معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان هشدار داد:

وبا و هپاتیت در کمین سیل زدگان گلستانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بیماری‌های خطرناکی مانند وبا و «هپاتیت آ» در کمین سیل زدگان گلستانی است.

وبا و هپاتیت در کمین سیل زدگان گلستانی

سراج الدین عارف نیا در گفتگو با خبر فوری در رابطه با بیماری هایی که امکان دارد سیل زدگان را تهدید کند، اظهار کرد: وبا، هپاتیت آ، بیماری های اسهالی و نوعی بیماری عفونی از طریق آب و غذای آلوده مهمترین بیماری هایی هستند که سیل زدگان در معرض ابتلا به آن ها قرار دارند.

وی افزود: مسمومیت غذایی یکی دیگر از بیماری هایی است که سیل زدگان و افراد ساکن در کمپ ها را تهدید می کند، برخی از خانواده ها هستند غذایی که در کمپ دریافت می کنند نگه می دارند و چند ساعت بعد آن را مصرف می کنند که این کار اشتباهی است و هر غذایی که در کمپ دریافت می کنند باید ظرف یک ساعت مصرف شود.

عارف نیا ادامه داد: توصیه می کنیم افراد سیل زده ای که در منازل خود ساکن هستند و آب آن ها قطع و وصل شده است حتما آب مصرفی خود را بجوشانند، این جوشیدن موجب می شود هم میکروب وبا و هم ویروس هپاتیت آ از بین می رود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با هماهنگي آبفار بحث آموزش و اطلاع رسانی را دنبال می کنیم.

عارف نیا ادامه داد: تاکنون مورد اپیدمی گزارش نشده است به جز اسهال که می تواند تابع فصل هم باشد و ویروس اسهال از طریق هوا منتشر شده باشد.

وی افزود: در حال حاضر ترس ما از وبا و هپاتیت آ بوده و توصیه می کنیم غذاهای کنسروی حتما قبل از مصرف جوشانده شود.

معاون درمان علوم پزشکی گلستان گفت: هلال احمر قبل از اینکه غذاهای کنسروی را توزیع کند آن ها را به مدت 20 دقیقه می جوشاند اما برخی از خیرین یا افراد دیگر که به صورت خودجوش اقدام به توزیع کنسرو بین سیل زدگان می کنند این کار راانجام نمی دهند و متاسفانه در کنسروهای نجوشیده سمی وجود دارد که می تواند منجر به فلج شدن افراد شود.

منبع: خبر فوری

73

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها