضعیت بسیار خوبی در مرحله نهایی این مسابقات دارد و یکی از بخت­ های اصلی صعود به لیگ دسته دوم محسوب می ­شود.

نماینده گلستان هم اکنون پس از گذشت 15 هفته از رقابت ها با کسب 31 امتیاز و تنها به علت تفاضل گل کمتر نسبت به تیم صدرنشین در مکان دوم قرار دارد و فوتبالدوستان گلستانی امید بسیاری به کسب موفقیت این تیم دارند.

هرچند سخنانی مبنی بر صعود دوتیم از هر گروه به لیگ بالاتر شنیده می­ شود اما تا این لحظه این مطالب در حد گمانه زنی بوده و طبق اعلام مسئولان برگزاری تنها تیم سرگروه جواز صعود را به دست خواهد آورد.

شانس دارایی برای صعود چقدر است؟

دارایی در فاصله 3 هفته مانده به پایان رقابت­ ها با اختلاف 2 امتیازی نسبت به تیم­ های سوم و چهارم از حاشیه امنیت نسبی برخوردار است. نماینده گلستان از دو بازی خانگی اخیر تنها 2 امتیاز کسب کرده و از دست دادن 4 امتیاز کار صعود را کمی دشوارتر کرده است.

هم اکنون 5 تیم برای کسب عنوان قهرمانی رقابت می­ کنند و بازی­ های باقی­ مانده تیم (تیم ­های) صعودکننده را مشخص خواهد کرد.

کلید صعود در شوش است

با نگاهی به سه بازی پایانی تیم های مدعی متوجه می­شویم که سطح بازی­های باقی­مانده دارایی به ترتیب متوسط، آسان و سخت است. گزی­ها در هفته پیش رو باید به در خانه تیم میان جدولی آریا سنگسر سمنان به میدان بروند، سپس در هفته ماقبل پایانی آخرین بار در خانه به مصاف تیم قعرنشین نفت ایرانیان تهران خواهند رفت.

دشوارترین بازی دارایی در هفته پایانی رقابت­ ها و در زمین تیم مدعی استقلال شوش است؛ جایی که فوتبالیست­ های گلستانی احتمالاً باید کلید صعود را در آن جستجو کنند.

اگر کار به هفته آخر کشیده شود مسلّماً بیم بسیاری فوتبالدوستان گلستانی را در بر می ­گیرد زیرا نماینده شوش در زمین خود تاکنون به تیمی باج نداده و برای آزمودن بخت صعود خود مطمئناً با تمام قوا رودرروی دارایی خواهد ایستاد.

البته جایی برای ناامیدی نیست زیرا سایر تیم ­های مدعی نیز حداقل یک بازی دشوار خواهند داشت؛ تیم صدرنشین ویستا توربین تهران در هفته پایانی باید در خانه تیم سختکوش ذوالفقار کاشان به میدان برود. ملی حفاری اهواز تیم سوم جدول نیز این هفته میهمان تیم کاشانی خواهد بود.

هرچند 5 تیم از شانس صعود برخوردار هستند اما کارشناسان معتقدند یکی از سه تیم اول جواز صعود را به دست خواهد آورد.

محقق نشدن وعده ­های مالی کار دارایی را سخت ­تر کرد

یکی از مهمترین مشکلاتی که این روزها دارایی با آن دست و پنجه نرم می کند کمبود شدید منابع مالی و عدم تحقق وعده های مدیران ارشد استان است. استاندار سابق در آخرین جلسه­ ای که با حضور مدیران و بازیکنان تیم دارایی تشکیل داد، کمک 300 میلیون تومانی را وعده داده بود اما اکنون پس از گذشت چندین ماه و در شرایطی که به پایان مسابقات نزدیک شده­ ایم اطلاعات دریافتی ما حاکی از تحقق حدود 10 درصدی این وعده است.

یقیناً در صورت وفای به عهد مدیران استانداری نماینده فوتبال استان با دغدغه ذهنی بسیار کمی وارد مسابقات می ­شد و چه بسا پیش از پایان رقابت ­ها تکلیف صعودش را مشخص می ­کرد.

باتوجه به اینکه تا به حال هیچ نماینده ­ای فوتبال گلستان نتوانسته از لیگ سه به لیگ دو صعود کند دارایی می ­تواند با تحقق این موضوع نام خود را برای اولین بار در تاریخ فوتبال استان مطرح کند.

علی ایّحال دارایی سه فینال تا صعود به لیگ دو فاصله دارد؛ نخستین فینال شنبه 31 فروردین در سمنان خواهد بود.

خبرنگار: محمد امین شعبانی

منبع: خبر فوری

73

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا ماهرخ
    0

    نگارنده محترم لطفا با تحقیق کامل متن بنویسید دوست عزیز قبلا عقاب گنبد و سپس اترک گرگان از لیگ سه به لیگ دو سابقه صعود دارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها