استان گلستان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

استان گلستان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

ابراهیم کریمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار داشت: در ستاد تسهیلات سفر از مدت‎ها قبل برای پذیرائی و استقبال و اسکان از مسافران نوروزی برنامه‎ریزی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان‎ها وظیفه ستاد بر عهده فرمانداران است و در همه شورای اداری شهرستان در تسهیلات سفر حضور پیدا کردیم و اقدامت کافی انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان ابراز داشت: حدود 30 کیوسک اطلاع‎رسانی در سطح استان در ایام نوروزی در نظر گرفته شده و همچنین در مبادی خروجی و ورودی استان کمپ‎هایی را دایر کرده‎ایم.

کریمی با بیان اینکه 62 پایگاه انتظامی در سطح استان گلستان در نظر گرفته شده است، افزود: هلال احمر نیز 20 پایگاه ثابت و 12 پایگاه سیار در نظر گرفته و در این مدت 118 نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر در مسیر جاده‎ها به مسافران خدمات‎رسانی خواهند کرد.

وی تاکید کرد: 46 پایگاه اورژانس در سطح استان گلستان در ایام نوروز فعال است و بازرسان گردشگری، بهداشت و تعزیرات حکومتی در سطح استان به کارگیری شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان با بیان اینکه 18 شرکت بیمه در سطح استان در ایام نوروز فعال خواهند بود، افزود: 4 مرکز امداد خودرو نیز در سطح استان گلستان وجود دارد که در ایام نوروز به مسافران خدمات‎رسانی می‎کنند.

کریمی تاکید کرد: برنامه‎های شاخص استان برای ایام نوروزی انجام شده و امسال "شعار نوروز متفاوت" را در نظر گرفتیم و قرار است در همه استان‎ها این اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه در شعار نوروزی استان موضوع نگارستان و اکوتوریست استان گلستان را تصویب کردیم، یادآور شد: در برنامه‎های شاخص نوروز سال 1396، 5 نوروزگاه در 5 نقطه استان انجام خواهد شد و تلاش شده که از صدا و سیمای استان گلستان این آئین‎ها پخش شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان تاکید کرد: 2 بازارچه مشترک با استان خراسان شمالی و مازندران در شهرستان‎های بندرگز و پارک ملی در گالیکش در ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

کریمی با بیان اینکه 50 روستا با همکاری امور روستایی در مسیر جاده اصلی جشنواره روستایی برگزار می‎کنند ، افزود: 2 بازارچه دائمی صنایع دستی در سطح استان گلستان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از طرح همیار گردشگر با همکاری آموزش و پرورش در استان رونمایی خواهیم کرد، گفت: با همکاری نزدیک دادگستری استان، موضوع خانه مسافرها و کارتن به دست‎ها را به سرانجام خوبی رساندیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان بیان داشت: امید داریم امسال معضل کارتن به دست‎ها در سطح استان برطرف شود.

کریمی با بیان اینکه سامانه 09629 در کل استان برای رسیدگی به شکایات فعال است، بیان داشت: امسال شهر برتر در استان را انتخاب خواهیم کرد و قرار است در کشور نیز شهر برتر انتخاب شود و امید داریم در انتخاب شهر برتر در کشور جایگاهی داشته باشیم.

وی افزود: مسیر سبز و پایگاه سبز اتفاق خوبی است که امسال اتفاق افتاده و نگهداری این‎ها خیلی مهم است که باید فرایندی در این خصوص داشته باشیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها