تمرکز اقدامات در مناطق سیل‌زده کاهش آسیب‌ها و خسارت‌ها باشد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اقدامات در مناطق سیل زده را باید به سمت کاهش آسیب ها، صدمات و خسارات متمرکز کرد.

تمرکز اقدامات در مناطق سیل‌زده کاهش آسیب‌ها و خسارت‌ها باشد

امیر دریادار حسین خانزادی در بدو ورود به گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش های زیادی توسط مردم، بخش های دولتی و خصوصی و مجموعه نیروهای مسلح در مناطق سیل زده گلستان انجام شد و نیروی دریایی نیز از ابتدای این واقعه پای کار بود.

وی افزود: بالگردها، امکانات درمانی، غواصی، قایق ها و سایر ظرفیت هایی که می توانست در مرحله اول سیلاب کمک رسان مردم باشد، به منطقه وارد شد.

خانزادی تصریح کرد:‌ در بازدیدی که امروز از منطقه خواهیم داشت،‌ موقعیت را به دقت بررسی خواهیم کرد تا ببینیم چگونه می توان ظرفیت های نیروی دریایی و ملی را مجددا به سمت رفع گرفتگی های خروجی آب هدایت کرد تا خسارات شهر گمیشان که در محدوده خطر آبگرفتگی است، کاهش یابد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: باید اقدامات را به سمت اولویت هایی که آسیب ها و صدمات و خسارات را کاهش می دهد، متمرکز کرد. نباید به این موضوع لحظه و مقطعی نگاه کرد و نیاز به جریان پیوسته کمک است. ما در مجموعه نیروهای مسلح این تعهد را داریم که تا انتها در کنار مردم سیل زده باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مجموعه ظرفیت های دریای خزر در حوزه های ملی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، باید توسعه پیدا کند. امروز در دریای خزر با محدودیت بارج و کرین بارج برای جابجایی رسوبات دهانه رودخانه ها مواجه هستیم.

خانزادی تصریح کرد: در حادثه ناوشکن دماوند با این مشکل مواجه شدیم و بعد از آن برای حل این مشکل هدف گذاری شد و کرین بارج نیروی دریایی در حال ساخت است و امیدواریم ساخت آن در نیمه اول سال ۹۸ به اتمام برسد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اهمیت وحدت و همدلی، خاطرنشان کرد: الان زمان این نیست که هر کسی در هر حوزه ای تقصیر را به گردن دیگری بگذارد، همه تلاش ها باید معطوف به حل مشکل بوجود آمده باشد.

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها