فرماندار رامیان:

رامیان در سیل 70 میلیارد تومان خسارت دید

فرماندار رامیان از خسارت بیش از 70 میلیارد تومانی شهرستان در سیلاب اخیر خبر داد.

رامیان در سیل 70 میلیارد تومان خسارت دید

محمود سالاری در گفتگو با خبر فوری بااشاره به وضعیت شهرستان رامیان در سیلاب اخیر اظهار کرد: باتوجه به اینکه شیب شمال به جنوب در رامیان مطلوب است، آبگرفتگی در مناطق بالادستی نداشته ایم اما در مناطق پایین دست از سمت جاده سراسری به سمت شمال متاسفانه با آبگرفتگی زمین های کشاورزی مواجه بودیم.

سالاری افزود: حدود 12 هزار هکتار اراضی کشاورزی ما شامل گندم، کلزا، گوجه فرنگی و انواع صیفی جات دچار آبگرفتگی شد که در اکثر این اراضی محصول کشت شده و بخشی به طور کلی از بین رفته است.

وی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری یا کاهش آسیب های سیلاب گفت: باتوجه به اینکه بنده در گذشته سه بار تجربه بحران سیل را داشته ام، از شهریور امسال پیش بینی چنین بارندگی هایی را می کردم بنابراین به مدت دو ماه بیل مکانیکی از مدیریت بحران استان به کار گرفتیم و گذرگاه های آب و کانال ها را بازسازی کردیم.

به گفته وی، این اقدام موجب شد بخش عمده ای از اراضی مردم مصون بماند و بابت این اتفاق، شهروندان بسیار خرسند هستند.

فرماندار رامیان ادامه داد: البته در برخی مناطق، کشاورزان نسبت به خواسته های ما مقاومت کرده و همکاری نکردند که چنانچه این مقاومت نبود با خسارت های بسیار کمتری روبه رو بودیم.

سالاری با اشاره به خسارت های شهرستان در روزهای اخیر گفت: در بخش های کشاورزی، راه، برق، اماکن مسکونی و آب و فاضلاب شهری و روستایی بیش از 70 میلیارد تومان برآورد خسارت داشته ایم که البته بازدیدها و بررسی ها همچنان ادامه دارد.

وی درباره مشکلات موجود شهرستان بیان کرد: علت آنکه بازگشایی معابر روستاهای بالادست کمی طولانی شد، خاک جنگل در مناطق شیبدار اشباع شده بود و درختان کم عمق به همراه خاک وارد جاده شده بودند.

اهالی روستای کشکک تخلیه می شوند

فرماندار رامیان با اشاره به رانش زمین در روستای کشکک اظهار کرد: در روستای کشکک صدها درخت در کنار جاده افتاده بود و امروز به من اعلام کردند رانش این روستا فعال شده است.

سالاری ادامه داد: امروز از این روستا بازدید کردم و متوجه اوضاع خطرناک آن شدم. پس از بازدید با مدیریت بحران استان تماس گرفتم و به هلال احمر دستور دادم 20 تخته چادر تهیه کنند و در اختیار اهالی روستا قرار دهند که در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: به دهیار روستا اعلام کردم اهالی آنجا امشب محل سکونت خود را تخلیه کنند و در چادرها، مساجد و منازل امن اسکان یابند تا فردا صبح گروه های تخصصی بررسی های لازم را انجام دهند.

فرماندار رامیان تصریح کرد: یک سوم روستای کشکک، رانشی است و باید با تمهیدات مهندسی کنترل و هیچگونه ساخت و ساز و سکونت نباید انجام شود.

به گفته سالاری، این روستا حدود یک هزار جمعیت دارد و بنا داریم بعد از رفع مشکل و ایمن سازی، اهالی روستا در همان روستا ساکن شوند.

منبع: خبرفوری

73

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها