اعتبارات سال آینده گلستان ۷۵۰ میلیارد تومان است

اعتبارات سال آینده گلستان ۷۵۰ میلیارد تومان است

حسین پیش‌قدم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: 79 میلیون و 976 هزار نفر جمعیت کشور تخمین زده شده که از این میزان، جمعیت استان گلستان بالغ بر یک میلیون و 868 هزار و 819 نفر است.

وی تصریح کرد: از لحاظ سهم جمعیتی استان گلستان 2.33 درصد سهم جمعیت کشور را به خود اختصاص داده و در این شاخصه استان تهران بیشترین سهم جمعیتی را دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان با بیان اینکه استان گلستان از نظر جمعیت رتبه 14 را در کشور در سرشماری سال 1395 بدست آورده است، یادآور شد: رشد سالانه سرشماری نسبت به دوره گذشته 1.24 در کشور بوده و در استان گلستان این شاخصه 1.1 است.

پیش‌قدم با بیان اینکه در شاخصه رشد سالانه رتبه 19 را استان گلستان بدست آورده، گفت: خراسان شمالی بیشترین و همدان کمترین رشد سالانه را نسبت به سرشماری دوره گذشته داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان تاکید کرد: بیش از 20 هزارمتر مربع استان گلستان وسعت دارد و 2.33 از جمعیت کشوری را به خود اختصاص داده و این در حالی است که از منظر وسعت 1.25 درصد را داریم.

پیش‌قدم افزود: تراکم نسبی جمعیت نفر به کیلومتر مربع در کشور 49 نفر است و در استان گلستان 91.8 درصد تخمین زده می‎شود که از این نظر جزء استان‎های پرجمعیت هستیم.

وی تاکید کرد: استان‎ تهران بیشترین جمعیت و استان خراسان جنوبی کمترین جمعیت را براساس سرشماری سال 1395 داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان یادآور شد: از نظر کمی و کیفی سرشماری نفوس مسکن به جدیدت به لحاظ دقت و صحت پیگیری کردیم و توانستیم رتبه 10 سرشماری اینترنتی را کسب کنیم و از نظر میزان مشارکت نیز 10 درصد از میانگین کشوری بالاتر بودیم.

پیش‌قدم تاکید کرد: استان گلستان رتبه 5 از نظر شاخص سرشماری حضوری و رتبه برتر از نظر ای.تی را در کشور داشته و رتبه 15 را در نفوس و مسکن سرشماری سال 1395 به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: 25 میلیارد و 700 میلیون تومان کسری حقوق و مزایا داریم که با تعاملاتی شده این کسری را جبران خواهیم کرد و استان گلستان در سال 1395 هیچ مشکلی از این نظر نخواهد داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان بیان داشت: در لایحه بودجه سال‌جاری این موضوع را اندیشیده‎ایم و کل کسری را در اعتبارات استان دیده شده و از این حیث با رشد 27 درصدی از اعتبارات هزینه‎ای رو به رو بودیم.

پیش‌قدم به اعتبارات عمرانی و تملکات دارایی‎های سرمایه‎ای اشاره کرد و افزود: مجموعه اعتبارت سال 1395 بالغ بر 450 میلیارد تومان بود و در سال 1396 توانستیم رشد قابل توجه‎ای در این اعتبارت داشته باشیم.

وی بیان داشت: استان گلستان افزود: 750 میلیارد تومان اعتبارات استانی در سال آینده در نظر گرفته شده که از این میزان 105 میلیارد تومان اعتبارت توسعه زیرساخت استان با توجه به تخصیصاتی که شده، انجام شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان با بیان اینکه اعتبار 85 میلیارد تومان در راستای توسعه استانی امسال در نظر گرفته شده، افزود: در ماده 180 توازن منطقه‎ای نیز رشد خوبی داشتیم و توانستیم اعتبارت خود را به 159 میلیارد تومان برسانیم.

وی به عرصه اقتصاد مقاومتی در سال 1395 اشاره کرد و افزود: 24 جلسه را در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان برگزار کردیم که تقریبا 178 مصوبه در این ستاد داشتیم که در نوع خود کم‎نظیر است و جایگاه خوبی را در حوزه اقتصاد مقاومتی خواهیم داشت.

پیش‌قدم با بیان اینکه 400 واحد صنعتی در حوزه اقتصاد مقاومتی از تسهیلات بانکی بهرمند شدند، افزود: 119 دوره آموزشی در سال جاری در استان گلستان برگزار کردیم و 7 هزار و 393 شرکت‌کننده در یک هزار و 572 ساعت حضور داشتند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها