تقدیر از ۶ کشاوز نمونه گلستان

سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی به‌صورت وبینار با سراسر کشور با حضور دکتر روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

تقدیر از ۶ کشاوز نمونه گلستان

در این مراسم که به‌صورت همزمان با حضور مسئولان در سالن اجتماعات استانداری گلستان و فرمانداری گنبدکاووس برگزار شده بود، از حسین پدیسار، سبحان نظر پران دوجی، علی فرشباف، رضا مبصری و ارازقلی سلطان شیخی به عنوان کشاورزان نمونه استان و از سمیرا سنجه ونلی به عنوان کشاورز نمونه در سطح ملی با حضور وبیناری رئیس‌جمهور تقدیر به عمل آمد.

استاندار گلستان در این مراسم گفت: در استان اقدامات خوبی در زهکشی انجام شده و این کار باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی شده است. زهکشی همچنین کیفیت خاک را افزایش می‌دهد.

هادی حق‌شناس بیان کرد: در شیلات و ماهیان خاویاری اقدامات بسیار خوبی در استان خصوصاً شهرستان گمیشان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته تولیدات محصولات کشاورزی در استان ۲۵۰ هزار تن افزایش داشته است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد روستاهای استان از نعمت برق برخوردار هستند، گفت: در سال‌های گذشته ۷۵ هزار واحد مسکونی در روستاهای گلستان مقاوم‌سازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان نیز در این مراسم گفت: در سال جاری گلستان با تولید ۲۷۰ هزار تن گوشت سفید، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور کسب کرد.

مختار مهاجر بیان کرد: عشایر بزرگترین تولیدکنندگان دام در گلستان هستند و نزدیک به ۷۰۰ هزار دام سبک را پرورش می‌دهند.

مهاجر بیان کرد: امسال با همکاری بانک کشاورزی، ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب "کارت کشاورز" به‌منظور خرید نهاده و سم، به کشاورزان استان پرداخت شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها